Autópálya helyett 2×1 sávos lett az M80-as Körmend-Rábafüzes között
Átadták csütörtök délután az M80-as autóút Körmend-Rábafüzes közötti, nettó 62 milliárd forintos uniós forrásból megépített 28,8 kilométer hosszú szakaszát, melyen Vasszentmihálynál felépült Magyarország egyik leghosszabb, 575 méter hosszú völgyhídja is.
Az új nyomvonalon haladó kétszer egysávos gyorsforgalmi út Vasszentmihály és Szentgotthárd közötti 6,6 kilométeres szakaszát már június elejétől használatba vehették a közlekedők, a magyar-osztrák határig hátralévő 1,5 kilométeres útszakasz átadásával azonban meg kell várni, amíg osztrák oldalon elkészül az S7-es gyorsforgalmi út, ami legkorábban 2024-ben várható.
A 28,8 kilométer hosszúságú gyorsforgalmi úton óránként 110 kilométeres sebességgel haladhat a forgalom, 24 felüljáró, négy külön szintű és egy azonos szintű csomópont, kétszer két pihenőhely épült meg, 336 ezer facsemetét ültettek.
A megépült autóútnak köszönhetően a településeket elkerüli az átmenő forgalom.
A 62 milliárd forintból megépített útszakasz a Duna Aszfalt Zrt., valamint a Mészáros és Mészáros Kft. generálkivitelezésével valósul meg.
A szakaszon épült meg Magyarország egyik leghosszabb völgyhídja, a vasszentmihályi völgyhíd, amely 575 méter hosszú, és 11 támaszú gerendahíd lett beépítve.
Az átadás sajtótájékoztatóján is elhangzott, hogy a későbbiekben akár négysávossá fejleszthető az M80-as út, ami vélhetően jól hangzik, ám mind anyagi, mind technikai akadályok miatt nem fog megtörténni a következő évtizedben.
A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy a jelenlegi forgalmi adatok alapján az EU csak a kétsávos út megépítéséhez nyújtott támogatást, az állam pedig nem kívánta a négysávos utat megfinanszírozni.
A napokban egy videó is felkerült a felmerülő kérdésekről:
Távlati tervek
Az M86 Szombathely-Zanat és Körmend közötti szakaszának előkészítése a tanulmányterv, környezetvédelmi hatástanulmány és engedélyezési tervek kidolgozásánál tart,
eredményes közbeszerzési eljárás esetén 2022-ben elindulhat a kiviteli tervek elkészítése.
Várhatóan még az idén elkészülnek az M87-es főút Szombathely-Kőszeg és a 87-es főút Kőszeg-országhatár közötti út engedélyes tervei,
szeptember vége óta zajlik a közbeszerzési eljárás a 87-es és 89-es főút Szombathely elkerülő szakasz megvalósítására, a szerződés legkorábban a jövő év elején köthető meg, az építés pedig 2024 végéig fejeződhet be.
Szólt arról is a sajtótájékoztatón, hogy három éven belül megháromszorozhatják a magyar-osztrák gyorsforgalmi összeköttetések számát:
az M8-as autóút legnyugatibb szakasza már készen van, és Sopronig ér az M85 autóút, melynek Fertőrákosig tartó folytatását jövő tavasszal vehetik birtokba a közlekedők, fejező szakasza pedig a tervek szerint 2024 őszére épül meg az országhatárig.
Érdemes elolvasniElindult a váci új Duna-híd tervezése
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Újra látható lesz a Budavári Palota északi szárnyán a Hungária szoborcsoport
Putyin szerint az ukrajnai háború globális méreteket ölthet
Megtalálták az eddigi legősibb ábécét, és 500 évvel régebbi, mint a korábbi rekordtartó
Űrhajó? Dehogy! Egy tanulmány szerint egy fejlett idegen civilizáció az egész csillagrendszerét terelheti
Létezett a természetben is nukleáris reaktor, és kevesebb, mint 2 milliárd éve még aktív volt
Eddig ismeretlen vulkánt fedeztek fel Magyarországon