A Tavernák Tiefenthalban Wolfgang Warsch társasjáték-tervező legújabb darabja, amit a ComPaYa WebShop jóvoltából mutathatunk be nektek. Neki köszönhetjük például a kedvenc kimondhatatlan nevű játékunkat, a Kuruzslók Quedlinburgban-t, illetve a Spiel des Jahres Év Játéka nyertes The Mind kártyajátékot is. A sok cicás és állatos játék mellett ezzel most egy olyan közeg is megszólításra kerül, akinek a cukiság nem feltétlenül hatol a szíve velejéig.
Mert vajon ki tudna nemet mondani arra a kérdésre hogy: “Lenne kedved kipróbálni ezt az új kocsmás játékot?”
Wolfgang Warschnak köszönhetően pedig tényleg feltehetjük ezt a csodálatos kérdést és taverna tulajok bőrébe bújva csapolhatjuk a söröket és szolgálhatjuk fel a snapszokat.
A sörházak és sörpincék a legelőkelőbb gyógyszertárak.
A játék a témájához tökéletesen illeszkedő látványvilággal rendelkezik. A doboztól kezdve a kártyákon és taverna táblákon át egészen a snapsz jelzőkig. Az anyagát tekintve mindig aggodalomra ad okot számomra ha valami kartonból készül. A tartósságot illető félelmemet viszont csak a történelem fogja tudni igazolni vagy megcáfolni. Minden esetre jó ránézni, jó kipakolni, jó vele játszani. Viszont nekünk komoly fejtörést jelentett praktikusan elpakolni.
A játék kezdetén már minden játékos rendelkezik egy saját tavernával, ami különböző, fejleszthető elemekből épül fel. Ez a játékostábla (a Kitchen Rush-hoz hasonlóan) puzzle-szerűen lett kialakítva, így az elemei a fejlesztés, és az éppen játszott modul függvényében forgathatóak. Minden tavernának van egy kis cégére, ami a játékos színét jelöli, de ezt elsőre nehéz felfedezni. Viszont miután észreveszi az ember elégedettséggel tölti el ez a fajta aprólékosság. Én például a csillogó tárgyak szeretete végett a Zum Goldenen Lowen taverna örökös tulajává váltam. Emellett minden játékos kap egy kezdő paklit, illetve négy darab dobókockát és jelölőket a játék felállításánál. A közös készletben pedig különböző kártyák, a saját színű dobókockáink és a Kolostor tábla foglal helyet.
Az első parti előtt mondjuk a Kuruzslókhoz hasonló módon alaposan és hosszasan tanulmányoztuk a játékszabályt, hogy egyáltalán ki tudjuk rakni a játékot. De ha egyszer átestünk ezen az olykor nehézkesnek tűnő műveleten, akkor letudtuk a munka oroszlánrészét. A Tavernákat egyébként 5, egyre összetettebbé váló modulban lehet játszani (ebben is hasonlítható a Kitchen Rush-hoz).
A játékosok célja az lesz, hogy a legelitebb vendégkörrel rendelkezzenek a játék végére, amihez a kricsmi folyamatos fejlesztésén keresztül vezet az út.
A sör széppé teszi a szomjat.
A 8 körön keresztül folyó vendéglátóipari vetélkedés közben rengeteg lehetőségünk van arra, hogy elérjük a célunkat. Először is szükségünk lehet alkalmazottakra, akik minden egyes körünkben, amikor kihúzzuk őket, segítséget fognak nyújtani. Aztán szükséges sörért becsábítani újabb vendégeket, akik majd még több profitot fognak termelni a tavernának. Ezek az elemek mind kártya formájában öltenek testet és a játékos pakliját építik. Illetve szükséged lesz még a tavernád elemeinek fejlesztésére, valamint a modulok előrehaladtával egyéb extrákkal is bővül a játékosok tere.
Azonban akciókat a dobókockákkal hajtunk végre, attól függően, milyen számok szerepelnek a begyűjtött kockákon. A taverna táblán ugyanis vannak akciók, amikhez konkrétan meg van határozva milyen értékű kocka szükséges. Ezzel pedig el is érkezünk a sokak által oly annyira gyűlölt szerencsefaktorhoz, ami az igazi pikantériáját adja a Tavernák Tiefenthalban játéknak is.
Először is ott a paklid: a pakliból addig húzhatsz, ameddig van üres asztalod a játékostáblán. Tehát előfordulhat, hogy tele vagy kiszolgálókkal, mosogatókkal meg sörhordókkal, a körödben mégis csak három csóró vendég tér be a kocsmádba, akikből legjobb esetben is csak 4-5 pénzt tudsz kisajtolni. Az elképesztő csalódottság biztos kiül az arcodra, amikor a játékostársad pedig éppen 7 kockával dob a körében. De a szerencse forgandó. Lehet, hogy 7 kockája van, de ha a három saját színű kockájával olyan számokat dob, amiket semmire sem tud használni, akkor valójában ugyanott vagytok mindketten. Ilyenkor
barátságok örök elmélyítésében segíthet a közös érzés, hogy Fortuna bizony egyikőtöket sem támogatja, messziről sem.
Bár nagyon sok lehetőséget, esélyt és segítséget nyújt a játék, hogy a szerencsfaktort a lehető legkisebbre csökkentsd, azért mélyen végig ott lappang az esély, hogy bármikor húzhatsz, vagy dobhatsz borzalmasan.
A máj és a lép között még van helye a sörnek.
A játék annál élvezetesebb, minél több tulajdonos akasztja ki a nyitva táblát tavernája ajtajára.
Ahhoz képest, hogy mennyi a lehetőség és hogy ez egy egész összetett játék, a játékideje nem vészesen hosszú. Mi első alkalommal 4 fővel nagyjából 1,5 óra alatt lejátszottunk egy partit.
A Kuruzslók Quedlinburgban játékhoz hasonlóan itt sem lesz sok lehetőségünk egymás ellehetetlenítésére, csak esetleg 1-1 táposabb vendéget happolhatunk el a többiek elől. A győzelemre itt nagyobb esélye van tehetséges valószínűség-számító barátunknak, de azért őt is érhetik váratlan meglepetések.
Továbbra sem ajánlanánk azoknak, akik nem tudnak mit kezdeni a szerencsefaktorral. Viszont ez a játék ezzel a mechanikával együtt tud igazán jól működni. A sok modul pedig egyre elevenebbé, izgalmasabbá és sokszor újrajátszhatóvá teszi a játékot. Arról pedig ne is beszéljünk, hogy mennyire menő, hogy egy tiefenthali taverna tulajdonosává válhatsz!
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Laposföld: egy professzor végre végleg kivégezte az őrült elméletet
Több orosz sajtóorgánumot is betiltottak az Európai Unióban
Ezek voltak a legvéresebb európai csaták a középkorban
Putyin: Egyelőre nem tervezzük Harkiv elfoglalását
Óriási állat koponyáját sodorta partra az óceán
Bezárták a parajdi sóbányát