• Ukrajna
  • Egyesült Államok
  • Oroszország
  • történelem
  • Daily News Hungary
hm-logohm-logohm-logohm-logo
  • Külföld
  • Belföld
  • Trend
  • MIX
  • Kult+Múlt
  • Utazás
✕
Rendkívüli hírek
Helló Magyar Helló Magyar · 2021.09.24.
· Belföld

Íme: itt a magyar fejlesztésű elektromos busz

Elektromos busz

Fotó: Benedek Bálint

Részben magyar know-how-val és összeszereléssel készülő elektromos buszokat mutattak be Ráckevén. A Goldi Mobility Kft. magyar és szingapúri mérnökökkel közösen kifejlesztett járművei teljesítményben és minőségben is magas színvonalat képviselnek, ráadásul ár-érték arányban is élmezőnyben vannak. Elkészült emellett Magyarországon első hidrogén üzemanyagcellás drónja is, amely 4.5 órát tud repülni folyamatosan akár 5000 méteres magasságban is.

Az elektromos buszok terén hazánk jelenleg nemzetközi szinten rosszul áll, ugyanakkor a klímaegyezményben rögzített széndioxidkibocsátás-csökkentéshez elengedhetetlen a tömegközlekedés radikális átalakítása. Magyarországon jelenleg egy kínai és egy lengyel gyártó forgalmaz a Goldi Mobility Kft. mellett elektromos autóbuszokat, de utóbbi az egyetlen vállalat, ami mindezt részben magyar know-how-val és összeszereléssel teszi – áll a cég közleményében.

Elektromos busz

Fotó: Benedek Bálint

A vállalat csütörtökön mutatta be GOLDiON E9 (8,5 méteres) valamint GOLDiON E12 (12 méteres) elektromos buszait, amiket a hazai piacon szeretnének a jövőben értékesíteni.

Nem bízzák a véletlenre

Kovács Ferenc, a cég tulajdonosa elmondta, 300 ezer kilométerig és négy évig garanciát nyújtanak díjmentes szervizzel, ez idő alatt az üzemeltetőnek egy forintot sem kell fizetnie az alkatrészek cseréért, javításáért. Ebbe beletartozik az ingyenes szervízdíj és a díjmentes kopóalkatrészcsere a fékbetéttől az ablaktörlő gumiig a gumiabroncsokon kívül. Ezáltal négymillió forint árelőnyhöz juttatják a vásárlókat buszonként az eddig is alacsony árhoz viszonyítva.

Elektromos busz

Fotó: Benedek Bálint

„A szingapúri kollégákkal közösen kifejlesztett elektromos buszok mind paramétereiben, mind teljesítményben és minőségben is magas színvonalat képeznek a piacon, ráadásul ár-érték arányban is az élmezőnyben vannak. A járművek uniós alkatrészekből állnak össze, a legkorszerűbb technológiai megoldásokkal vannak felszerelve az alumínium karosszériától a digitális műszerfalon át a biztonságot nyújtó belsőtérig. Hatótávolságuk 310 kilométer, de rendelhető hozzájuk GOLDiON 120 kW-os gyorstöltő kétéves garanciával”

– sorolta Kovács, hozzátéve, hogy a fejlesztés állami támogatás nélkül zajlott.

Elektromos busz

Fotó: Benedek Bálint

A sajtótájékoztatón elhangzott: a cég olyannyira komolyan veszi a jövőbe mutató fejlesztést, hogy vezérgondolatukat is erre húzták fel. „A szavamat adom” szlogent már le is védették.

Nem csak buszt, drónt is fejlesztenek

Az eseményen bemutatták Magyarország első hidrogén üzemanyagcellás drónját is, amely 4.5 órát tud repülni folyamatosan akár 5000 méteres magasságban úgy, hogy 1 centiméteres pontossággal érkezik vissza a földre.

Drón

Fotó: Goldi Mobility

Kovács Ferenc elmondta, fejlesztésükben a legújabb technológia találkozik a GOLDiON dizájnnal.

„A hidrogéndrónt thermo- és infrakamerával szereltük fel, éjjellátó funkcióval is bír, ami nagyban megkönnyíti a használatát. Fontos paraméter még, hogy 40-szeres optikai zoommal és HD minőségű videó jelátvitellel rendelkezik egészen ezer méterig. Túlzás nélkül állítható, hogy a felhasználási lehetőségei korlátlanok, ráadásul hamarosan drónpilóta oktatással segítjük az érdeklődőket a funkciók elsajátításában, továbbá vizsgalehetőséget is biztosítunk majd a telephelyünkön”

– fogalmazott a cég tulajdonosa.

