• Ukrajna
  • Egyesült Államok
  • Oroszország
  • történelem
  • Daily News Hungary
hm-logohm-logohm-logohm-logo
  • Külföld
  • Belföld
  • Trend
  • MIX
  • Kult+Múlt
  • Utazás
✕
Rendkívüli hírek
György György · 2024.05.19.
· Trend

Bukarest bizarr metróállomása, amelynek nem kellene léteznie

bukarest metró

Fotó: Wikimedia Commons/De la Niculescu George

A bukaresti metró, mint sok más városi közlekedési rendszer, nem csupán sínek és vonatok hálózata, hanem a város történelmének, politikájának és kultúrájának tükörképe. Labirintusszerű alagútjai és nyüzsgő peronjai között egy különös anomália található – a Piața Romană állomás keskeny peronjai -, amelyek az építés titkos jellegéről és a romániai kommunista korszak sajátosságairól tanúskodnak.

A mélyen Bukarest utcái alatt található Piața Romană állomás szokatlanul keskeny, alig egy méter széles peronjaival tűnik ki, ami arra készteti az utasokat, hogy az oda vezető keresztirányú átjárókban várakozzanak. Ez a furcsa kialakítás, amely messze nem tervezési hiba, rávilágít a kor politikai intrikáira — írja a Eurogunzel.

Ceaușescu metró építési ámokfutása Bukarest alatt

A történet az 1980-as évek közepén kezdődik, amikor Romániát Nicolae Ceaușescu tekintélyelvű rendszere vasmarkában tartotta, és felesége, Elena Ceaușescu jelentős befolyással rendelkezett. Ennek fényében a bukaresti metró bővítésének tervei készültek, beleértve a Berceni – Pipera metró 2-es szakaszának megépítését.

A projekt azonban útlezárásba ütközött, amikor Elena Ceaușescu – csak általa ismert okokból – úgy rendelkezett, hogy „túl sok az állomás, állítsák le az építkezést!”. – elrendelve legalább egy állomás kizárását a tervből. Ez az utasítás, amelyet a lakosság egészségéért való félrevezetett aggodalom vezérelt, a Piața Romană állomásnak a hivatalos tervekből való törléséhez vezetett.

A hatóságok tudta nélkül azonban egy csoport elszánt metrótervező és -építő szembeszállt Elena Ceaușescu utasításaival, és titkos küldetésbe kezdett, hogy titokban megépítse a Piața Romană állomást. Gyorsan és a sötétség leple alatt dolgoztak, alagutakat vájtak és lerakták az állomás alapjait, miközben elkerülték a rezsim figyelő szemeit.

Amikor 1987 októberében végre megnyílt a Piața Romană állomáson átvezető M2-es vágány, a vonatok megállás nélkül haladtak át a befejezetlen állomáson. A közvélemény nyomására és a metrómunkások elszántságának köszönhetően azonban megszületett a döntés, hogy befejezik az állomást.

A következő év folyamán az állomás fennmaradó részeit kiásták, és áttörték az alagút falait, ami a Piața Romană állomás 1988. november 28-i ünnepélyes megnyitásában csúcsosodott ki. Szokatlan keletkezése ellenére az állomás ma már az ellenállás és a dac jelképe a teljes logikátlan politikai döntésekkel szemben.

Ezeket a cikkeket is érdemes elolvasni:

  • Mi történt a kalózok királyának hajójával?
  • Gyilkosok, akik megváltoztatták a történelmet
Ha szeretnéd segíteni a HellóMagyar munkatársainak munkáját és a független újságírást,
itt tudod támogatni az oldalunkat
Románia tömegközlekedés
Megosztás

Érdemes elolvasni

  • 5 magyar étel, amiért még a külföldiek is rajonganak

  • Atlantisz városát találhatták meg a kutatók, ráadásul itt, Európában!

  • Hatalmas kedvezményekkel indul holnap a balatoni hajózás főszezonja

  • A szegedi vár falának maradványait találták meg – Galéria

  • Utazz júliusban a BKK nosztalgiajárataival!

  • A Ryanair hamarosan nagyobb poggyászokat is felenged ingyen a repülőire

Kapcsolódó cikkek

kávézó munkaerő
2025.07.04.

Főszezon új szabályokkal – Így tehetsz szert időben megbízható munkaerőre


Olvasson tovább
Új négycsillagos hotel nyílt Budapest szívében
2025.07.02.

Új négycsillagos hotel nyílt Budapest szívében, a Lánchíd mellett – KÉPEK


Olvasson tovább
Debreceni CATL gyár
2025.07.02.

Még a kínaiakat is meglepte: központi utasításra rúgtak ki magyarokat a debreceni CATL-gyárból, helyükre vendégmunkások jöhetnek


Olvasson tovább
idegennyelv tanulás
2025.07.02.

Az 5 legjobb ingyenes fordítóeszköz nyelvtanulók számára


Olvasson tovább
rkk_336x280px

Érdemes elolvasni

stso

Adatkezelési tájékoztató

Süti (cookie) kezelése

Jogi közlemény

Szerzői Jogok

Hirdess velünk

Impresszum

© 2025 HelloMagyar. Minden jog fenntartva! | Szerver: levixdc.hu
Olvastad már?
5 magyar étel, amiért még a külföldiek is rajonganak

5 magyar étel, amiért még a külföldiek is rajonganak

Tovább olvasok
<b>Atlantisz városát találhatták meg a kutatók, ráadásul itt, Európában!</b>

Atlantisz városát találhatták meg a kutatók, ráadásul itt, Európában!

Tovább olvasok
Hatalmas kedvezményekkel indul holnap a balatoni hajózás főszezonja

Hatalmas kedvezményekkel indul holnap a balatoni hajózás főszezonja

Tovább olvasok
A szegedi vár falának maradványait találták meg – Galéria

A szegedi vár falának maradványait találták meg – Galéria

Tovább olvasok
Utazz júliusban a BKK nosztalgiajárataival!

Utazz júliusban a BKK nosztalgiajárataival!

Tovább olvasok
A Ryanair hamarosan nagyobb poggyászokat is felenged ingyen a repülőire

A Ryanair hamarosan nagyobb poggyászokat is felenged ingyen a repülőire

Tovább olvasok
Főszezon új szabályokkal – Így tehetsz szert időben megbízható munkaerőre

Főszezon új szabályokkal – Így tehetsz szert időben megbízható munkaerőre

Tovább olvasok
Veszprém várának egy 700 éves részletét találták meg

Veszprém várának egy 700 éves részletét találták meg

Tovább olvasok
Amerikai filmakadémia: Három magyar filmes mostantól Oscar-szavazó!

Amerikai filmakadémia: Három magyar filmes mostantól Oscar-szavazó!

Tovább olvasok
Szabályosan élt Magyarországon az afgán diák, mégis kiutasították

Szabályosan élt Magyarországon az afgán diák, mégis kiutasították

Tovább olvasok
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4