Megnyílt az út a gellérthegyi sikló megépítése előtt
A gellérthegyi sikló megkapta a környezetvédelmi engedélyt, ezzel zöld utat kapott a beruházás előtt, írja a Népszava.
A katasztrófavédelem, az örökségvédelmi és természetvédelmi hatóság, valamint a területért felelős Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság is megadta az építéshez szükséges engedély, és csupán annyi feltételt szabtak a beruházónak, a Rác Sikló Kft.-nek, ami 25 százalékban fővárosi, a maradék rész pedig magántulajdon, hogy a Gellérthegyre tervezett állomás épülete a „táji háttér színvilágához és anyagaihoz történő minél teljesebb illeszkedéssel” valósuljon meg.
A sikló ellenzői szerint negatívan fog hatni a városképre, hiszen Budapest több nézőpontjábólis látható lesz, és jelentősen megváltozik a gellérthegyi tájképe a beruáházssal.
Az előzetes régészeti dokumentációt a Budai Vár átépítését szervező Várkapitányság készíti el, az örökségvédelmi engedélyt a fővárosi kormányhivatal adja ki. Az I. kerület is rábólintott a beruházásra, hiszen a benyújtott tervlapok megfelelnek a helyi építési szabályzatnak. A kötelezően kiírandó közmeghallgatást a pandémiás veszélyhelyzet miatt személyes jelenlét nélkül tartották meg.
A novemberben kiadott engedély 2031. november végéig érvényes, a határozat ellen jogorvoslatnak nincs helye
Milyen lesz a gellérthegyi sikló?
A pályavonalon 12 méter szélességben nem lehet fa, az építkezés idején pedig 20 méter szélesen kell kivágni, csonkolni a fák lombkoronáját és eltüntetni a bokrokat. Ez azt jelenti, hogy a beruházás miatt jelentős számú fa kivágásával számolnak
A felső szakaszon lábakra állított acélszerkezeten, a felszín felett 3-4 méter magasan halad majd a két 52 személyes kabin.
A felső állomás 150 négyzetméteres lesz, azonban a több szintes épülete és félköríves kilátóterasza miatt jóval nagyobbnak fog tűnni. A Duna-Ipoly Nemzeti Park javasolta, hogy a végállomás méretét minimalizálják.
A sikló nyomvonala a Hegyalja út és a Citadella között húzódik majd, a terület nagy része közpark.
Az alsó állomás, üzletekkel és kávézóval közvetlenül a jelenleg zárva tartó Rác fürdő mellett épülne meg.
Itt egy 100 méter hosszú alagútban futna. A kabin az Orom utcánál bukna ki a felszínre, ahonnan 190 méter hosszan átlag négy méter magasan haladna a Citadella-sétány alatti végállomásig.
A magánberuházó cég korábban 18-20 milliárd forintos bekerülési költséggel számolt, a jelenlegi tervezett kiadás nem ismert. A gellérthegyi sikló 13 hónap alatt épülne ki.
Érdemes elolvasni250 milliárd forintot is bőven meghaladhatja a Liget Budapest projekt összköltsége, de mit kapunk ezért?
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Egy tokaji szálloda is bekerült Európa legjobbjai közé
Oroszország állatkerti állatokat adott Észak-Koreának a katonákért cserébe
Magyar származású hírességeket idéz meg egy lenyűgöző animációs kisfilm
Ismét adventi vonatokkal utazhatunk a bécsi és zágrábi karácsonyi vásárokra
Egy rabszolga előzhette meg Magellánékat a Föld megkerülésében
Ez a 2 centiméternél is kisebb fosszília lehet a hiányzó láncszem az evolúcióban