Moszkváról rengeteg legenda terjed, de van egy, amely a mai napig sem nyert bizonyosságot. Mindenki tudja, hogy a Moszkva alatti metró rendszer a világ legnagyobb védelmi komplexumaként is szolgál. Azonban, amit sokan nem tudnak, hogy nem csak egy, hanem kettő metró is rejtőzik Moszkva városa alatt.
A moszkvai metró története hatalmas múltra tekint vissza. Az első metró vonal 1935-ben nyílt meg, azóta pedig folyamatosan bővül a rendszer. Moszkva identitását jelentősen meghatározza föld alatti vasútrendszer.
Amiről viszont sokan nem tudnak, és hivatalosan nem is kéne senkinek sem tudnia, hogy van egy második metró is a rendes metró alatt. Ez az úgynevezett Metro-2, amely egy feltételezett titkos metróhálózat. Ennek létezést sosem erősítették meg, de nem is cáfolták, és csak limitált információk állnak rendelkezésünkre.
A Metro-2
A Metro-2-t Sztálin alatt kezdték építeni, hogy a párt vezetői a Kremlből, illetve a KGB vezetői direkt kapcsolatban legyenek a Vnukovói nemzetközi repülőtérrel. A vonalak körülbelül 50-200 méter mélyen futnak, és elvileg munkaszolgálatossokkal ásatták ki egyszerű eszközökkel. Habár ez utóbbi csak feltételezés.
A metróhálózat elméletileg 4 vonalból áll. Ezek összeköttetésben vannak a Vnukovo-2 repülőtér, a mai FSZB székház (régen KGB), a Kremllel, illetve a legendás Ramenki nevű föld alatti várossal. A hálózatról készültek feltételezett térképek is, de orosz hatóságoktól semmilyen hivatalos információ nem érkezett.
Az első vonalat elvileg 1967-ben helyezték üzembe, ez volt a D-6. Erről fényképek is készültek, így félhivatalosan bizonyított a létezése. A vonal a feltételezések szerint 27 kilométer hosszú, illetve összeköttetésben van a normál metróhálózattal. Természetesen a városi felfedezők folyamatosan akadályoztatva vannak kalandjaikban.
Egyesek még azt is feltételezték, hogy a Metro-2 valamilyen módon direkt összeköttetésben van a Yamantau hegységben található bunker komplexummal is. Habár ez utóbbi valószínűleg tényleg legenda. Bár, ha valahol rá tud csatlakozni a vasút hálózatra a Metro-2, akkor nem lehetetlen az összeköttetés.
Valóban létezik?
A metróhálózat létezése megkérdőjelezhető, de gyanús, hogy valóban létezik. Egyfelől az amerikai titkosszolgálatok még készítettek egy térképet a feltételezett hálózatokról. Egészen biztos, hogy az FSZB és Kreml alatt található valamiféle óvóhely, hiszen az orosz vezetés legfontosabb embereit mégis csak meg kell védeni. Csakúgy, mint itthon a Rákosi-bunker, úgy ezek a bunkerek is nagy valószínűséggel összeköttetésben állnak a hatalmas metróhálózattal, hogy menekülni is lehessen szükség esetén.
Azonban a legérdekesebb bizonyíték az úgynevezett D-6, amely az egyetlen ismert vonal és elvileg első vonal. A pletykák szerint a Szportyivnaja és az Egyetem megállók között található egy elágazás, amely elméletileg zsákutca. Azonban az elágazás végén található egy hermetikus kapu. Itt készültek a képek, amelyek bizonyíthatják a létezését.
Az hagyján, hogy a Metro-2 valószínűleg tényleg létezik, de nagyon valószínű, hogy még mindig készenlétben van. Ugyanis az ismert lejáratokat folyamatosan kamerákkal őrzik, és látszólag megfigyelés alatt tartják.
Ezeket a cikkeket is érdemes elolvasni:
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Űrhajó? Dehogy! Egy tanulmány szerint egy fejlett idegen civilizáció az egész csillagrendszerét terelheti
Létezett a természetben is nukleáris reaktor, és kevesebb, mint 2 milliárd éve még aktív volt
Eddig ismeretlen vulkánt fedeztek fel Magyarországon
Elképesztő: a gízai nagy piramisnak nem 4, hanem 8 oldala van
3200 évvel ezelőtt több civilizáció is egyszerre, rejtélyes módon hullott szét
Melyik régiókban és területeken található a legtöbb építkezési munka ma Magyarországon?