• Ukrajna
  • Egyesült Államok
  • Oroszország
  • történelem
  • Daily News Hungary
hm-logohm-logohm-logohm-logo
  • Külföld
  • Belföld
  • Trend
  • MIX
  • Kult+Múlt
  • Utazás
✕
Rendkívüli hírek
Helló Magyar Helló Magyar · 2023.04.18.
· MIX

Képek: Hatalmas konvojt alkotva vonultak fel a munkagépek az M0-n, de miért?

magyar közút konvoj (3)

Konvoj halad a Magyar Közút Nonprofit Zrt. munkavégzés közben elgázolt közútkezelő szakemberei emlékére szervezett eseményen a vállalat szigetszentmiklósi mérnökségéről az M0-s autóút alacskai pihenőhelyére 2023. április 18-án. Fotó: MTI

Konvojos vonulást tartott kedden a Magyar Közút Nonprofit Zrt. szakemberei.

A konvojban 21 munkagép vonult fel kedd reggel 9 órakor. A rendőrségi felvezetéssel haladó menet a szigetszentmiklósi közútkezelő mérnökségről indult, és az M0-s autóút alacskai pihenőhelyéig mentek együtt.

A felvonulással megemlékeztek a munkavégzés közben elgázolt közútkezelő szakemberekre, illetve figyelemfelhívás is volt egyben az autósok részére.

Mindegyik munkagép egy-egy elhunyt dolgozó nevét viselte, aki 2000 óta vesztette életét munkaterületen, munkavégzés közben, “többnyire figyelmetlen sofőrök miatt”.

Legutóbb a makói autópálya-mérnökség 41 éves munkatársát gázolta halálra egy kamionos. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. makói mérnöksége 2023. március 22-én, szerdán burkolatjavítási munkákat végzett az M43-as autópálya határ felé vezető oldalán, a 28-as kilométerszelvény térségében. A munkaterületet a szigorú műszaki előírásoknak megfelelően előre jelezték a szakemberek, több lépcsőben 100-as, illetve 80 km/órás sebességkorlátozást vezettek be. A munkavégzés végeztével, éppen, mikor a munkaterületet elhagyták volna a szakemberek, az azt védő, ütközési energiaelnyelő berendezéssel felszerelt teherautóba akkora erővel rohant bele egy külföldi kamionos, hogy a közutas teherautót az árokba lökte, annak fülkéjébe szorult be a közútkezelő makói szakembere, amit a 41 éves férfi már nem élt túl. A dolgozót a napokban helyezték végső nyugalomra, írta a hivatalos honlap.

magyar közút konvoj
Konvoj halad a Magyar Közút Nonprofit Zrt. munkavégzés közben elgázolt közútkezelő szakemberei emlékére szervezett eseményen a vállalat szigetszentmiklósi mérnökségéről az M0-s autóút alacskai pihenőhelyére 2023. április 18-án. Fotó: MTI
magyar közút konvoj
Konvoj halad a Magyar Közút Nonprofit Zrt. munkavégzés közben elgázolt közútkezelő szakemberei emlékére szervezett eseményen a vállalat szigetszentmiklósi mérnökségéről az M0-s autóút alacskai pihenőhelyére 2023. április 18-án. Fotó: MTI
magyar közút konvoj
Konvoj halad a Magyar Közút Nonprofit Zrt. munkavégzés közben elgázolt közútkezelő szakemberei emlékére szervezett eseményen a vállalat szigetszentmiklósi mérnökségéről az M0-s autóút alacskai pihenőhelyére 2023. április 18-án. Fotó: MTI

A tavaszi időszaktól kezdődően az utakon zajló munkák száma is megnő, ezért dolgozók védelme és a további tragikus események megelőzése érdekében figyelemfelhívó akciót indítanak. Bemutattak egy komplett munkaterületet előjelző és védő rendszert is.

