• Ukrajna
  • Egyesült Államok
  • Oroszország
  • történelem
  • Daily News Hungary
hm-logohm-logohm-logohm-logo
  • Külföld
  • Belföld
  • Trend
  • MIX
  • Kult+Múlt
  • Utazás
✕
Rendkívüli hírek
Helló Magyar Helló Magyar · 2021.12.30.
· Utazás

IC+ prémium fülkékkel már minden kör-IC járaton utazhatunk

IC+ prémium fülke

A prémium osztályú fülke. Fotó: MÁV

Már tíz új IC+ 1. és prémium osztályú kocsival utazhatunk a kör-IC, valamint a Záhony – Nyíregyháza – Budapest és a Sátoraljaújhely – Miskolc – Budapest vonalak egyes IC járatain. A megrendelt 35 kocsi gyártása folyamatosan zajlik, tervezetten jövő év közepére mindegyik forgalomba állhat.

Október közepétől lehet az IC+ 1. és prémium osztályú kocsikon utazni, ami az utasok körében továbbra is nagy népszerűségnek örvend, írja a MÁV. A december 12-ei menetrendváltástól már napi 20 járatban, így már valamennyi kör-IC-ben – találkozhatnak utasaink ezzel az új, emeltszintű szolgáltatást nyújtó járművel. A jövőre forgalomba álló IC+ 1. és prémium osztályú járművek Kelet-Magyarországon túl már Nyugat-Magyarországon is fognak közlekedni 2022-ben. Az új járművek népszerűsége a forgalomba állás óta töretlen, rendkívül kedvező a magas komfortfokozatú kocsik, valamint a bisztrószakaszos fedélzeti vendéglátás fogadtatása.

A tágas, csupán négyszemélyes prémium fülkékben kényelmes bőrülések fogadják az utasokat, akik a világítást és a hőmérsékletet a kocsi többi részétől függetlenül saját maguknak szabályozhatják az asztalba integrált érintőképernyők segítségével.

A november közepe óta jegyköteles kocsi prémium fülkéjét december 29-ig 2900 utas választotta, több mint egyötödük a Budapest-Debrecen közötti szakaszon közlekedett. Ehhez az 1. osztályú menetjegy és az esetlegesen szükséges IC pótjegy mellett 1000 forintos helyjegyet kell váltani.

fényszili
Érdemes elolvasniImádja az ország az első fényvonatot, így tovább robog a csodamozdony – képek, videó

Új IC+ kocsi

A két prémium fülkén túl, a termes utasterében további 15 ülőhely található, ezen ülésekhez nagyméretű, munkához is kiválóan használható asztal, olvasólámpa, valamint az elektromos eszközök töltésére ülőhelyenként egy 230 V-os konnektor és USB töltő is tartozik.

A teljes utastér szőnyegborítású, továbbá a termes szakaszban és a folyosón rejtett LED hangulatvilágítás ad fényt. Az ablakokra a sorozat többi járművénél megszokott módon sötétítő rolókat szereltek fel. Újdonságot jelent az úgynevezett csendes fülke is, amelyből kettő található a kocsiban. Az ide jegyet váltó utasok csendben, nyugalomban tölthetik el az utazásukat, hiszen ezekben a hatszemélyes 1. osztályú fülkékben a telefonálás vagy egyéb zavaró tevékenység nem megengedett.

IC+ prémium kocsi utastere

Az új kocsiban tovább növeli a komfortot a kompakt méretű, de jól felszerelt bisztrószakasz, amit a kocsi egyik végén alakítottak ki. Az utasok örömmel fogadják, hogy a fedélzeti vendéglátás visszatért a hazai InterCity vonatokra, nagyra értékelik a szolgáltatás kimagasló színvonalát és kínálatát. Két hónap alatt közel 5500-an vették igénybe a szolgáltatást, a legnépszerűbb ételek között szerepel a START Burger, de sokan megkóstolták az Utasellátó nagymúltú csokirolóját is. A bisztrószakasz a vonat minden utasa előtt nyitva áll, akik készpénz mellett bankkártyával és mindhárom típusú SZÉP-kártyával is fizethetnek.

A 2019-ben megrendelt hetven darabos IC+ flottában már elkészült 35 akadálymentesített, többcélú másodosztályú kocsi is.

Ezekben 52 ülőhely, 2 kijelölt kerekesszékes hely van, és 8 kerékpár is szállítható. A laptopok, mobileszközök használatát elektromos és USB-s csatlakozók, valamint vezeték nélküli internet segíti. A GPS-vezérelt, fedélzeti audiovizuális utastájékoztató rendszer pontos tájékoztatást ad a vonat helyzetéről, a biztonságról pedig belső videófelügyeleti rendszer gondoskodik.

