Megkezdődött a Keleti Pályaudvar felújítása: Ezt találnád alatta
Budapest egyik legforgalmasabb közlekedési csomópontja, a Keleti pályaudvar jelenleg teljes lezárás alatt áll a MÁV nagyszabású felújítása miatt.
A több mint 140 éves épület korszerűsítése nemcsak a peronokat, a vágányokat és az utascsarnokot érinti, hanem olyan részleteket is a felszínre hozott, amelyeket eddig mindössze néhányan láthattak, számolt be a Promotions. Az állomás most egészen új arcát mutatja, ugyanis a kamerák olyan zugokat örökítettek meg, amelyek évtizedek óta rejtve voltak a nyilvánosság elől.
Titkos alagutak a Keleti alatt?
A felvételeken üres folyosók és régóta használaton kívüli helyiségek tűnnek fel. Az omladozó vakolat, az elzárt lépcsőlejáratok és a több rétegben eltorlaszolt ajtók mind arról árulkodnak, hogy az impozáns homlokzat mögött egy feledésbe merülő világ húzódik. A díszes árkádok alatt rozsdás vaskapuk, szűk átjárók és lomokkal teli raktárak sejtetik egy kiterjedtebb, földalatti rendszer jelenlétét.
A külső területeken egy régi teherlift maradványai is előkerültek, amely valaha a csarnokot kötötte össze az alsó szintekkel. A felvételek alapján úgy tűnik, hogy az épület mélyén sokkal több titok rejlik, mint amit első pillantásra gondolnánk.
@felelemetterme A Keleti pályaudvar pincerendszere #urbexhungary #elhagyatotthely #titkos #máv #vasút #keletipályaudvar #budapest
A legérdekesebb azonban az, hogy a Keleti pályaudvar alatt egy kettős pincerendszer található. A beszámolók szerint az első szint alatt egy még mélyebb réteg húzódik, amelyet a masszív falak és a ráccsal lezárt lejáratok alapján akár óvóhelyként is használhattak a múltban. Bár az urbex tartalomkészítő nem merészkedett le teljesen a lezárt területekre, a látottak egy többszintes, komoly biztonsági elemekkel megerősített földalatti hálózat képét rajzolják ki.
Hogy pontosan milyen célt szolgált ez a rejtélyes alagútrendszer, arról nincsenek hivatalos adatok. Egyes feltételezések szerint a II. világháború idején menedékként funkcionált, mások úgy vélik, hogy logisztikai és vasútüzemeltetési szerepe lehetett. Az is elképzelhető, hogy a különböző korszakokban más és más funkciót töltött be.
A mostani felújítás során jó esély nyílik arra, hogy a szakemberek – vagy a merészebb városi felfedezők – közelebb kerüljenek a titok megfejtéséhez. Egy biztos: a Keleti pályaudvar nemcsak Budapest egyik legforgalmasabb vasúti csomópontja, hanem egy olyan építészeti és történelmi emlék is, amely a felszín alatt legalább annyi meglepetést tartogat, mint amit a város mindennap látó utasai ismernek.
Érdemes elolvasni:
itt tudod támogatni az oldalunkat