Cserbenhagyta utasait Dubajban a Wizz Air – Rekordbírságot is kaphat a légitársaság
Több tucat magyar utas rekedt megfelelő ellátás és tájékoztatás nélkül Dubajban, miután a Wizz Air hétfőn váratlanul törölte a Budapest felé tartó járatát. Az eset közfelháborodást váltott ki, a Budapest Főváros Kormányhivatala pedig vizsgálatot indított a légitársasággal szemben.
A W6 2498-as számú, Dubajból Budapestre tartó járatot a közel-keleti légtérzárak miatt eredetileg a szaúdi fővárosba, Rijádba irányították. Több utas elmondása szerint azonban semmilyen érdemi tájékoztatást nem kaptak a fejleményekről, és a járat indulását egyre későbbre halasztották, majd végül törölték. A következő napokra tervezett járatok szintén eltűntek a menetrendből.
A Utazómajom beszámolója szerint a légitársaság mindössze két általános üzenetet küldött az utasoknak: az egyik a késésről, a másik a törlésről szólt. Egy éjszakára szállást ugyan biztosítottak néhány érintettnek, de további segítséget nem kaptak, így sokan kénytelenek voltak saját maguk megoldani a hazajutást.
Az utasok emellett azt is jelezték, hogy a pénzvisszatérítési lehetőség sem működött, mivel a rendszer szerint „a visszatérítés jogosultságát még vizsgálja a légitársaság”. A Wizz Air később egy kérdőívet küldött ki az érintetteknek, amelyben felméri, hányan igényelnek alternatív hazaszállítást: ennek költségeit ígéretük szerint ők fedezik.
A kormányhivatal közleménye szerint kivizsgálják, hogy a Wizz Air eleget tett-e az uniós utasjogi szabályozásoknak, különös tekintettel a tájékoztatási, ellátási, elszállásolási és kártérítési kötelezettségekre, számolt be az MTI. Amennyiben jogsértést állapítanak meg, a légitársaság akár 650 millió forintos bírságra is számíthat.
„Elfogadhatatlannak tartjuk, hogy egy nemzetközi légitársaság ilyen mértékben semmibe vegye a magyar állampolgárok jogait és biztonságát” – áll a közleményben. Hozzátették: „nem engedjük meg, hogy egyetlen szolgáltató semmibe vegye a magyar állampolgárok méltóságát, biztonságát és jogait – akár itthon, akár külföldön történik mulasztás.”
A Wizz Air később hangsúlyozta, hogy a légtérzárak a teljes légiközlekedést érintették a térségben, és állításuk szerint minden utast értesítettek a törlésről, valamint saját költségen szállást is biztosítottak. Emellett most mérik fel, hogy hányan kívánnak más légitársaságokkal hazautazni, és ígérik: az érintetteket telefonon és e-mailben is keresni fogják a részletekkel.
Az utasok szerint azonban a kommunikáció zavaros volt, a segítség minimális, és a kérdőívet csak azután kapták meg, hogy a média megkereste a légitársaságot. A Wizz Air tegnap este azt ígérte, 48 órán belül reagál a beérkező válaszokra.
Kedd este, közel 24 órával a járattörlés után, még mindig sok magyar utas várt arra Dubajban, hogy végre hazajuthasson.
Érdemes elolvasni:
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Ne lepődjön meg! Új közlekedési táblákkal találkozhat júliustól az utakon – mutatjuk őket
Majdnem megölte az afrikai férfit Budapest belvárosában csak azért, mert magyar barátnője volt
Orbán kemény kijelentése: nem kell félni az oroszoktól, mi erősebbek vagyunk
“Akarom” helyett “Igen”: így lehetett érvényteleníteni a középkorban a magyar király házasságát, amit csak a pénzért kötött
A Balatonon nyaralsz idén? Ezek a legjobb fizetős strandok a magyar tengernél
KÉPEK: Kilövése után jelentkezett be Kapu Tibor, 15 millió magyarnak mondott köszönetet, hungarikumokat is vitt az űrbe