Káosz a vasúton: hetekre lezárják Budapest egyik fő pályaudvarát, teljes átrendezés várható
Az év legnagyobb karbantartási beruházásának nevezte Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója a Facebook-oldalán a Keleti pályaudvar hétfőn kezdődő, négy hétig tartó felújítását, amely számos változást igényel a közlekedésben.
Rengeteg elmaradás halmozódott fel
“Az elmúlt évtizedekben a karbantartási munkáknál halmozódott fel a legtöbb elmaradás, pedig a vasúti pálya folyamatosan igényli a szinten tartó és javító beavatkozásokat, ezek hiányában menthetetlenül avul, ami lassújelekhez, növekvő menetidőhöz, több üzemzavarhoz és kiszámíthatatlansághoz vezet” – írta a vezérigazgató szombati bejegyzésében.

Forrás: FB/Hegyi Zsolt MÁV vezérigazgató
Úgy fogalmazott, “ettől az évtől sokkal jobban figyelünk arra, hogy a vasúti pálya legrosszabb állapotú csomópontjain javítsunk, nem toldozunk-foltozunk, hanem korszerűen újítunk fel. Ahogy a nyár elején Rákosrendezőn, hétfőtől a Keleti pályaudvaron olyan kritikus infrastruktúra-elemeket cserélünk és javítunk, amelyek eddig lassították a forgalmat”.
Megbízhatóbb és biztonságosabb vasúti közlekedést várnak a felújítástól
Szerinte ez a munka a jövőbe tett befektetés egy gyorsabb, megbízhatóbb és biztonságosabb vasúti közlekedésért. Bejegyzésében arra kéri az utazókat, hogy hétfőtől ne megszokás alapján közlekedjenek és indulás előtt mindenképpen tájékozódjanak a változásokról. Mint írták, a négy hétig tartó felújítás ideje alatt az utasok közlekedését budapesti átszálló pontok segítségével szervezik meg, a változásokról és az alternatív eljutási lehetőségekről a MÁV-csoport hivatalos oldalán érdemes tájékozódni.
A Mávinform tájékoztatása szerint a távolsági vonatok fővárosi végállomása más budapesti állomásokra, a Nyugati pályaudvarra, Budapest-Kelenföldre és Kőbánya-Kispestre kerül át, ezeken az állomásokon biztosítva az átszállást a metróhálózatra, ez érinti a győri, a pécsi, a hatvani-miskolci és az újszászi-békéscsabai járatokat.
Új átszállópont Kőbánya felsőig
A hatvani és újszászi vonal elővárosi járatai jellemzően rövidebb útvonalon, Kőbánya felsőig közlekednek, ahol új átszállópont létesül. A Kőbánya felsőről a metróhálózat a Puskás Ferenc Stadionhoz csúcsidőben percenként induló MÁV-buszokkal vagy a II. János Pál pápa tér érintésével a Blaha Lujza térre 4 percenként járó 37-es villamoscsaláddal érhető el.
Érdemes elolvasni:
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Újraindul a belföldi légiközlekedés Szlovákiában: a Wizz Air járatot indít a két legnagyobb város között
Élvezzük ki a kellemes időt, amíg lehet: jövő héten ismét borzasztó meleg lesz
Kiutasítás fenyegeti a Fülöp-szigeteki vendégmunkásokat Magyarországon: még a várandósokat és a magyar családanyákat is
Halálsikolyok a Wizz Air gépén – de mi történt valójában a római viharban?
Felborult egy mentő Budapesten, többen kórházba kerültek
Az indiai kulturális igazgató magyarul köszöntötte Magyarországot nemzeti ünnepén – VIDEÓ