Több százan gyűltek össze csütörtök reggel a Westend bevásárlóközpontban, hogy tanúi legyenek egy különleges pillanatnak: megnyitotta kapuit Magyarország első Popeyes étterme. Az Egyesült Államokból, New Orleansból indult gyorsétterem-lánc nem aprózta el a bemutatkozást: az első Chicken Sandwich helikopterrel érkezett a pláza tetejére, miközben élő jazz-zenekar játszott, megidézve a márka louisianai gyökereit.
Cajun csirke és amerikai show

A Popeyes megnyitója egyszerre volt gasztronómiai és látványos esemény: a Westend tetején landoló helikopter hatalmas, lufikkal díszített dobozt hozott, benne a márka ikonikus szendvicsével. Az eseményre több százan érkeztek, a leglelkesebbek már a reggeli órákban sorba álltak, hogy elsőként kóstolhassák meg a híres csirkét.
A The Chicken Sandwich a Popeyes legnépszerűbb fogása, amely 2019-ben az Egyesült Államokban valóságos éttermi őrületet indított el. A csirkét egyedi fűszerkeverékben legalább 12 órán át pácolják, majd kézzel panírozzák és aranybarnára sütik. Az eredmény: kívül ropogós, belül szaftos, karakteres ízvilágú csirkeszendvics, amelyet a márka cajun fűszerezése tesz különlegessé.
„Rendkívül büszkék vagyunk arra, hogy ezt az ikonikus márkát Magyarországra hozhattuk” – mondta Sümegi László, a Popeyes hazai fejlesztéséért felelős Fusion-BP Restaurants Kft. ügyvezetője. Hozzátette: a magyar vendégek lelkesedése a nyitónapon azt bizonyította, hogy van igény az amerikai déli konyha ízeire, és ez csak a kezdet – a cél a további terjeszkedés Magyarországon.
Árverseny a csirkés gyorséttermek között

A Popeyes budapesti indulása új szereplőt hoz a hazai „csirkeháborúba”, amelyben eddig a KFC, a Burger King és a McDonald’s uralta a piacot. A Pénzcentrum szerint az árak versenyképesek: a The Chicken Sandwich 2 290 forintba kerül, míg a Deluxe változatért 2 590, a BBQ Bacon & Cheese Sandwichért pedig 2 790 forintot kell fizetni. A csirkedarabok ára 1 590 forinttól indul, és egy menü 700 forintos felárral kérhető (plusz ital és krumpli van benne).
A Blikk beszámolója szerint a Popeyes szendvicse szaftos, ropogós és kifejezetten csirkehús-központú. A fűszerezés kevésbé intenzív, mint a konkurens KFC-é, de sokaknak épp ez az egyszerűség lehet vonzó. A kínálatban csirkecombok, wrapek, sült krumpli és a márka jellegzetes amerikai biscuit tétele is szerepel.
Louisiana íze Budapesten
A Popeyes 1972-ben alakult Al Copeland vállalkozó jóvoltából, aki New Orleans közelében nyitotta meg első éttermét. Azóta a márka világszinten több mint 4700 egységgel rendelkezik, és 35 országban van jelen. 2017 óta a Restaurant Brands International (RBI) tulajdonában áll – ugyanahhoz a cégcsoporthoz tartozik, mint a Burger King és a Tim Hortons.
A budapesti Westendben megnyílt étterem dizájnja is a New Orleans-i hangulatot idézi: élénk színek, művészi elemek és modern belső tér várja a vendégeket. Az első 100 látogatót különleges meglepetések fogadták a megnyitó napján, ami tovább fokozta a fesztiváli hangulatot.
Új korszak a hazai gyorséttermi piacon
A Popeyes érkezése jól illeszkedik abba a trendbe, hogy Magyarországon egyre több nemzetközi lánc jelenik meg. A fiatal városi fogyasztók nyitottsága és a dinamikusan növekvő vendéglátópiac kedvez az új márkáknak.
Hogy a Popeyes hosszú távon képes lesz-e megingatni a riválisok pozícióját, azt még korai megjósolni. Egy biztos: a helikopteres megnyitóval, a jazz-zenével és a különleges cajun csirkével a márka látványosan és ízletesen mutatkozott be Budapesten.
Source: