Egy lépéssel közelebb: a szlovák határig fog nyúlni az M2 gyorsforgalmi út
Szlovákia magyarlakta területeit köti majd össze Budapesttel az M2 gyorsforgalmi út. A hiányzó kétszer két sávos út megvalósítását két részre osztották.
A 2-es főúttól gyorsforgalmi útig
A 2-es főút a rendszerváltás idején még kétszer egy sávos út volt, és keresztül vezette a forgalmat a Dunakanyar településeinek kellős közepén. Később elkészült a városokat elkerülő 2/a, illetve több ütemben tovább bővítették.
Mire megépült Vác és a főváros között (túlnyomó részben) kétszer két sáv, elkészült a Megyeri híd is, és az M0-s további szakaszai, így az M2-es a körgyűrűbe csatlakozhatott.
Az elnevezés alapján autópályára gondolnak sokan, de a legutolsó fejlesztésig még több helyen csupán kétszer egy sávos volt a ˇváci sztrádaˇ”. Két éve, 2019-ben adták át az M2-es gyorsforgalmi út Budapest és Vác közötti szakaszának 2×2 sávos pályáját közel 20 kilométeren, amely a Strabag kivitelezésében készült el közel 33 milliárd forintból.
Jelenleg az M2-es jelenleg Vác déli csomópontjánál ér véget gyorsforgalmi útként, és innen már alaposan megváltozik a domborzat is.
Váctól a magyar–szlovák határátkelőig, Parassapusztáig igencsak hegyvidéki terepen kanyarog a 2-es főút, így jóval költségesebb a kétsávos út kialakítása, írta az MNO.
Érdemes elolvasniElindult a váci új Duna-híd tervezése
A nehezebb domborzati viszonyok mellett az is késleltette a fejlesztést, hogy a szlovák fél más útvonalakat részesített előnyben, így sokáig nem volt napirenden az M2-es meghosszabbítása.
Az év elején kiderült, hogy már a szomszédok is támogatják az elképzelést, így a fejlesztés felkerült a Kormány kiemelt közlekedési projektjeinek listájára.
Tervek és tervezők
Az M2-es gyorsforgalmi út továbbtervezésére közbeszerzést írt ki a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF). A Vác déli, illetve északi csomópontjától a szlovák határig vezető távot több szakaszra osztották, és az első tervezési munkákat a Váctól északra elterülő területen hirdették meg.
A feladat első része a Nőtincs és Rétság északi csomópont közötti szakasz engedélyezési és kiviteli terveinek elkészítése, továbbá a szükséges engedélyek megszerzése.
Az M2-es érintett szakasza 9,5 kilométer hosszú, kétszer két forgalmi sávos, fizikai elválasztással rendelkező gyorsforgalmi út. Ehhez a terveket a FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt., az UTIBER Kft., valamint az UNITEF’83 Zrt. készítheti el, írja a Magyar Építők.
A második rész a Drégelypalánknál tervezett komplex pihenőhely engedélyezési és kiviteli terveinek elkészítése, továbbá a szükséges engedélyek megszerzése.
Az M2-es kétoldali pihenőhelye visszakötést kap a 2-es számú főútra. A létesítendő út szélessége húsz méter lesz.
A pihenőhely terveiről a RODEN Mérnöki Iroda Kft. gondoskodik, derült ki az európai uniós közbeszerzési értesítőből.
Az útvonalon összesen három külön szintű csomópontot kell megterveznie a nyertes pályázónak, valamint öt völgyhidat. A leghosszabb közülük 1205 méter hosszú, a legnagyobb támaszköz hetvenméteres. Az öt völgyhíd méretei: 330 méter, 1205 méter, 445 méter, 450 méter, 420 méter.
Érdemes elolvasniEurópában példátlan az új Tiszaugi híd – KÉPEK
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Stonehenge, megdöbbentő felfedezés: Az oltárkő eredete újraírhatja a történelmet
Ahol leghalálosabb kórokozók lakoznak: Az Egyesült Államok titkos laborja
A világ leggyorsabb tesztpályája, ahol kanyaródás nélkül lehet maximális sebességgel száguldani
VIDEÓ: A világ legnagyobb halszaporodóhelyét fedezték fel
A magyar ipar úttörője, az ágyúk és vasúti kerekek mestere: Ganz Ábrahám
Miért nem tudjuk a villámokat energiafejlesztésre használni?