Ismét csúszik a Wizz Air gépeinek átadása

Újabb váratlan akadályba ütközött a Wizz Air régóta várt Airbus A321XLR gépeinek bevezetése – ezek a repülőgépek áttörést hozhattak volna az ultra-hosszú távú, fapados járatok terén.

Az első gép eredetileg március végén állt volna forgalomba, a London–Gatwick és Dzsidda közötti útvonalon, a Wizz Air UK színeiben. Egy most felmerült szállítási probléma miatt azonban a premier bizonytalan ideig elhalasztásra került.

A légitársaság megerősítette – AIRportal.hu beszámolója szerint –, hogy egyelőre nincs kijelölt új átadási dátum, ami bizonytalanságot okoz mind a vállalat tervezett útvonalaiban, mind az utasok számára. A Wizz Air jelenleg továbbra is az A321neo flottájával repüli a hosszabb távú járatokat, ám az utaslétszám csökkentésére kényszerül, hogy elkerülje a technikai megállókat az út során.

Mit jelent ez az utasoknak?

Azok számára, akik a közeljövő hosszú távú járatain – különösen a Közel-Keletre vagy Indiába – terveznek utazni, a késés több kényelmetlenséget is okozhat, többek között megnövekedett utazási időt az üzemanyagfelvétel miatt szükséges technikai megállók miatt. Továbbá csökkent férőhelyeket, mivel a jelenlegi gépek kevesebb terheléssel repülnek, és menetrendi menetrendi módosítások is várhatók, ha a légitársaság az útvonalakhoz igazítja a működését a hatótáv korlátok függvényében.

Különösen érzékeny ez a késés a légitársaság dél-ázsiai bővítési terveire. A Wizz Air korábban bejelentette, hogy napi közvetlen járatot indítana Budapest és Mumbai között még az idei évben – ez jelentős előrelépés lenne a magyar-indiai turizmus és üzleti kapcsolatok szempontjából. Ez az útvonal azonban nagymértékben az A321XLR megnövelt hatótávolságára épülne.

Wizz Air repülőgép Magyarország hír
Fotó: FB/Budflyer

Kérdésessé vált indiai járatok

Szijjártó Péter külügyminiszter márciusban megerősítette, hogy minden szükséges diplomáciai és szabályozási megállapodás megszületett a Budapest–Mumbai járat elindításához. A Wizz Air szintén elmondta, hogy folyamatban vannak a tárgyalások az indiai légügyi hatóságokkal, és kiemelték: az új járat csak az XLR típusú repülőgép hatótávolságával teljesíthető megfelelően.

Az A321XLR gépet kifejezetten hosszú távú, keskenytörzsű, közvetlen járatokra tervezték. A Pratt & Whitney GTF hajtóművekkel szerelt, 239 ülőhellyel konfigurált típusból a Wizz Air összesen 47 darabra adott le rendelést. A londoni és milánói indulás után ezek közvetlen kapcsolatot biztosítanának Budapest és olyan célállomások között, mint Mumbai vagy akár Újdelhi.

Ám amíg a repülőgép nem áll forgalomba, ezek a tervek késedelmet szenvedhetnek vagy akár újratervezést is igényelhetnek, az utasokat pedig bizonytalanságban hagyják.

Wizz Air készpénzmentes fizetés
Illusztráció. Kiemelt kép: depositphotos.com

Tágabb következmények

Nem csak Mumbai járatát érinti a késlekedés – a Wizz Air egész hosszú távú stratégiája veszít lendületéből. A máltai és egyesült királyságbeli leányvállalatain keresztül a légitársaság azt tervezte, hogy gazdaságos, hosszú hatótávú A321XLR gépeivel köti össze az európai városokat a Közel-Kelettel és Ázsiával. Az ismétlődő csúszások nemcsak működési szempontból jelentenek komoly kihívást, de korlátozzák is az utasok számára elérhető, olcsó és közvetlen nemzetközi járatokat.

Egyelőre tehát a Wizz Air utasainak érdemes figyelemmel kísérniük az útitervük alakulását – és felkészülniük arra is, hogy a tervezett közvetlen útvonalak helyett akár átszállásokkal kell megtenniük az utat.

Ha ezt a cikket angolul is szeretnéd elolvasni vagy megosztani, kattints ide: Daily News Hungary

Érdemes elolvasni:

Forrás: