Jó hírek: Újraindult a vasúti forgalom Nagyvárad és a magyar határ között – lassan, de biztosan halad a felújítás
Július 31-én újraindult a vasúti közlekedés a Nagyvárad és Biharkeresztes közötti korszerűsített pályaszakaszon – közölte a román állami vasúttársaság, a CFR Infrastructură. Az első szerelvény (egy tehervonat) a késő esti órákban haladt át a frissen felújított vonalon Biharpüspökiből a magyar határ felé.
A most átadott, mindössze 7 kilométeres szakasz a Kolozsvár és a magyar határ közötti 166,7 kilométeres vasútvonal teljes felújításának része. A projekt célja a pálya korszerűsítése és villamosítása, amely lehetővé teszi a gyorsabb, fenntarthatóbb vasúti közlekedést az erdélyi nagyváros és Magyarország között.
Uniós pénz, csúszó határidők
A beruházás értéke meghaladja a 9,3 milliárd lejt, azaz több mint 730 milliárd forintot, melyet a román kormány részben uniós forrásokból, azon belül is a helyreállítási alap (PNRR) keretösszegéből kíván finanszírozni, írja a Maszol.ro.
A teljes vonalon a forgalmat 2023 decemberében függesztették fel, a munkálatokat pedig 2026 augusztusáig kellene befejezni. A CFR azonban elismerte, hogy a projekt komoly csúszásban van, így az átadás várható időpontja 2027-re tolódik. A mostani munkálatok két hónapon keresztül, júniusban és júliusban folytak.
Gyorsabb vonatok jönnek, de még nem most
A tervek szerint a teljes felújítás után a személyszállító vonatok akár 160 km/órás, a teherszállító szerelvények pedig 120 km/órás sebességgel közlekedhetnek majd az érintett szakaszon, számolt be a Krónika Online. Jelenleg azonban mindössze 50 km/órás sebességkorlátozás van érvényben a Nagyvárad és Biharkeresztes közötti pályán.
Bár a 7 kilométeres újranyitott szakasz szerénynek tűnhet, fontos előrelépés a határon átnyúló vasúti közlekedés modernizálásában, különösen a fenntartható, versenyképes nemzetközi közlekedés szempontjából.
Változások Magyarországon: Hétfőtől változik a menetrend a Budapest-Békéscsaba vasútvonalon
Pályakarbantartás miatt hétfőtől augusztus 17-ig jelentősen változik a vonatok menetrendje a Budapest-Újszász-Szolnok-Békéscsaba vasútvonalon: több vonat nem közlekedik, számos járatot pedig összevonnak, emiatt hosszabb eljutási idővel kell számolni – közölte a Mávinform pénteken a vasúttársaság honlapján.
A karbantartás ideje alatt Ecseren felújítják a megállóhely peronját, Rákoshegy és Maglód között pálya- és felsővezeték-karbantartást végeznek, egy 200 méteres szakaszon pedig gyérítik a vasúti közlekedésre veszélyes fákat és bokrokat.
A Z60-as és az S60-as vonatok összevonva közlekednek, de a korlátozás érint számos, a budapesti Keleti pályaudvarról induló G60-as vonatot, továbbá több távolsági járatot – InterCity-, InterRégió-szerelvényt, sebesvonatot – is.
Érdemes elolvasni:
- Sosem találnád ki, miért kell átépíteni Erdély egyik legcsodálatosabb útját
- Két járatát is felfüggeszti a Wizz Air, de megnyitja egy korábban bezárt európai bázisát
Kiemelt kép: depositphotos.com
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Forgalmi káosz, készpénzmentes fizetés: Minden, amit a 2025-ös Forma-1-es Magyar Nagydíjról tudni kell
Őskori drogos bulik: már 4000 éve is voltak, akik kábítószerrel dobták fel az estét
Csodálatos olasz városba indít új járatot a Wizz Air Budapestről
Hegyi-Karabahban jártunk – így néz ki most a háború utáni Azerbajdzsán
Időutazás Budapesten: nosztalgiajáratokkal idézi meg a múltat a BKK augusztusban – FOTÓK
Forgalmi káoszra kell készülni Törökbálintnál: teljes lezárás jön az M0-son!