A vasúttársaság állami támogatással valósítja meg a saját fejlesztésű, XXI. századi igényeket kielégítő IC+ kocsik gyártását célzó programját, amely a járműállomány fiatalítását, minőségi cseréjét szolgálja a belföldi és nemzetközi távolsági forgalomban. Összesen 57 másodosztályú és tíz első osztályú IC+ jármű járja az ország vasútvonalait.

Az első osztályú bisztrószakaszos járművekből is 35 készül, ezeket Szolnokon gyártják.

akadémiaújtelep vasútállomás
Érdemes elolvasniÚj vasútállomást adtak át Budapesten – képek

A vasúttársaság járműállományának fejlesztése folyamatos. Az IC+ család következő tagja a modern vezérlőkocsi lesz, a prototípus már tervezés alatt van, várhatóan 2024-ben készülhet el az első ilyen jármű.

Ha szeretnéd segíteni a HellóMagyar munkatársainak munkáját és a független újságírást,
itt tudod támogatni az oldalunkat
vasúti közlekedés
Megosztás

Érdemes elolvasni

  • Megnyílt Magyarország első 0–24-es, személyzet nélküli okosboltja

  • Egészen hihetetlenül néz ki egy vihar time-lapse felvétele a Nemzetközi Űrállomás fedélzetéről

  • Oroszország új nukleáris rakétákat fejleszt

  • Szlovákia elismeri Marokkó autonómia tervét „a végleges megoldás alapjaként” a Szahara-vitában

  • Ezt rejtette a furcsa, fekete egyiptomi szarkofág, amelyen még jelölés sem volt

  • Az Amerikáról készült első térkép annyira pontos volt, hogy a kutatókat is ledöbbentette

Kapcsolódó cikkek

Nevsehir
2025.05.18.

Kappadókiában jártunk: sziklába vájt keresztény nagyvárosok 60 méter mélységben


Olvasson tovább
repülőtér Pécs-Pogány Universal Air Magyarország légitársaság
2025.05.16.

Egy népszerű légitársaság leállítja menetrend szerinti magyarországi járatait


Olvasson tovább
Török workshop Budapest
2025.05.16.

Törökország egész éves úti célként népszerűsíti magát Magyarországon


Olvasson tovább
dubrovnik horvátország
2025.05.14.

Idén nyáron újra közvetlen járatok indulnak a horvát tengerpartra


Olvasson tovább
rkk_336x280px

Érdemes elolvasni

stso

Adatkezelési tájékoztató

Süti (cookie) kezelése

Jogi közlemény

Szerzői Jogok

Hirdess velünk

Impresszum

© 2025 HelloMagyar. Minden jog fenntartva! | Szerver: levixdc.hu
Olvastad már?
Megnyílt Magyarország első 0–24-es, személyzet nélküli okosboltja

Megnyílt Magyarország első 0–24-es, személyzet nélküli okosboltja

Tovább olvasok
Egészen hihetetlenül néz ki egy vihar time-lapse felvétele a Nemzetközi Űrállomás fedélzetéről

Egészen hihetetlenül néz ki egy vihar time-lapse felvétele a Nemzetközi Űrállomás fedélzetéről

Tovább olvasok
Oroszország új nukleáris rakétákat fejleszt

Oroszország új nukleáris rakétákat fejleszt

Tovább olvasok
Szlovákia elismeri Marokkó autonómia tervét „a végleges megoldás alapjaként” a Szahara-vitában

Szlovákia elismeri Marokkó autonómia tervét „a végleges megoldás alapjaként” a Szahara-vitában

Tovább olvasok
Ezt rejtette a furcsa, fekete egyiptomi szarkofág, amelyen még jelölés sem volt

Ezt rejtette a furcsa, fekete egyiptomi szarkofág, amelyen még jelölés sem volt

Tovább olvasok
Az Amerikáról készült első térkép annyira pontos volt, hogy a kutatókat is ledöbbentette

Az Amerikáról készült első térkép annyira pontos volt, hogy a kutatókat is ledöbbentette

Tovább olvasok
Ezek a kereszténység legsötétebb ereklyéi

Ezek a kereszténység legsötétebb ereklyéi

Tovább olvasok
Magyarország legjelentősebb autópálya-fejlesztése során az M1-es kap ráncfelvarrást

Magyarország legjelentősebb autópálya-fejlesztése során az M1-es kap ráncfelvarrást

Tovább olvasok
<strong>Felkavaró lelet: az azték toronyban rengeteg gyermekkoponyára bukkantak</strong>

Felkavaró lelet: az azték toronyban rengeteg gyermekkoponyára bukkantak

Tovább olvasok
Nem múlt el a veszélyhelyzet a parajdi sóbánya körül

Nem múlt el a veszélyhelyzet a parajdi sóbánya körül

Tovább olvasok
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4