IC+ prémium fülkékkel már minden kör-IC járaton utazhatunk
Már tíz új IC+ 1. és prémium osztályú kocsival utazhatunk a kör-IC, valamint a Záhony – Nyíregyháza – Budapest és a Sátoraljaújhely – Miskolc – Budapest vonalak egyes IC járatain. A megrendelt 35 kocsi gyártása folyamatosan zajlik, tervezetten jövő év közepére mindegyik forgalomba állhat.
Október közepétől lehet az IC+ 1. és prémium osztályú kocsikon utazni, ami az utasok körében továbbra is nagy népszerűségnek örvend, írja a MÁV. A december 12-ei menetrendváltástól már napi 20 járatban, így már valamennyi kör-IC-ben – találkozhatnak utasaink ezzel az új, emeltszintű szolgáltatást nyújtó járművel. A jövőre forgalomba álló IC+ 1. és prémium osztályú járművek Kelet-Magyarországon túl már Nyugat-Magyarországon is fognak közlekedni 2022-ben. Az új járművek népszerűsége a forgalomba állás óta töretlen, rendkívül kedvező a magas komfortfokozatú kocsik, valamint a bisztrószakaszos fedélzeti vendéglátás fogadtatása.
A tágas, csupán négyszemélyes prémium fülkékben kényelmes bőrülések fogadják az utasokat, akik a világítást és a hőmérsékletet a kocsi többi részétől függetlenül saját maguknak szabályozhatják az asztalba integrált érintőképernyők segítségével.
A november közepe óta jegyköteles kocsi prémium fülkéjét december 29-ig 2900 utas választotta, több mint egyötödük a Budapest-Debrecen közötti szakaszon közlekedett. Ehhez az 1. osztályú menetjegy és az esetlegesen szükséges IC pótjegy mellett 1000 forintos helyjegyet kell váltani.
Érdemes elolvasniImádja az ország az első fényvonatot, így tovább robog a csodamozdony – képek, videó
Új IC+ kocsi
A két prémium fülkén túl, a termes utasterében további 15 ülőhely található, ezen ülésekhez nagyméretű, munkához is kiválóan használható asztal, olvasólámpa, valamint az elektromos eszközök töltésére ülőhelyenként egy 230 V-os konnektor és USB töltő is tartozik.
A teljes utastér szőnyegborítású, továbbá a termes szakaszban és a folyosón rejtett LED hangulatvilágítás ad fényt. Az ablakokra a sorozat többi járművénél megszokott módon sötétítő rolókat szereltek fel. Újdonságot jelent az úgynevezett csendes fülke is, amelyből kettő található a kocsiban. Az ide jegyet váltó utasok csendben, nyugalomban tölthetik el az utazásukat, hiszen ezekben a hatszemélyes 1. osztályú fülkékben a telefonálás vagy egyéb zavaró tevékenység nem megengedett.
IC+ prémium kocsi utastere
Az új kocsiban tovább növeli a komfortot a kompakt méretű, de jól felszerelt bisztrószakasz, amit a kocsi egyik végén alakítottak ki. Az utasok örömmel fogadják, hogy a fedélzeti vendéglátás visszatért a hazai InterCity vonatokra, nagyra értékelik a szolgáltatás kimagasló színvonalát és kínálatát. Két hónap alatt közel 5500-an vették igénybe a szolgáltatást, a legnépszerűbb ételek között szerepel a START Burger, de sokan megkóstolták az Utasellátó nagymúltú csokirolóját is. A bisztrószakasz a vonat minden utasa előtt nyitva áll, akik készpénz mellett bankkártyával és mindhárom típusú SZÉP-kártyával is fizethetnek.
A 2019-ben megrendelt hetven darabos IC+ flottában már elkészült 35 akadálymentesített, többcélú másodosztályú kocsi is.
Ezekben 52 ülőhely, 2 kijelölt kerekesszékes hely van, és 8 kerékpár is szállítható. A laptopok, mobileszközök használatát elektromos és USB-s csatlakozók, valamint vezeték nélküli internet segíti. A GPS-vezérelt, fedélzeti audiovizuális utastájékoztató rendszer pontos tájékoztatást ad a vonat helyzetéről, a biztonságról pedig belső videófelügyeleti rendszer gondoskodik.
A vasúttársaság állami támogatással valósítja meg a saját fejlesztésű, XXI. századi igényeket kielégítő IC+ kocsik gyártását célzó programját, amely a járműállomány fiatalítását, minőségi cseréjét szolgálja a belföldi és nemzetközi távolsági forgalomban. Összesen 57 másodosztályú és tíz első osztályú IC+ jármű járja az ország vasútvonalait.
Az első osztályú bisztrószakaszos járművekből is 35 készül, ezeket Szolnokon gyártják.
Érdemes elolvasniÚj vasútállomást adtak át Budapesten – képek
A vasúttársaság járműállományának fejlesztése folyamatos. Az IC+ család következő tagja a modern vezérlőkocsi lesz, a prototípus már tervezés alatt van, várhatóan 2024-ben készülhet el az első ilyen jármű.
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Ukrajna csak „tesztpálya” az Oresnyik rakétának Zelenszkij szerint
Erdély Bermuda-háromszöge: a hátborzongató Hoia-erdő
Stonehenge, megdöbbentő felfedezés: Az oltárkő eredete újraírhatja a történelmet
Ahol leghalálosabb kórokozók lakoznak: Az Egyesült Államok titkos laborja
A világ leggyorsabb tesztpályája, ahol kanyaródás nélkül lehet maximális sebességgel száguldani
VIDEÓ: A világ legnagyobb halszaporodóhelyét fedezték fel