Ilyen lesz a magyaros Mercedes távolsági autóbusz – képek
Ünnepélyes keretek között mutatkozott be Debrecenben az Inter Traction Electrics Kft. Mercedes-Benz REFORM 600 IC normálpadlós távolsági autóbusza szeptember 28-án. A saját fejlesztésű, tervezésű és gyártású, magas hazai hozzáadott értékkel rendelkező autóbusz Euro VI-os motorral szerelt, és 59 utasférőhellyel rendelkezik. A rendezvény során Kossa György bejelentette, hogy 100 millió forint értében eszköz támogatást nyújt a vállalat a debreceni felsőoktatási képzés színvonalának növeléséhez és működésének biztosításához.
Mercedes-Benz REFORM 600 IC néven saját fejlesztésű és tervezésű, normálpadlós távolsági autóbuszt mutatott be az ITK Holding Zrt. leányvállalata, az Inter Traction Electrics Kft. a Nagyerdei Stadionban, Debrecenben, 2021. szeptember 28-án.
A 14 típusból álló REFORM autóbuszcsalád legújabb modelljét magyar design tervek alapján Debrecenben gyártották, ennek köszönhetően ez a típus is valódi magyar termékként jelenik meg a hazai és a nemzetközi piacon.
A 13.160 milliméter hosszú, 2.550 milliméter széles és 3.456 milliméter magas járművet egy 260 kW-os, 1400 Nm nyomatékú Euro VI-os motorral szereltek. Az alváz műszaki kialakítása tartalmazza a Mercedes-Benz autóbuszain megszokott járműbiztonsági és menetstabilizációs rendszereket (pl. sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, vészfék asszisztens, abroncsnyomás figyelő), valamint az ITK Csoport által fejlesztett távoli fedélzeti diagnosztikai és kontrolleszközöket, amelyek üzemelési, működési adatokat szolgáltatva teszik lehetővé a járművek távoli ellenőrzését, egyúttal valós idejű térképes információt is kapunk az autóbusz pozíciójáról.
Az utastérben 59 ülőhelyet alakítottak ki, az utaskomfortot számos kényelmi funkció fokozza. Ilyen például az üléseknél található érintőkapcsolós LED olvasólámpa, az okostelefon tartókonzol, a fedélzeti Wi-Fi, az USB töltőaljzat, a vezeték nélküli töltő, valamint a felállás nélkül is kézre eső, vezeték nélküli leszállásjelző gomb.
A teljes LED-világításának köszönhetően az autóbusz belső világítása esztétikai kuriózum, amely számos egyedi, rejtett megoldással teszi különlegessé a járóközi és utastérvilágítást.
100 millió forintos támogatást nyújt az Inter Traction Electrics Kft.
A távolsági autóbusz bemutatóján Kossa György bejelentette, hogy az ITK-csoport 100 millió forint értékű támogatást nyújt a Gróf Tisza István Debreceni Egyetemért Alapítvány, a Debreceni Egyetem és a Debreceni Szakképzési Centrum számára. Ennek keretében két Mercedes-Benz önjáró alvázat és egy Mercedes-Benz személyautót adományoznak az intézményeknek, amelyek az egyetemen és a szakképzési centrumban folytatott képzésnek és szakképzésnek a színvonalát növelhetik.
Az ITK Holding Zrt. elnök-vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy a jövőbe történő befektetés évek óta kiemelt prioritásként van jelen a cégcsoport hosszútávú stratégiájában. Éppen ezért aktív szerepet vállalnak a hazai – azon belül is a debreceni régióban tanuló – műszaki szakemberek képzésében. A duális képzés keretében eddig összesen mintegy 200 fő, az iskolarendszeren kívüli képzésben pedig további közel 500 fő vett részt oktatási programjaikban, töltötte gyakorlatát vagy dolgozott tanulás mellett az ITK Holdingnál. Ösztöndíj programjukban 10 egyetemi hallgatót támogatnak és további 15 jövendőbeli mérnököt segítenek tanulmányaiban.