Felmérés: az agresszív autóvezetői stílus a férfiakra jellemzőbb

A versengő, esetenként agresszióhoz vezető közlekedési stílus a férfiak részéről gyakoribb, ők hajlamosabbak arra is, hogy több esetben túlértékeljék képességeiket – derül ki egy felmérésből, amelynek megállapításait közölték az MTI-vel.

A mintegy félezer autós megkérdezésével, a Cristo autós alkalmazás megbízásából készült reprezentatív felmérés eredménye szerint a magyar autósok harmada gondolja úgy, hogy jobban vezet az átlagnál, 10 ember közül pedig 8 úgy érzi, hogy általában maximális a rálátása a közlekedési helyzetekre, vagyis elsősorban önmaga felelős azért, hogy autóvezetés közben veszélybe kerül-e.

Zerkowitz Dávid pszichológus a felmérés megállapításait elemezve hangsúlyozta: a megfelelő autós közlekedéshez szükség van az egészséges önbizalomra, a kérdés az, hogy képes-e az ember a gyors és pontos helyzetfelismerésre, és azonosítja-e a határait, amikor nem a rutinban vagy az adott érzelmi állapotban bízik.

A szakember szerint a felmérés eredményei azt mutatják, hogy

hajlamosak vagyunk kissé túlértékelni saját vezetési kompetenciánkat, a racionalitást felismerjük, ám az adott szituációban időnként érzelmi érvek mentén döntünk. Pedig a kockázatot nem megúszni kell, hanem elkerülni.

A racionalitást jelzi az is, hogy bár a válaszadók 68 százaléka úgy érzi, általában vagy mindig maximális rálátással bír az adott szituációra az utakon, a sofőrök csupán 1 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a többi autós soha nem tud számára meglepetést okozni – írták.

Hozzátették, a kevesebb mint egy éve vezetők kevésbé látják be a korlátaikat, sok esetben hajlamosabbak olyan döntést hozni, amely azt feltételezi, ők befolyásolják a forgalmi helyzet kimenetelét.

A válaszok elemzése szerint jelentősen befolyásolja a gondolkodást a gépkocsivezetők rutinja is: a több mint 10 éve vezetők mintegy 40 százaléka gondolja úgy, hogy jobban vezet az átlagnál. Erre a csoportra jellemzőbb a kockázatvállalás is, ők például hajlamosabbak inkább gázt ad egy besorolni akaró jármű előtt, hogy az mögéjük kerüljön.

A felmérés megerősítette azt is, hogy a versengő, esetenként agresszióhoz vezető közlekedési stílus a férfiak részéről gyakoribb, ők hajlamosabbak arra is, hogy több esetben túlértékeljék képességeiket: a férfi válaszadók 42 százaléka ítélte meg úgy, hogy jobban vezet az átlagosnál, a nőknél ez az arány csupán 22 százalék.

A kutatás eredményei szerint

a legkevésbé megfontoltan a több mint 5 éve vezetők (de 60 év alattiak), valamint azok a 18-39 évesek vezetnek, akik az elmúlt egy évben kaptak jogosítványt.

A 25 évesnél fiatalabb generációra jellemzőbb a magasabb kockázatvállalás, ez magyarázza, hogy az önhibás baleseti számok relatív értelemben náluk a legmagasabbak. A vezetéstámogató automatikába vetett bizalom is a fiatalabb korosztály körében magasabb, ők hajlamosabbak lehetnek nagyobb mértékben az autójukra bízni a vezetés közbeni biztonságot.

A sofőrök több mint fele (56 százalék) nem ért egyet azzal, hogy “túl sok a szabály, ezért azokat nem kell betartani, elég a rutinra bízni magunkat”. A megkérdezettek 12 százaléka azonban egyetértett az állítással, ami azt mutatja, hogy sokan hajlamosak alulértékelni a közlekedési szabályokat – áll az összefoglalóban.

“Autóvezetőként mindenkinek felelőssége van a közúti közlekedés e sajátosságának tudatosításában” – idézték Szota Szabolcsot, a Cristo alkalmazást fejlesztő és üzemeltető Smartsurance Technologies ügyvezetőjét.

