Ma kezdődik a 12 millió összdíjazású magyar nemzeti e-sport bajnokság
Nyolc játékban összesen 12 millió forintot osztanak ki a résztvevők között a ma kezdődő K&H magyar nemzeti e-sport bajnokság 3. évadában.
A csütörtöki online sajtótájékoztatón Horváth Magyary Nóra, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója szerint Magyarországon a videójátékosok száma meghaladja a 3,8 millió főt, az e-sport fogyasztói kör pedig átlépte a félmillió főt.
“Az e-sport hazánk egyik, ha nem a legdinamikusabban növekvő sportközössége és a XXI. század leginnovatívabb sportága”
– fogalmazott, indokolva ezzel, miért döntöttek úgy négy éve, hogy felkarolják a versenyszerű videojátékot. Az elmúlt napokban a Nemzetközi Olimpiai Bizottság (NOB) is bejelentette az első virtuális sportverseny létrehozását, így az e-sport-játékosok ötféle sportágban mérhetik majd össze erejüket olimpiai licenc alapján, tette hozzá.
Biró Balázs, a Magyar Nemzeti E-sport Szövetség (HUNESZ) elnöke a részleteket illetően elárulta, hogy a bajnoki cím, a kupa és az elismerés mellett a LoL és az R6S csapatok 3-3 millió forintot, a Valorant csapatok 2 millió forintot vihetnek haza, míg a GTSport, iRacing és Roket League csapatok egyenként 500 ezer forint díjazásban részesülnek.
Kiemelte, hogy a HPCL FIFA 1,5 millió forint és a HUNESZ FIFA Masters 1 millió forint díjazása hazai viszonylatban kiemelkedően magasnak számít. Beszélt arról is, hogy az eddigi selejtezőkre 3000 egyéni- és 371 csapatnevezés érkezett, és ez a szám vélhetően tovább növekszik, hiszen öt további játékban még el sem kezdődött a nevezési időszak.
Biró Balázs elmondta, hogy számos újítással várják idén is az e-sport játékosokat és rajongókat a bajnokság szervezői és az Esport1 közvetítő csapata.
Igyekeztek családbarátabb, kevésbé erőszakos játékokat választani a kínálatba, és az újítások között egyebek mellett 500 óra sportközvetítés, magasabb stream-minőség, csapat- és játékos interjúk, valamint élő kameraképek is szerepelnek.
Ezek azt a célt szolgálják, hogy ne csak az eredményeken legyen a hangsúly, hanem az e-sport “emberi” oldala is megmutatkozzon.
A szórakoztatás új irányával a nézőszám növelése valamint az e-sport rajongók intenzívebb megszólítása a szervezők célja.
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Elképesztő: a gízai nagy piramisnak nem 4, hanem 8 oldala van
3200 évvel ezelőtt több civilizáció is egyszerre, rejtélyes módon hullott szét
Egy tokaji szálloda is bekerült Európa legjobbjai közé
Oroszország állatkerti állatokat adott Észak-Koreának a katonákért cserébe
Magyar származású hírességeket idéz meg egy lenyűgöző animációs kisfilm
Ismét adventi vonatokkal utazhatunk a bécsi és zágrábi karácsonyi vásárokra