• Ukrajna
  • Egyesült Államok
  • Oroszország
  • történelem
  • Daily News Hungary
hm-logohm-logohm-logohm-logo
  • Külföld
  • Belföld
  • Trend
  • MIX
  • Kult+Múlt
  • Utazás
✕
Rendkívüli hírek
Szerk Szerk · 2021.09.23.
· Belföld

Óriási minőségi ugrásra készül a MÁV: bemutatták az új prémium osztályú IC+ kocsit

IC+ kocsi

Fotó: MÁV

A nyiulvánosság előtt is bemutatta a MÁV-Start az 1. és a prémium (1+) osztályú, bisztrószakasszal, csendes és prémium fülkékkel is berendezett IC+ kocsit, amely sok tekintetben új szolgáltatási szintet képvisel a MÁV-START kínálatában, és új korszakot jelent a magyar vasúti közlekedés színvonalában.

Október 11-én a DÁLIA és VÉRCSE kör-IC járatokon áll forgalomba egy új 1. és prémium osztályú IC+ kocsi. A MÁV-START két hetes bemutató időszakot szervezett, aki október 11-25 között ezekre a járatokra vált másod- vagy első osztályú jegyet, külön felár nélkül próbálhatja ki az új 1. és prémium osztályú IC+ kocsi szolgáltatásait, akár a bőr ülésekkel berendezett prémium fülkét is. Október 25-től már négy ilyen kocsi közlekedik menetrendszerűen a kör-IC, valamint a Záhony – Nyíregyháza – Budapest és a Sátoraljaújhely – Miskolc – Budapest IC járatokon – áll a vasúttársaság csütörtöki közleményében.

2000 milliárd forintot költenének a járművek cseréjére

„A közlekedési infrastruktúra színvonala meghatározó tényezője a fenntartható növekedésnek. A kormány a következő egy-másfél évtizedben a környezetkímélő és energiahatékony vasutat állítja a közlekedésfejlesztés középpontjába. A vasút versenyképességének megerősítése érdekében a járművek minőségi cseréjére kétezer milliárd forintot szánunk 2030-ig. Az utasok színvonalas kiszolgálása érdekében az igényeikhez illeszkedő, hatékonyan üzemeltethető, korszerű járműállomány kialakítására törekszünk, amelynek átlagéletkorát 25 év alá tervezzük csökkenteni”

– közölte Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium miniszterhelyettese.

Dr. Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója elmondta:

„A közösségi közlekedésért felelős döntéshozóknak és nekünk szolgáltatóként is egy a célunk, hogy a vasúthálózat váljon a közösségi közlekedés gerincévé. Mindehhez többek között megfelelő pálya és korszerű járműpark szükséges”

IC+ kocsi

Fotó: MÁV

Hozzátette: büszkék az IC+ járműgyártásra, ahol “szorgalmasan és kitartóan dolgoznak” a kollégák a sikerért a szolnoki üzemben, a hazai vasúti gépgyártás fellegvárában.

„Járműveink magas magyar hozzáadott értékkel készülnek, fejlesztő csapatunk tehetséges, fiatal mérnököknek ad lehetőséget. A Vasút Európai Évében 21. századi, európai színvonalú prémiumutazást kínálunk utasainknak, amellyel az 1. osztály feletti, prémium kocsiosztályon találkozhatnak. Járműállományunk folyamatos fejlesztésén dolgozunk, a modern vezérlőkocsi prototípusa is tervezés alatt van már, várhatóan 2024-ben készülhet el az első jármű”

Új szintre emeli az utazást a MÁV

Az 1. osztályú kocsi termes utasterében 15 ülőhely található, ezen ülésekhez nagyméretű, munkához is kiválóan használható asztal, olvasólámpa, valamint az elektromos eszközök töltésére ülőhelyenként egy 230 V-os konnektor és USB töltő is tartozik. A teljes utastér szőnyegborítású, továbbá a termes szakaszban és a folyosón rejtett LED hangulatvilágítás ad fényt. Az ablakokra a sorozat többi járművénél megszokott módon sötétítő rolókat szereltek fel.

Újdonságot jelent majd az úgynevezett csendes fülke, amelyből kettő található a kocsiban.

Az ide jegyet váltó utasok csendben, nyugalomban tölthetik el az utazásukat, hiszen ezekben a hatszemélyes 1. osztályú fülkékben a telefonálás vagy egyéb zavaró tevékenység nem megengedett.

bz máv piroska (2)
Érdemes elolvasniForgalomba állt az első Piroska mellékkocsi, nagyon megváltozott – KÉPEK

A csendes fülkék mellett két emelt komfortfokozatú, minden eddiginél magasabb színvonalú prémium osztályú fülkét is kialakítottak, ahol fülkénként csak négy ülés található.

Ezek bőrborításúak, széles tartományban elektromosan állíthatók és biztosítják utasainknak a személyre szabott komfortot

– írják.

