• Ukrajna
  • Egyesült Államok
  • Oroszország
  • történelem
  • Daily News Hungary
hm-logohm-logohm-logohm-logo
  • Külföld
  • Belföld
  • Trend
  • MIX
  • Kult+Múlt
  • Utazás
✕
Rendkívüli hírek
Szerkesztőség Szerkesztőség · 2025.08.02.
· Utazás

Pert akasztottak a Wizz Air és más fapados légitársaságok nyakába

Egyre nagyobb nyomás nehezedik az európai diszkont légitársaságokra: a német fogyasztóvédelmi szervezetek szövetsége (vzbv) pert indított az EasyJet, a Wizz Air és a Vueling Airlines ellen, mivel álláspontjuk szerint ezek a cégek jogtalanul számítanak fel díjat a kézipoggyász szállításáért.

Gondban van a Wizz Air?

A szövetség elnöke, Ramona Pop szerint a gyakorlat nemcsak megtévesztő, de ellentétes is az uniós joggal.

A vitatott gyakorlat lényege, hogy a reklámozott, alacsony repülőjegyárak gyakran csupán egy apró méretű személyes tárgy – például egy kis hátizsák vagy kézitáska – szállítását tartalmazzák.

Az ennél nagyobb, de még mindig ésszerű méretű kézipoggyász felvitele már felárhoz kötött. A fogyasztóvédők szerint ez a hozzáállás megtéveszti az utasokat, akik csak a foglalás végén szembesülnek a többletköltségekkel.

A vzbv érvelése szerint a kézipoggyász szállítása nem tekinthető extra szolgáltatásnak, hanem a repülőjegy részét kellene képeznie.

A szövetség álláspontját egy 2014-es európai bírósági ítélet is megerősíti, amely kimondta, a kézipoggyász az utas szállításának alapvető eleme, és amennyiben annak mérete, súlya és biztonsági szempontjai megfelelőek, nem kérhető érte külön díj.

debrecen repülőtér wizz air új útvonal

Fotó: Facebook/Debreceni Nemzetközi Repülőtér

Szigorodnak a szabályok

A jogi eljárás célja nemcsak az érintett három légitársaság felelősségre vonása, hanem az uniós szabályozás szigorítása is. A fogyasztóvédők szerint ideje, hogy az EU egységes szabványokat és pontos méretelőírásokat vezessen be az ingyenesen felvihető kézipoggyászok tekintetében.

Ramona Pop szerint az utasokat meg kell védeni az úgynevezett „költségcsapdáktól”, amelyekkel a légitársaságok a valódi árakat elfedik.

Az ügynek uniós szintű vonatkozása is van: az Európai Parlament közlekedési bizottsága júniusban megszavazta azt a javaslatot, amely egységesen szabályozná az uniós járatok poggyászméreteit.

Ennek értelmében a légitársaságok kötelesek lennének engedélyezni, hogy minden utas felvihessen a fedélzetre egy személyes tárgyat (legfeljebb 40×30×15 cm) és egy kis kézipoggyászt (maximum 100 cm és 7 kg) – külön díj megfizetése nélkül.

A légitársaságok azonban élesen bírálják a kezdeményezést. Szerintük a javaslat korlátozza a fogyasztók választási lehetőségeit, és hosszú távon az árak emelkedéséhez vezethet.

A diszkont modell lényege ugyanis az, hogy az utasok csak azokért a szolgáltatásokért fizetnek, amelyeket ténylegesen igénybe vesznek – érvelnek a cégek.

A per és az uniós szabályozási törekvések közötti összefüggés világos: a fogyasztóvédők célja, hogy minden légitársaság számára kötelezővé tegyék az alapvető kézipoggyász díjmentes szállítását. Ha a bíróság a vzbv érveinek ad igazat, az precedenst teremthet Európa-szerte.

A légiközlekedés egyik legkényesebb kérdése újra terítékre került: mit tekinthetünk alapvető szolgáltatásnak, és hol húzódik a határ a rejtett költség és az átlátható árképzés között? Egy biztos: a most indított per akár az egész európai légiközlekedés üzleti modelljére is hatással lehet.

