Ma kezdődik a 12 millió összdíjazású magyar nemzeti e-sport bajnokság
Nyolc játékban összesen 12 millió forintot osztanak ki a résztvevők között a ma kezdődő K&H magyar nemzeti e-sport bajnokság 3. évadában.
A csütörtöki online sajtótájékoztatón Horváth Magyary Nóra, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója szerint Magyarországon a videójátékosok száma meghaladja a 3,8 millió főt, az e-sport fogyasztói kör pedig átlépte a félmillió főt.
“Az e-sport hazánk egyik, ha nem a legdinamikusabban növekvő sportközössége és a XXI. század leginnovatívabb sportága”
– fogalmazott, indokolva ezzel, miért döntöttek úgy négy éve, hogy felkarolják a versenyszerű videojátékot. Az elmúlt napokban a Nemzetközi Olimpiai Bizottság (NOB) is bejelentette az első virtuális sportverseny létrehozását, így az e-sport-játékosok ötféle sportágban mérhetik majd össze erejüket olimpiai licenc alapján, tette hozzá.
Biró Balázs, a Magyar Nemzeti E-sport Szövetség (HUNESZ) elnöke a részleteket illetően elárulta, hogy a bajnoki cím, a kupa és az elismerés mellett a LoL és az R6S csapatok 3-3 millió forintot, a Valorant csapatok 2 millió forintot vihetnek haza, míg a GTSport, iRacing és Roket League csapatok egyenként 500 ezer forint díjazásban részesülnek.
Kiemelte, hogy a HPCL FIFA 1,5 millió forint és a HUNESZ FIFA Masters 1 millió forint díjazása hazai viszonylatban kiemelkedően magasnak számít. Beszélt arról is, hogy az eddigi selejtezőkre 3000 egyéni- és 371 csapatnevezés érkezett, és ez a szám vélhetően tovább növekszik, hiszen öt további játékban még el sem kezdődött a nevezési időszak.
Biró Balázs elmondta, hogy számos újítással várják idén is az e-sport játékosokat és rajongókat a bajnokság szervezői és az Esport1 közvetítő csapata.
Igyekeztek családbarátabb, kevésbé erőszakos játékokat választani a kínálatba, és az újítások között egyebek mellett 500 óra sportközvetítés, magasabb stream-minőség, csapat- és játékos interjúk, valamint élő kameraképek is szerepelnek.
Ezek azt a célt szolgálják, hogy ne csak az eredményeken legyen a hangsúly, hanem az e-sport “emberi” oldala is megmutatkozzon.
A szórakoztatás új irányával a nézőszám növelése valamint az e-sport rajongók intenzívebb megszólítása a szervezők célja.
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Amerikai filmakadémia: Három magyar filmes mostantól Oscar-szavazó!
Szabályosan élt Magyarországon az afgán diák, mégis kiutasították
Régi magyar megszólítások és köszönések, ahogy ma már ritkán hallani őket
Tényleg egy magyar királyról mintázták Lancelot lovagot? Egy izgalmas történelmi párhuzam
Csillagközi látogató lépett be a Naprendszerbe
Megnyílt Budapest első élelmiszer-outletje