• Ukrajna
  • Egyesült Államok
  • Oroszország
  • történelem
  • Daily News Hungary
hm-logohm-logohm-logohm-logo
  • Külföld
  • Belföld
  • Trend
  • MIX
  • Kult+Múlt
  • Utazás
✕
Rendkívüli hírek
György György · 2023.07.16.
· MIX

KÉPEK: A titkos második metróhálózat Moszkva városa alatt

metro 2 d-6 platform

Feltételezhetően a Metro-2-ben készült fotó. Fotó: Wikimedia Commons/Anakin

Moszkváról rengeteg legenda terjed, de van egy, amely a mai napig sem nyert bizonyosságot. Mindenki tudja, hogy a Moszkva alatti metró rendszer a világ legnagyobb védelmi komplexumaként is szolgál. Azonban, amit sokan nem tudnak, hogy nem csak egy, hanem kettő metró is rejtőzik Moszkva városa alatt.

A moszkvai metró története hatalmas múltra tekint vissza. Az első metró vonal 1935-ben nyílt meg, azóta pedig folyamatosan bővül a rendszer. Moszkva identitását jelentősen meghatározza föld alatti vasútrendszer.

Amiről viszont sokan nem tudnak, és hivatalosan nem is kéne senkinek sem tudnia, hogy van egy második metró is a rendes metró alatt. Ez az úgynevezett Metro-2, amely egy feltételezett titkos metróhálózat. Ennek létezést sosem erősítették meg, de nem is cáfolták, és csak limitált információk állnak rendelkezésünkre.

metro 2 térkép

Az Amerikai titkosszolgálat által készített térkép. Fotó: Wikimedia Commones/Military forces in transition. DOD.

A Metro-2

A Metro-2-t Sztálin alatt kezdték építeni, hogy a párt vezetői a Kremlből, illetve a KGB vezetői direkt kapcsolatban legyenek a Vnukovói nemzetközi repülőtérrel. A vonalak körülbelül 50-200 méter mélyen futnak, és elvileg munkaszolgálatossokkal ásatták ki egyszerű eszközökkel. Habár ez utóbbi csak feltételezés.

A metróhálózat elméletileg 4 vonalból áll. Ezek összeköttetésben vannak a Vnukovo-2 repülőtér, a mai FSZB székház (régen KGB), a Kremllel, illetve a legendás Ramenki nevű föld alatti várossal. A hálózatról készültek feltételezett térképek is, de orosz hatóságoktól semmilyen hivatalos információ nem érkezett.

Az első vonalat elvileg 1967-ben helyezték üzembe, ez volt a D-6. Erről fényképek is készültek, így félhivatalosan bizonyított a létezése. A vonal a feltételezések szerint 27 kilométer hosszú, illetve összeköttetésben van a normál metróhálózattal. Természetesen a városi felfedezők folyamatosan akadályoztatva vannak kalandjaikban.

Egyesek még azt is feltételezték, hogy a Metro-2 valamilyen módon direkt összeköttetésben van a Yamantau hegységben található bunker komplexummal is. Habár ez utóbbi valószínűleg tényleg legenda. Bár, ha valahol rá tud csatlakozni a vasút hálózatra a Metro-2, akkor nem lehetetlen az összeköttetés.

Valóban létezik?

A metróhálózat létezése megkérdőjelezhető, de gyanús, hogy valóban létezik. Egyfelől az amerikai titkosszolgálatok még készítettek egy térképet a feltételezett hálózatokról. Egészen biztos, hogy az FSZB és Kreml alatt található valamiféle óvóhely, hiszen az orosz vezetés legfontosabb embereit mégis csak meg kell védeni. Csakúgy, mint itthon a Rákosi-bunker, úgy ezek a bunkerek is nagy valószínűséggel összeköttetésben állnak a hatalmas metróhálózattal, hogy menekülni is lehessen szükség esetén.

Azonban a legérdekesebb bizonyíték az úgynevezett D-6, amely az egyetlen ismert vonal és elvileg első vonal. A pletykák szerint a Szportyivnaja és az Egyetem megállók között található egy elágazás, amely elméletileg zsákutca. Azonban az elágazás végén található egy hermetikus kapu. Itt készültek a képek, amelyek bizonyíthatják a létezését.

D-6 leágazás

Az alagútrendszerben található leágazás a D-6-hoz. Fotó: Wikimedia Commons/Anakin

Az hagyján, hogy a Metro-2 valószínűleg tényleg létezik, de nagyon valószínű, hogy még mindig készenlétben van. Ugyanis az ismert lejáratokat folyamatosan kamerákkal őrzik, és látszólag megfigyelés alatt tartják.

Ezeket a cikkeket is érdemes elolvasni:

  • Íme a legszögletesebb és a legkerekebb ország a világon
  • Az élet építőköveinek bizonyítékára bukkantak a Marson
Írd meg a véleményed, kattints ide és kommentelj!
Oroszország vasút

Comments are closed.

Érdemes elolvasni

rkk_336x280px
stso

Adatkezelési tájékoztató

Süti (cookie) kezelése

Jogi közlemény

Szerzői Jogok

Hirdess velünk

Impresszum

© 2025 HelloMagyar. Minden jog fenntartva! | Szerver: levixdc.hu
Olvastad már?
Kádár János halálhíre és Nagy Imréék felmentése egy napra esett 1989 nyarán

Kádár János halálhíre és Nagy Imréék felmentése egy napra esett 1989 nyarán

Tovább olvasok
Párbeszédre hívja Ukrajna külügyminisztere Szijjártót

Párbeszédre hívja Ukrajna külügyminisztere Szijjártót

Tovább olvasok
Már csak mi akadályozzuk Ukrajna EU-csatlakozását? Putyin beadta a derekát

Már csak mi akadályozzuk Ukrajna EU-csatlakozását? Putyin beadta a derekát

Tovább olvasok
Vasárnap egy vörös holdfogyatkozásnak lehetünk szemtanúi: mutatjuk, honnan lesz a legjobban látható

Vasárnap egy vörös holdfogyatkozásnak lehetünk szemtanúi: mutatjuk, honnan lesz a legjobban látható

Tovább olvasok
600 éve elfeledett mélypincét találtak a Budai Vár alatt

600 éve elfeledett mélypincét találtak a Budai Vár alatt

Tovább olvasok
Bezár egy népszerű európai repülőtér, budapesti járatokat is érint a változás

Bezár egy népszerű európai repülőtér, budapesti járatokat is érint a változás

Tovább olvasok
Elfelejthetjük a 13%-os béremelést: ennyivel növekedhet a minimálbér 2026-ban

Elfelejthetjük a 13%-os béremelést: ennyivel növekedhet a minimálbér 2026-ban

Tovább olvasok
Kihagyhatatlan: Budapestről indulva három fővárost fedezhetsz fel egyetlen hajóúton!

Kihagyhatatlan: Budapestről indulva három fővárost fedezhetsz fel egyetlen hajóúton!

Tovább olvasok
Nemzeti konzultáció dönthet arról, hogy emeljék-e 140–150 km/h-ra a sebességhatárt az autópályákon

Nemzeti konzultáció dönthet arról, hogy emeljék-e 140–150 km/h-ra a sebességhatárt az autópályákon

Tovább olvasok
Figyelmeztették több iskola tanárát, hogy kizárólag az állami kiadású tankönyveket használhatják

Figyelmeztették több iskola tanárát, hogy kizárólag az állami kiadású tankönyveket használhatják

Tovább olvasok
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4