Ez a légitársaság megméri az utasok testsúlyát, mielőtt beszállnak a gépbe
Hamarosan itt a nyár, és a szerzon kezdetével egy légitársaság eltökélt szándéka, hogy megmérje fedélzeten lévő összes tételt, így az utasokat és a személyzet testsúlyát.
Milyen hatással van az utasok súlya a légi közlekedésre?
Az utasok súlya többféleképpen is befolyásolhatja a légi közlekedést, elsősorban a repülőgép teljesítménye, az üzemanyag-fogyasztás és az üzemeltetési szempontok tekintetében. A légitársaságok, a repülőgépgyártók és a szabályozó szervek figyelembe veszik az utasok súlyát és a kapcsolódó tényezőket, hogy biztosítsák a repülőgép optimális teljesítményét, az utasok kényelmét és az általános biztonságot a légi közlekedés során.
Íme néhány kulcsfontosságú szempont, amelyet az utasok súlya befolyásol:
- A hasznos teher és a kapacitás: Az utasok súlya közvetlenül befolyásolja a repülőgép teljes hasznos terhelhetőségét. A légitársaságoknak gondosan kell kezelniük a súlyeloszlást, hogy az a repülőgépgyártók és a szabályozó hatóságok által meghatározott megengedett határértékeken belül maradjon. E határértékek túllépése veszélyeztetheti a repülőgép biztonságát és teljesítményét.
- Üzemanyag-fogyasztás: Az utasok súlya a poggyásszal együtt hozzájárul a repülőgép össztömegéhez. A nehezebb repülőgép több üzemanyagot igényel a felszálláshoz és a repülés fenntartásához szükséges felhajtóerő előállításához. A megnövekedett üzemanyag-fogyasztás nemcsak magasabb üzemeltetési költségeket eredményez, hanem a repülőgép hatótávolságát és hatékonyságát is befolyásolja.
- Teljesítmény és felszállási/leszállási távolság: Az utasok súlya befolyásolja a légi jármű teljesítményjellemzőit, például a fel- és leszállási távolságot. A nagyobb terhelés hosszabb kifutópályákat igényelhet a biztonságos fel- és leszálláshoz.
- A légi jármű stabilitása: Az utasok súlyának eloszlása a légi járművön belül hatással lehet annak stabilitására és egyensúlyára. A biztonságos és stabil repülés érdekében a súlypontnak (CoG) elfogadható határértékeken belül kell lennie. A légitársaságoknak a kívánt egyensúly fenntartása érdekében esetleg módosítaniuk kell az ülésrendet vagy az utasok stratégiai elosztását. Súly- és egyensúlyi számítások: Minden egyes repülés előtt a légitársaságok súly- és egyensúlyszámításokat végeznek az utasok, a rakomány és az üzemanyag optimális elosztásának meghatározása érdekében.
“Mindent megmérünk, ami a repülőgépre kerül”
Az Air New Zealand július 2-ig felmérést végez, hogy megmérje az Auckland nemzetközi repülőtérről induló nemzetközi járatok utasainak és csomagjaiknak átlagos súlyát. Az ország polgári légiközlekedési hatósága ötévente súlyfelmérést ír elő, hogy újraértékeljék a járatok súlyterhelését és -eloszlását, így a légitársaság a mérlegelést “alapvető fontosságú” kezdeményezésként kezeli. 2003-ban az új-zélandi polgári légiközlekedési hatóság (CAA) 15 ezer ember körében végzett felmérése szerint az utasok és kézipoggyászuk átlagos súlya 85,4 kilogramm volt. Ezen eredmények alapján a CAA meg tudta határozni a “standard súlyt”, és ki tudta számítani, hogy hány utast szállíthat egy nagy repülőgép.
“Mindent megmérünk, ami a repülőgépre kerül – a rakománytól kezdve a fedélzeti ételeken át a csomagtérben lévő poggyászokig. Az ügyfelek, a személyzet és a kézipoggyászok esetében átlagos súlyokat használunk, amelyeket a felmérés elvégzése során kapunk.” – mondta Alastair James, az Air New Zealand rakományellenőrzés-fejlesztési szakértője a Forbes-nak.
A bejelentkezéskor az utasokat arra kérik, hogy álljanak egy digitális mérlegre. A poggyászukat egy másik mérlegre helyezik. Az adatokat névtelenül küldik be a felmérésbe, és a check-in személyzet előtt rejtve maradnak. Az anonimitást úgy őrzik meg, hogy a felmérésben való részvétel önkéntes és diszkrét.
“A mérlegek nem mutatják a súlyt, mivel azt közvetlenül egy számítógépbe táplálják be, és több ezer más utassal együtt névtelenül rögzítik. Ez nem késlelteti a járatokat, és a kapu előtt történik, hogy felszállhasson a repülőgépre” – áll a légitársaság közleményében.
Az Air New Zealand évek óta végzi ezeket az utasok súlyát vizsgáló felméréseket. A légitársaság 2021-ben a belföldi utasok számára is lefuttatott egy hasonlót, de a felmérés nemzetközi verzióját a világjárvány miatt elhalasztották.
Ahogy írtuk korábban, sz Egyesült Államokban a felnőttek 40%-a elhízottnak számít, és ezt most New York City egy egészen furcsa módon igyekszik lereagálni. Nem az egészséges életmódra szeretnék rábírni az emberekre, hanem pont ellenkezőleg, a túlsúlyos emberek jogait kívánják megvédeni, részletek itt.
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Megtalálták az eddigi legősibb ábécét, és 500 évvel régebbi, mint a korábbi rekordtartó
Űrhajó? Dehogy! Egy tanulmány szerint egy fejlett idegen civilizáció az egész csillagrendszerét terelheti
Létezett a természetben is nukleáris reaktor, és kevesebb, mint 2 milliárd éve még aktív volt
Eddig ismeretlen vulkánt fedeztek fel Magyarországon
Elképesztő: a gízai nagy piramisnak nem 4, hanem 8 oldala van
3200 évvel ezelőtt több civilizáció is egyszerre, rejtélyes módon hullott szét