Érdemes elolvasni:

  • Csodálatos olasz városba indít új járatot a Wizz Air Budapestről
  • Tizenhárom év után tér vissza a Wizz Air egy kedvelt európai úti célhoz
  • Alaposan átalakít, ritkít a Wizz Air, a Ryanair-vezér szerint 3-5 évük van hátra
Ha szeretnéd segíteni a HellóMagyar munkatársainak munkáját és a független újságírást,
itt tudod támogatni az oldalunkat
jogvédelem magyar Magyarország repülőtér Wizz Air
Megosztás

Érdemes elolvasni

  • Amerikai reaktorok Magyarországon: új szintre léphet hazánk energiafüggetlensége

  • Váratlan réteg járhat a legjobban az Otthon Starttal

  • Újra megnyitott a népszerű budapesti fürdő beltéri része

  • A tempónál csak az árak nagyobbak a Hungaroring büféiben

  • Mennyi alkoholt iszik a magyar? Így állunk a sörrel a többi európai országhoz képest

  • Forgalmi káosz, készpénzmentes fizetés: Minden, amit a 2025-ös Forma-1-es Magyar Nagydíjról tudni kell

Kapcsolódó cikkek

Torino Olaszország Wizz Air járat
2025.08.01.

Csodálatos olasz városba indít új járatot a Wizz Air Budapestről


Olvasson tovább
horvátország határátkelő sorban állás közlekedés
2025.07.31.

Hamarosan vége lehet a Horvátország határain való sorban állásnak


Olvasson tovább
Budapest parlament versenyképesség Európai Bizottság Magyarország
2025.07.31.

Budapest lett Európa legolcsóbb nyári úti célja egy brit felmérés szerint


Olvasson tovább
Magyar útlevél Henley Passport Index
2025.07.28.

Remek hír az utazóknak: Még erősebb lett a magyar útlevél a Henley Passport Index szerint


Olvasson tovább
rkk_336x280px

Érdemes elolvasni

stso

Adatkezelési tájékoztató

Süti (cookie) kezelése

Jogi közlemény

Szerzői Jogok

Hirdess velünk

Impresszum

© 2025 HelloMagyar. Minden jog fenntartva! | Szerver: levixdc.hu
Olvastad már?
Amerikai reaktorok Magyarországon: új szintre léphet hazánk energiafüggetlensége

Amerikai reaktorok Magyarországon: új szintre léphet hazánk energiafüggetlensége

Tovább olvasok
Pert akasztottak a Wizz Air és más fapados légitársaságok nyakába

Pert akasztottak a Wizz Air és más fapados légitársaságok nyakába

Tovább olvasok
Váratlan réteg járhat a legjobban az Otthon Starttal

Váratlan réteg járhat a legjobban az Otthon Starttal

Tovább olvasok
Újra megnyitott a népszerű budapesti fürdő beltéri része

Újra megnyitott a népszerű budapesti fürdő beltéri része

Tovább olvasok
A tempónál csak az árak nagyobbak a Hungaroring büféiben

A tempónál csak az árak nagyobbak a Hungaroring büféiben

Tovább olvasok
Mennyi alkoholt iszik a magyar? Így állunk a sörrel a többi európai országhoz képest

Mennyi alkoholt iszik a magyar? Így állunk a sörrel a többi európai országhoz képest

Tovább olvasok
Forgalmi káosz, készpénzmentes fizetés: Minden, amit a 2025-ös Forma-1-es Magyar Nagydíjról tudni kell

Forgalmi káosz, készpénzmentes fizetés: Minden, amit a 2025-ös Forma-1-es Magyar Nagydíjról tudni kell

Tovább olvasok
<strong>Őskori drogos bulik: már 4000 éve is voltak, akik kábítószerrel dobták fel az estét</strong>

Őskori drogos bulik: már 4000 éve is voltak, akik kábítószerrel dobták fel az estét

Tovább olvasok
Jó hírek: Újraindult a vasúti forgalom Nagyvárad és a magyar határ között – lassan, de biztosan halad a felújítás

Jó hírek: Újraindult a vasúti forgalom Nagyvárad és a magyar határ között – lassan, de biztosan halad a felújítás

Tovább olvasok
Csodálatos olasz városba indít új járatot a Wizz Air Budapestről

Csodálatos olasz városba indít új járatot a Wizz Air Budapestről

Tovább olvasok
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4