Megindult a forgalom Budapest új vasúti hídján – KÉPEK, VIDEÓ
A Déli vasúti összekötő hídon vasárnap dinamikus terheléses tesztet hajtottak végre, majd átadták a forgalomnak.
Fürjes Balázs államtitkár bejegyzéséből kiderült, hogy a Rákóczi híddal összenőtt Déli összekötő vasúti híd felújítása újabb fejezethez ért, hiszen vasárnap a dinamikus terhelésen két, egyenként 120 tonnás “Szergej” (M62-es mozdony) különböző sebességekkel haladt át a hídon. A főpróba részeként a 80-ra gyorsult mozdonyok maximális fékerővel lefékeztek, majd újra fölgyorsítottak, és ezzel a fékezéskor, illetve gyorsításkor föllépő erők következményeit figyelhették meg a szakemberek.
Miután mindent rendben találtak, vasárnap este átadták a forgalomnak az egy év alatt elkészült építményt.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában, a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) együttműködésében a régi két egyvágányos szerkezetet is lecserélik, illetve egy harmadik vágánnyal gazdagodik a Lágymányost és Ferencvárost összekötő híd. Ez a vasútvonal kiemelt jelentőségűnek számít, hiszen például a nemzetközi jelentőséggel bíró Keleti pályaudvar és Hegyeshalom közötti vonal halad itt át.
A kivitelezők “Magyarország legokosabb hídja” névvel is illették az új Duna feletti átkelőt, hiszen a szenzorok segítségével a nap 24 órájában mérni tudják a vonatok hídra gyakorolt hatását.
A következő lépés a két régi hídszerkezet közül a középsőt kezdik el bontani, hogy annak a helyére is megépülhessen az új szerkezet.
Képgaléria
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Egyedi módszerrel alkotják újra a dinoszaurusz hangját – így szól
Magyar fejlesztésű elektromos midibusz kerül ki az utakra
Az 1925-ös petricsi incidens: amikor egy kóbor kutya miatt tört ki a háború
Ukrajna csak „tesztpálya” az Oresnyik rakétának Zelenszkij szerint
Erdély Bermuda-háromszöge: a hátborzongató Hoia-erdő
Stonehenge, megdöbbentő felfedezés: Az oltárkő eredete újraírhatja a történelmet