Szinte nincs olyan nap, hogy ne történjen valami rendhagyó a MÁV-val. Október 31-én ismét különös jelenetek játszódtak le az egri InterRégió egyik vonatán: a Telex olvasójának beszámolója szerint már felszálláskor látszott, hogy baj van a szerelvény egyetlen működő mellékhelyiségével.
Újabb MÁV-próbatétel
A lezárt mosdónál egy kalauz és egy takarító próbálta fertőtleníteni a padlót, ami már akkor arra utalt, hogy a vécé meghibásodhatott. A gondok azonban csak ezután kezdődtek igazán. Mintegy 40 perc utazás után, az utasok sürgetésére a kalauz kénytelen volt kinyitni az addig lezárt mosdót, mert a vonat másik végén található mellékhelyiség sem működött.
Hatvan térségében a szerelvény rázkódása miatt a feltöltődött vécékagyló tartalma a padlóra lötyögött, majd az ajtó alatt lassan az utastér felé csordogált. A helyzet tarthatatlanná vált, ezért amikor többen is jelezték, hogy szeretnék használni a mellékhelyiséget, a vonat rendkívüli mosdószünetet tartott Vámosgyörk állomáson.
A dolgok azonban nem fordultak jobbra
A történet sava borsát az adja, hogy az állomás mosdója sem bizonyult szívderítő látványnak – hiába ígérte korábban az illetékes minisztérium, hogy országszerte felújítják az állomási illemhelyeket. A kényszerű megálló végül 25 perces késést eredményezett, amit a Telex olvasója szerint a Miskolc felé továbbutazóknak kellett megfizetniük, mert Füzesabonynál a csatlakozás már nem várta meg az InterRégió utasait.
Az elmúlt fél évben szinte kéthetente érkezik panasz kényszerű vécészünet miatt, ezért a Telex kérdéseket intézett a MÁV felé? A vasúttársaság köreiben névtelenül nyilatkozó munkavállalók szerint a probléma egyik oka, hogy az utóbbi időben több elővárosi motorvonatot vezényeltek át hosszabb regionális útvonalakra.
Ezeket a szerelvényeket azonban eredetileg rövid távra tervezték: kevesebb mosdóval, kisebb szennyvíztartályokkal, és az ürítésükhöz szükséges berendezések is főként a nagyobb elővárosi állomásokon találhatók. A MÁV azt közölte: a szerelvényeken a jogszabály szerinti számú mosdó mindig rendelkezésre áll, és sosem indítanak útnak a minimum alatti felszereltségű vonatot. A meghibásodásokat „előre nem látható műszaki okokkal” magyarázzák, hangsúlyozva, hogy a mosdók lezárása ilyenkor elkerülhetetlen.
Az utasok idézték elő a problémát
A vállalat szerint a gondok egyre nagyobb része nem a telítődött tartályokhoz, hanem az utasok által a vécébe dobált tárgyakhoz köthető. Az elmúlt időszakban rövidnadrág, elemek, műanyag zacskók és fehérnemű is okozott már dugulást – ezek miatt akár komplett szerelvényeket kell forgalomból kivenni.
Amennyiben útközben hibásodik meg egy mellékhelyiség, a MÁV állítása szerint csak olyan állomáson tartanak pisiszünetet, ahol a menetrend szerint is megállna a vonat. A tapasztalatok alapján azonban úgy tűnik, a járatokon egyre gyakrabban találkozhatnak az utasok kellemetlen vécés kalandokkal.
Forrás:


