Határmenti Duna-híd épül Magyarország déli részén
Már több évtizede tervezik megépíteni egy új hidat Mohácsnál, most viszont egyre biztosabb a megvalósulása. Orbán Viktor miniszterelnök szombati évértékelőjében kész tényként kezelte a fejlesztést, így felgyorsulhatnak az események, és pár éven belül újabb híddal gazdagodik Magyarország.
Jelenleg komppal lehet átkelni Mohács és Újmohács között, ha pedig valaki főúton szeretne elmenni például Pécsről Szegedre, kénytelen kerülni Baja felé, ahol egy kétszer egysávos hídon lehet átkelni a Dunán. De a helyi lakosság mindennapjait is megkönnyítené az átkelő, hiszen nem kellene kompozni, és éjjel-nappal elérhető lenne a túlpart. Nem utolsó sorban az ország egyik leggazdagabb emberének is besegítene a Kormány, hiszen Csányi Sándor milliárdos hatalmas vágóhídja Mohácson van, míg Szegeden a Pick várja a sertéshúst feldolgozásra.
Mindenki jól járna, ha az út lerövidülne a déli határ mentén, és ez passzol a Kormány azon elképzeléséhez is, hiszen egy déli országos közúti gyorsforgalmi gyűrűvel lehetne a jelenlegi autópályákat tehermentesíteni. A közelben lévő M6-os autópálya és a híd között is kétszer két sávos utat terveznek, így a megnövekedett forgalom elkerülné a csendes kisvárost.
Fontos kiemelni tehát, hogy a fejlesztés során nem csupán a hídról van szó, hanem az ezzel összefüggő úthálózatról is. Első ütemben az útpálya alföldi oldali szakaszán az újmohácsi csomópontig kétszer egy sávos, másodrendű főút épül ki, az M6-os autópálya csomópontjáig pedig a tervezett útpálya kétszer két forgalmi sávos lenne.
Még decemberben jött a hír, hogy a Duna által elvágott Mohács két részét összekötő híd megépítése újabb lépcsőfokhoz érkezett, mivel elkészültek és jóváhagyást is kaptak a kiviteli tervek.
Az új Duna-híd szerkezete
A Speciálterv Építőmérnöki Kft. a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. megbízásából készített tervek alapján a híd 750 méter hosszúságú, 18 ezer négyzetméter felületű, kétszer két sávos, hármas tagolású és acélszerkezetű híd fog elkészülni Mohács határában.
A szerkezeti magasság 2,75 méter, az ívtartó magassága a pályaszint felett pedig 37,62 méter. A tervezők arra is figyeltek, hogy helyet kapjon egy egyoldali, kétirányú kerékpárút a híd déli oldalán, illetve természetvédelmi területet is igyekeztek megóvni a beavatkozástól.
Pávkovics Gábor mohácsi polgármester szerint 2023 első negyedévében megtörténik a közbeszerzési eljárást. A tender lefolytatása befejeződik az idén, és 2024-ben meg tud indulni az építkezés. Ha pedig ezt tartani tudják, a mohácsi csata 2026-os emlékévére már állhat a híd. Az elképzelések szerint a finanszírozás az uniós helyreállítási alap terhére jönne létre. A beruházás értékével kapcsolatban nincs még konkrét szám, de könnyen százmilliárdos is lehet a végösszeg.
Ezenfelül szó van még egy kikötőfejlesztésről is, és ha mindez valóban létrejön, megnyílhat az út, hogy Mohács meghatározó logisztikai bázissá váljon.
[hm_embed link=”https://hellomagyar.hu/2022/06/07/jo-utemben-halad-az-m6-os-autopalya-zaro-szakasza-ket-hidat-is-epitenek-jelenleg/” ][/hm_embed]
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Megtalálták az eddigi legősibb ábécét, és 500 évvel régebbi, mint a korábbi rekordtartó
Űrhajó? Dehogy! Egy tanulmány szerint egy fejlett idegen civilizáció az egész csillagrendszerét terelheti
Létezett a természetben is nukleáris reaktor, és kevesebb, mint 2 milliárd éve még aktív volt
Eddig ismeretlen vulkánt fedeztek fel Magyarországon
Elképesztő: a gízai nagy piramisnak nem 4, hanem 8 oldala van
3200 évvel ezelőtt több civilizáció is egyszerre, rejtélyes módon hullott szét