Mint kiderült, a cég jelenleg is fejleszti, sőt, hamarosan ki is gördül a műhelyből az a 18 méter hosszú csuklós hidrogénbusz, ami európai szinten is egyedülálló lesz. Ez jelentős részben szintén magyar találmány, az első tollvonástól az utolsóig minden fázisban aktívan részt vettek a kialakításánál, sőt, hidrogéntechnológiában a világ legnagyobb gyártóival van szerződésük.

Ha szeretnéd segíteni a HellóMagyar munkatársainak munkáját és a független újságírást,
itt tudod támogatni az oldalunkat
fejlesztés közlekedés kutatás tömegközlekedés
Megosztás

Érdemes elolvasni

  • 190 éve jelentek meg először a gőzkocsik Budapesten

  • Miért nem eszünk pulykatojást?

  • A szemünk előtt zajlik az emberi evolúció a Tibeti-fennsíkon

  • A Jupiter, a Naprendszer óriása, egykor kétszer akkora volt, mint most

  • A bálnák éneke: Megdöbbentő hasonlóság az emberi nyelv és a bálnadal között

  • A Wizz Air minden eddiginél mozgalmasabb nyárra készül

Kapcsolódó cikkek

nyár nap napszemüveg
2025.05.24.

2025-ben is forró nyárra számíthatunk: itt vannak a legfrissebb előrejelzések


Olvasson tovább
A Bajza utcai megálló Budapest
2025.05.24.

Mi alapján nevezik el a budapesti utcákat?


Olvasson tovább
Gyermeknap Vasúttörténeti Park gyermekvasutasok
2025.05.24.

Idén is remek gyermeknapi programok várnak a Vasúttörténeti Parkban


Olvasson tovább
Magyarország, elsivatagosodás, vízgazdálkodás, költségvetési tárgyalás, környezetvédelem
2025.05.24.

Magyarország harmada elsivatagosodhat egy új kutatás szerint


Olvasson tovább
rkk_336x280px

Érdemes elolvasni

stso

Adatkezelési tájékoztató

Süti (cookie) kezelése

Jogi közlemény

Szerzői Jogok

Hirdess velünk

Impresszum

© 2025 HelloMagyar. Minden jog fenntartva! | Szerver: levixdc.hu
Olvastad már?
190 éve jelentek meg először a gőzkocsik Budapesten

190 éve jelentek meg először a gőzkocsik Budapesten

Tovább olvasok
Miért nem eszünk pulykatojást?

Miért nem eszünk pulykatojást?

Tovább olvasok
A szemünk előtt zajlik az emberi evolúció a Tibeti-fennsíkon

A szemünk előtt zajlik az emberi evolúció a Tibeti-fennsíkon

Tovább olvasok
A Jupiter, a Naprendszer óriása, egykor kétszer akkora volt, mint most

A Jupiter, a Naprendszer óriása, egykor kétszer akkora volt, mint most

Tovább olvasok
A bálnák éneke: Megdöbbentő hasonlóság az emberi nyelv és a bálnadal között

A bálnák éneke: Megdöbbentő hasonlóság az emberi nyelv és a bálnadal között

Tovább olvasok
A Wizz Air minden eddiginél mozgalmasabb nyárra készül

A Wizz Air minden eddiginél mozgalmasabb nyárra készül

Tovább olvasok
Egészen pazar a Parthenón 3D-s rekonstrukciója

Egészen pazar a Parthenón 3D-s rekonstrukciója

Tovább olvasok
Egy szinte tökéletes gömb alakú valami bocsát ki rádiójeleket a világűr mélyén

Egy szinte tökéletes gömb alakú valami bocsát ki rádiójeleket a világűr mélyén

Tovább olvasok
2025-ben is forró nyárra számíthatunk: itt vannak a legfrissebb előrejelzések

2025-ben is forró nyárra számíthatunk: itt vannak a legfrissebb előrejelzések

Tovább olvasok
Mi alapján nevezik el a budapesti utcákat?

Mi alapján nevezik el a budapesti utcákat?

Tovább olvasok
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4