A világszerte ismert Peter Thomas Roth (PTR) kozmetikai márka szeptemberben hivatalosan is megérkezett Magyarországra. Az alapító fia, Ryan Roth, aki a cég márkafejlesztési és fogyasztói akvizíciós igazgatója, budapesti látogatásakor mesélt a Forbesnak a magyar gyökereikről, a családi vállalkozás történetéről és a közösségi média erejéről.
Magyar gyökerek és termálvíz-hagyományok
A Roth család története Miskolcról indul: Ryan apai nagyapja, Róth József fogorvosként dolgozott, majd 1939-ben emigrált New Yorkba. A család több tagja is részt vett magyar gyógyfürdők üzemeltetésében, például a Békéscsabai és a Mezőkövesdi Fürdő Rt.-ben. Ez a termálvizes múlt a PTR első termékeinél is visszaköszönt, hiszen azok ásványi anyagokban gazdag magyar termálforrásokra építettek.
Az Egyesült Államokban Róth József sikeres aranyékszer-gyárat épített fel, amely évi több millió dolláros forgalmat ért el. Fiát, Peter Thomast az üzleti szellem és a minőség iránti elkötelezettség inspirálta, így 1993-ban elindította saját, klinikai hatóanyagokra építő kozmetikai márkáját, a Peter Thomas Roth-t.

A PTR filozófiája: egyszerű, hatékony megoldások
Peter Thomas Roth a bőrápolásban a célzott termékek híve. „A fogyasztó nem akar hét terméket vásárolni, hogy eredményt érjen el. Adunk neki egy terméket, ami hatékony és kész” – vallja. Termékeiket masstige kategóriában pozicionálják: luxus minőség elérhetőbb áron (mass, mint tömeg, és a prestige, mint presztízs szavak mixe). Klinikai tesztekkel igazolt formuláik a világ számos piacán, például a Sephora és az Ulta Beauty polcain is jelen vannak.
A magyar bevezetésre viszonylag későn került sor, bár a márka már minden szomszédos országban jelen volt. Most viszont a Notino webshopban és üzleteiben is elérhetők a legnépszerűbb PTR-termékek, mint például az aranyrészecskés hidratáló maszk, az uborkás szemtapasz vagy a Water Drench sorozat.
A közösségi média ereje: Carole, a 102 éves TikTok-sztár
Ryan Roth nemcsak üzleti, hanem kommunikációs szinten is aktív: az influenszermarketing a feladatköre része. 102 éves nagymamája, a Debrecenben született és a holokausztot túlélő Carole Roth (született Szántó Karola) az utóbbi időben TikTok-szenzáció lett. Egy vásárlós videójuk egyik napról a másikra több milliós nézettséget produkált, és bizonyította, hogy a közösségi médiában akár egyetlen bejegyzés képes felpörgetni az értékesítést.
@ryanthomasroth Replying to @Emma💃🏻 the skin care routine @Peter Thomas Roth Labs Product Breakdown: Anti-Aging Cleansing Gel all the time Water Drench Cream in the morning Potent-C Serum in the morning Retinol Fusion PM Serum at night Peptide Skinjection Cream at night (and in the middle of the night) plus whatever else she wants to layer in #grandmasoftiktok #grandma #hungary #peterthomasroth #skincare #retinol #waterdrench
Nem ez volt az egyetlen óriási siker: egy 54 éves kórházi dolgozó videója, amely bemutatta, hogyan tünteti el a PTR egyik terméke a szem alatti táskákat, órák alatt országos készlethiányt okozott az Egyesült Államokban.
@trinidad1967
Világszintű terjeszkedés és verseny
A PTR jelen van szinte minden európai piacon, és 2026-ban Ausztráliában és a Közel-Keleten is terjeszkedni kíván. Bár pontos bevételi adatokat Ryan nem árult el a Forbesnak, annyit elmondott: a kiskereskedelmi forgalmuk 2024-ben világszinten meghaladta a 300 millió dollárt, és tavaly 11 százalékos növekedést értek el.
Versenytársaik közé tartozik többek között a The Ordinary, de Ryan szerint a PTR abban különbözik, hogy hatékonyabb, magasabb koncentrációjú összetevőkkel dolgozik. Rácz Judit, a magyar Geek&Gorgeous márka alapítója is kiemelte: a PTR régóta kínál kiemelkedően magas hatóanyagtartalmú termékeket, amelyek mindig relevánsak lesznek a bőrápolásban.
Vissza a gyökerekhez
Ryan ötéves kora óta rendszeresen jár Magyarországra, magyarul is beszél, és kifejezetten fontos volt számára, hogy a budapesti bevezetést ő irányíthassa. Szerinte a magyarok büszkék a találmányaikra, és reméli, hogy a márka története itthon is értéket teremt.
A PTR története egyszerre családi vállalkozás, multigenerációs sikertörténet és magyar kapcsolódási pontokkal átszőtt brandépítés, amely a Miskolcról és Debrecenből indult gyökereket New Yorkba vitte, majd újra Budapestre hozta vissza.
Source: