Hungary Airlines: új gépek, új útvonalak és stabil jövőkép – ígéretes év elé néz a magyar légitársaság
A Hungary Airlines üzemeltetési igazgatója, Talabos Gábor a Közlekedésvilággal készült interjújában számolt be a társaság eddigi eredményeiről és jövőbeli terveiről. A 2025-ös év a stabilitás megalapozásáról szól, miközben a fiatal magyar légitársaság rekordokat dönt és komoly bővítési terveket készít elő.
Új arculat, új gépek, bővülő flotta
A Hungary Airlines első saját arculattal ellátott gépe, egy Boeing 777 300 ERSF típusú cargógép várhatóan a harmadik negyedévben érkezik Budapestre, olvasható az interjúban. A repülő máltai lajstrom alatt repül majd, egy európai operátorral együttműködésben. Az első ilyen típusú gépet 4 éve kezdték átalakítani. Bár az első gép már tavaly a levegőbe emelkedhetett volna, a nemzetközi engedélyeztetési folyamatok és a geopolitikai környezet hátráltatta a projektet.

Fotó: Hungary Airlines
Rekordkihasználtság, példás pontosság
A légitársaság jelenleg heti négy járatot üzemeltet Kína és Magyarország között – főként Hongkongból –, és vizsgálják az ötödik járat bevezetésének lehetőségét is. Az Airbus A330F típusú gép átlagos terhelése júniusban 66 300 kg volt, amely szinte eléri a maximális, 67 800 kg-os kapacitást. A járatok menetrendszerűsége kiemelkedő: az elmúlt két hónapban 100%-os pontossággal közlekedtek, törölt járat nélkül. A repülő májusban napi átlagban 15,8 órát töltött a levegőben – ez a teljesítmény a szakmai felkészültséget dicséri, különösen a karbantartásért felelős Aeroplex munkáját.
Kína, USA és új célállomások a célkeresztben
A társaság következő célállomása a kontinentális Kínában Csengcsou lehet, amelyet engedélyeztetési eljárás előz meg, majd ezt követheti Hangcsou is. Bár a társaság jelenlegi engedélyei Európára, Ázsiára, Afrikára és a Közel-Keletre terjednek ki, a vezetés figyelemmel kíséri az indiai szubkontinens és Afrika egyes régióinak piacait is.
Az Egyesült Államok egyelőre nem elérhető célpont, mivel jelenleg egyetlen magyar légitársaság sem rendelkezik amerikai kereskedelmi engedéllyel, de hosszabb távon a globális operáció is a tervek között szerepel.
Teljes körű cargoszolgáltatás a cél
A Hungary Airlines egyik fő küldetése, hogy teljes körű légi teherszállító szolgáltatóvá váljon. Már most is dolgoznak az élőállat-szállításra vonatkozó tanúsítvány megszerzésén, és várhatóan az elsők között szereznek tanúsítványt a lítium-akkumulátorok légiszállítására Budapesten. A társaság 2024-ben cégcsoportszinten 80 ezer tonna árut szállított, az idei évre pedig 100 ezer tonna fölötti mennyiség a cél.

Illusztráció. Kiemelt kép: depositphotos.com
Kihívások és piacbővítés
A cargógépek beszerzése komoly kihívás: az utasszállítóból átalakított modellek (pl. Boeing 777, Airbus 330) esetében évekre előre le van kötve a kapacitás. Az új generációs típusok, mint a Boeing 777-XF vagy az Airbus 350F, csak 2027 körül válhatnak elérhetővé, a gyártási csúszások miatt. Eközben a használt gépek gyakran nem felelnek meg az európai követelményeknek. Ez nehezíti a tervezett flottaexpanziót, ám a társaság folyamatosan figyeli a piacot és keresi a lehetőségeket.
Stabilitás és optimizmus
2025 a stabil operáció megalapozásának éve a Hungary Airlines számára. Talabos Gábor szerint a kezdeti kétkedés mára eltűnt, a csapat felkészült, és a partneri együttműködések – legyen szó hatóságokról vagy külügyi intézményekről – biztosítják a fejlődés hátterét. A légitársaság optimistán tekint az év hátralévő részére, és célja, hogy Magyarországot stabil és sikeres szereplőként pozícionálja a nemzetközi légi teherszállítási piacon.
Érdemes elolvasni:
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Ennyi volt? Friss előrejelzések szerint már nem lesz igazi nyár idén, a Balaton is hűvös
Új korszak kezdődik az EU határ ellenőrzésében: Még idén jöhet az ujjlenyomat- és arcfelismerés?
Brutális áremelés jön: több mint 1000 forinttal drágulhat a cigaretta – érkezik az EU-s szigor?
Felújítják a Mester utcát, itt vannak a látványtervek!
Amerikai reaktorok Magyarországon: új szintre léphet hazánk energiafüggetlensége
Pert akasztottak a Wizz Air és más fapados légitársaságok nyakába