Ha szeretnéd segíteni a HellóMagyar munkatársainak munkáját és a független újságírást,
itt tudod támogatni az oldalunkat
képgaléria közlekedés közúti forgalom Magyarország
Megosztás

Érdemes elolvasni

  • Jézus 2025-ben visszatér? Rengetegen fogadnak rá, hogy idén lesz a második eljövetel

  • Itt vannak az előtte-utána műholdfelvételek Ukrajna eddigi legsikeresebb hadműveletéről

  • Az ősrobbanás óta a legnagyobb kozmikus robbanást észlelték csillagászok

  • Trianon 105: a tragikus történelmi döntés, amely ma is formálja Magyarországot

  • „Földön kívüli nyelv” a matematikában: Valaki bizonyíthatta a 15 éve megérthetetlen tanulmányt

  • 105 éve írták alá a trianoni békeszerződést

Kapcsolódó cikkek

Jézus
2025.06.05.

Jézus 2025-ben visszatér? Rengetegen fogadnak rá, hogy idén lesz a második eljövetel


Olvasson tovább
Magyar csillagász legősibb fekete lyuk robbanás
2025.06.04.

Az ősrobbanás óta a legnagyobb kozmikus robbanást észlelték csillagászok


Olvasson tovább
matematika tábla kréta
2025.06.04.

„Földön kívüli nyelv” a matematikában: Valaki bizonyíthatta a 15 éve megérthetetlen tanulmányt


Olvasson tovább
Erdély Drakula Park Csíkszereda vidámpark
2025.06.04.

Drakula témájú vidámpark épül Csíkszeredában


Olvasson tovább
rkk_336x280px

Érdemes elolvasni

stso

Adatkezelési tájékoztató

Süti (cookie) kezelése

Jogi közlemény

Szerzői Jogok

Hirdess velünk

Impresszum

© 2025 HelloMagyar. Minden jog fenntartva! | Szerver: levixdc.hu
Olvastad már?
<b>Jézus 2025-ben visszatér? Rengetegen fogadnak rá, hogy idén lesz a második eljövetel</b>

Jézus 2025-ben visszatér? Rengetegen fogadnak rá, hogy idén lesz a második eljövetel

Tovább olvasok
Itt vannak az előtte-utána műholdfelvételek Ukrajna eddigi legsikeresebb hadműveletéről

Itt vannak az előtte-utána műholdfelvételek Ukrajna eddigi legsikeresebb hadműveletéről

Tovább olvasok
Az ősrobbanás óta a legnagyobb kozmikus robbanást észlelték csillagászok

Az ősrobbanás óta a legnagyobb kozmikus robbanást észlelték csillagászok

Tovább olvasok
Trianon 105: a tragikus történelmi döntés, amely ma is formálja Magyarországot

Trianon 105: a tragikus történelmi döntés, amely ma is formálja Magyarországot

Tovább olvasok
„Földön kívüli nyelv” a matematikában: Valaki bizonyíthatta a 15 éve megérthetetlen tanulmányt

„Földön kívüli nyelv” a matematikában: Valaki bizonyíthatta a 15 éve megérthetetlen tanulmányt

Tovább olvasok
105 éve írták alá a trianoni békeszerződést

105 éve írták alá a trianoni békeszerződést

Tovább olvasok
Drakula témájú vidámpark épül Csíkszeredában

Drakula témájú vidámpark épül Csíkszeredában

Tovább olvasok
Egyetlen fotont több helyen is észleltek egyszerre, ledöbbentek a kutatók

Egyetlen fotont több helyen is észleltek egyszerre, ledöbbentek a kutatók

Tovább olvasok
Református Énekek – 2025-ben ismét az Operában!

Református Énekek – 2025-ben ismét az Operában!

Tovább olvasok
Nagysebességű vasút épül a Liszt Ferenc Repülőtér és a Nyugati pályaudvar között

Nagysebességű vasút épül a Liszt Ferenc Repülőtér és a Nyugati pályaudvar között

Tovább olvasok
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4