Hiába mondja ki a bíróság, hogy a pórul járt utasokat kártalanítani kell, a cég nem tesz semmit. Mutatjuk a részleteket!
A Wizz Air nem hajlandó kártérítést fizetni annak a két britnek, akiknek járatát az utolsó pillanatokban törölték, derítette ki Daily Mail oknyomozó újságírója.
Az újságírót az egyik pórul járt utazó kereste meg azzal az állítással, hogy a légitársaság brit leányvállalata nem hajlandó megfizetni a rá kirótt 1542,68 fontos (kb. 700 ezer forint) büntetést.
A magyarországi Wizz Air brit leányvállalatát, a Wizz Air UK-t 2017-ben hozták létre. A végső anyavállalat a Jerseyben bejegyzett Wizz Air Holdings, amelynek részvényei jelen vannak a londoni tőzsdén.
A csoportnak több mint 170 Airbus repülőgépe van, amelyek közül 17 a Wizz Air UK-hoz tartozik. Azonban az Egyesült Királyságban egyébként is elég rossz a cég híre. A légiközlekedési hatóság által augusztusban közzétett adatok szerint ez volt a legrosszabb légitársaság az járatindulások késése tekintetében. Júniusban pedig azzal került a címlapokra, hogy a vezetőség állítólag úgy próbálta elkerülni a járattörléseket, hogy ösztönözte alkalmazottait, hogy fáradtan is dolgozzanak.
A végrehajtók sem jutottak semmire
A pórul járt két utas a londoni Gatwick repülőtérről szeretett volna Portugáliába repülni. A Wizz Air azonban mindössze három órával az indulás előtt törölte járatot, amikor az utasok már úton voltak a repülőtérre. A cég nem ajánlott fel helyet semmilyen alternatív járatra, ezért másik légitársaságot kellett választaniuk, természetesen újra megfizetve a repjegy árát.
Az utasoknak kártérítés lett megítélve, a cég azonban semmit nem fizetett. A bíróság ezért átadta a végrehajtóknak az ügyet, azonban ők sem tudtak semmit behajtani. A Wizz Airnek ugyanis állítólag nincs személyzete, irodája vagy vagyona a londoni Luton repülőtéren.
Az újságíró komoly nyomozásba kezdett, és 456 olyan bírósági ítéletet talált, amelyben kártérítés fizetésére kötelezték a Wizz Air UK-t.
A cég ebből 55 alkalommal fizetett, 401 alkalommal azonban nem.
A sajtó megkereste a légitársaságot, és magyarázatot kért a történtekre, felvetve azt is, hogy anyagi gondjai vannak-e a vállalatnak. A Wizz Air UK azonban csak azt jelezte, hogy a kérdések eljutottak hozzá, érdemi válaszokat a cikk megírásáig nem adott.
Érdemes elolvasniÍgy hárítja át a Wizz Air az utasokra az extraprofit-adót
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Az eddigi legfiatalabb bolygót találták meg csillagászok
Szúnyogok segítségével küzdenék le kutatók a maláriát
Kína valóban a titokban tartott repülőgép-hordozójával gyakorlatozik?
Egy orosz törvényhozó szerint Putyinnak ‘minden joga megvan arra’, hogy a NATO-országokat támadja
65 ezer évvel ezelőtt a neandervölgyiek már ragasztót gyárthattak
Egy meteorit alapján a Marson is létezhettek melegvizes források