IC+ prémium fülke

A prémium osztályú fülke. Fotó: MÁV

A fülkében utazók a világítást és a hőmérsékletet a kocsi többi részétől függetlenül saját maguknak szabályozhatják, ezt az asztalba integrált érintőképernyők segítségével lehet megtenni. A fülkék formavilága a kocsi többi részétől és a többi kocsiétól merőben eltérő, elegáns kialakítású, ívelt, diszkrét formákkal és mintázott üvegfelületekkel, tükrökkel.

Az új kocsiban tovább növeli a komfortot a kompakt méretű, de jól felszerelt bisztrószakasz, amit a kocsi egyik végén alakítottak ki, ahol különféle üdítőket, alkoholos italokat, forró italokat, illetve egyszerűbb frissen készített ételeket, szendvicseket, édességet, ropogtatnivalókat is vásárolhatnak az utasok kedvező áron.

IC+ kocsi

A bisztrószakaszt a kocsi egyik végén alakították ki. Fotó: MÁV

Ezeket a bisztrópultnál vagy akár saját helyükön is elfogyaszthatják. A minőségi szerviz mellett a különféle étel-intoleranciákkal rendelkezők is találnak számukra megfelelő alternatívákat. A bisztróban árusított ételek és italok iránti keresletet az Utasellátó folyamatosan nyomon követi, és a tapasztalatok alapján a kínálatot az utasok igényeihez igazítja.

Az IC+ 1. és prémium osztályú kocsit bemutató kiadványt itt is megtekintheti.

Ha szeretnéd segíteni a HellóMagyar munkatársainak munkáját és a független újságírást,
itt tudod támogatni az oldalunkat
közlekedés MÁV vasúti közlekedés
Megosztás

Érdemes elolvasni

  • Tokaj: a borok királya és a királyok bora

  • Egy 2000 éves szarkofágban bukkantak hihetetlen leletre a régészek

  • Átvette első hosszú távú Airbus A321XLR gépét a Wizz Air

  • Újranyit az Állatkert kedvenc látványossága

  • Hogyan tart a római beton 2000 éve?

  • XIV. Leó pápa is beszállt a béketárgyalásokba

Kapcsolódó cikkek

Wizz Air Airbus A321XLR légitársaság
2025.05.21.

Átvette első hosszú távú Airbus A321XLR gépét a Wizz Air


Olvasson tovább
Állatkert
2025.05.21.

Újranyit az Állatkert kedvenc látványossága


Olvasson tovább
depresszió szomorú
2025.05.20.

Megdöbbentő: még a 30 ezer forintot sem éri el a katások várható nyugdíja – frissítve


Olvasson tovább
M44 autópálya díjköteles útszakasz
2025.05.20.

Új, fizetős útszakaszok jönnek júniustól a magyar autópályákon


Olvasson tovább
rkk_336x280px

Érdemes elolvasni

stso

Adatkezelési tájékoztató

Süti (cookie) kezelése

Jogi közlemény

Szerzői Jogok

Hirdess velünk

Impresszum

© 2025 HelloMagyar. Minden jog fenntartva! | Szerver: levixdc.hu
Olvastad már?
Tokaj: a borok királya és a királyok bora

Tokaj: a borok királya és a királyok bora

Tovább olvasok
<b>Egy 2000 éves szarkofágban bukkantak hihetetlen leletre a régészek</b>

Egy 2000 éves szarkofágban bukkantak hihetetlen leletre a régészek

Tovább olvasok
Átvette első hosszú távú Airbus A321XLR gépét a Wizz Air

Átvette első hosszú távú Airbus A321XLR gépét a Wizz Air

Tovább olvasok
Újranyit az Állatkert kedvenc látványossága

Újranyit az Állatkert kedvenc látványossága

Tovább olvasok
Hogyan tart a római beton 2000 éve?

Hogyan tart a római beton 2000 éve?

Tovább olvasok
XIV. Leó pápa is beszállt a béketárgyalásokba

XIV. Leó pápa is beszállt a béketárgyalásokba

Tovább olvasok
Így menekült meg Vajdahunyadvár az elbontástól

Így menekült meg Vajdahunyadvár az elbontástól

Tovább olvasok
Víz alatt tárták fel az első szervezett civilizációt?

Víz alatt tárták fel az első szervezett civilizációt?

Tovább olvasok
Trump átengedte Putyinnak a győzelmet a telefonhívásban az európai vezetők szerint

Trump átengedte Putyinnak a győzelmet a telefonhívásban az európai vezetők szerint

Tovább olvasok
Megfejtették az arany eredetének rejtélyét? A válasz egy ritka kozmikus kitörés lehet

Megfejtették az arany eredetének rejtélyét? A válasz egy ritka kozmikus kitörés lehet

Tovább olvasok
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4