„A mai autóbusz bemutató ipartörténeti pillanat a város és az ország szempontjából is. Külön öröm számunkra, hogy az újra fellendülő hazai buszgyártásnak Debrecen is otthont adhat. Városunk az európai járműgyártás egyik meghatározó központjává válhat rövidesen, és mindent megteszünk annak érdekében, hogy a helyi vállalkozások sikeresek legyenek, ezzel pedig hozzájáruljanak az ország teljesítményéhez is”
– mondta el Dr. Papp László, Debrecen Megyei Jogú Város polgármestere.
„Az alapítványi egyetem egyik jelentős innovatív lépése az, hogy egy olyan egységes rendszert hoztunk létre oktatási és tudományos szempontból vállalatokkal, a kormányzattal és a helyi oktatási intézményekkel együttműködve, amelyben a vállalati közösség elfogadja a Debreceni Egyetemet központi szereplőnek. Kutatásaink pozitív visszaigazolást kapnak, amely alátámasztja azt is, hogy a tudományos munkát megfelelően ötvözzük az ipari munkakultúrával. Ennek az együttese befolyásolja az egyetem versenyképességét, amelyhez jelentősen hozzájárulnak az olyan partnereink, mint az ITK Holding Zrt.”
– vélekedett Prof. Dr. Szilvássy Zoltán, a Debreceni Egyetem rektora.
A Mercedes-Benz REFORM 600 IC-ről bővebben:
Alváz
Típus: Mercedes-Benz OC500 RF
Motor: Mercedes-Benz OM936 EURO VI, 260 kW / 1400 Nm
Nyomatékváltó: Mercedes-Benz GO-250 automatizált
Abroncsozás: 295/80 R22,5”
Tüzelőanyag: 2×140 liter
Felszereltség: ABS/ASR, ESP, LDWS (sávelhagyásra figyelmeztető rendszer), AEBS (vészfék asszisztens), TPM (abroncsnyomás figyelő rendszer)
Felépítmény
Méretek: Hossz: 13160 mm, szélesség: 2550 mm, magasság: 3456 mm
Utasférőhely: 59 ülőhely
Csomagtér: 5,1 m³, kabinbőrönd méretére (56x45x25 cm) optimalizálva
Vázszerkezet: Hegesztett rozsdamentes acél
Burkolatok: Alumínium lemezek és kompozit elemek, klasszikus oldallemezelés nélkül
Üvegezés: Kétrétegű, hőszigetelt, hajlított
Utasajtók: Hazai fejlesztésű, pneumatikus kifelé lengő ajtók
Csomagtérajtók: Hazai fejlesztésű, pantográf rendszerű ajtók központi zárral
Külső világítás: Full LED lámpatestek, küszöb alatti környezet-világítás
Utasülések: Dönthető támlás (hátsó üléssoron is!) komfort ülések növelt szélességi méretekkel, 3-pontos biztonsági övekkel
Klimatizálás: Teremklimatizálás diffúz légelosztással, temperált szellőztetéssel
Fűtés: Radiátoros fűtés, kiegészítő fűtés a lépcsőtérben
Elektromos rendszer: Hazai fejlesztésű fedélzeti elektronika-CAN
Belső világítás: Full LED, indirekt teremvilágítás, indirekt járóközi világítás, rejtett ambient és éjszakai világítás
Kijelzők: LED mátrix kijelzők és 29” TFT monitor
Komfort felszereltség
MultiMedia: Az ülések háttámlájára integrált egység, mely tartalmazza az alábbiakat:
- érintőkapcsolós LED olvasólámpa
- Okostelefon tartókonzol
- USB töltőaljzat
- Vezeték nélküli töltő
- Vezeték nélküli leszállásjelző gomb
Fedélzeti Wi-Fi: Teljes utastérben elérhető
Kamerák: Az utastér és a lépcső környezete monitoron ellenőrizhető, tolatókamera
Informatika: Valós idejű térképes információ, menetparaméterek és videó fájlok megjelenítése (Pandant), járműkövető rendszer (Pantrack)
Optikai csomag: Karbon-kompozit dizájn-elemek
Vezetőtér
Ülés: Ergonomikus, klimatizált, 3-pontos biztonsági övvel, integrált figyelmeztető rendszerekkel és mikrofonnal
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Rájöhettek, mitől vált olyan kietlenné a Mars felszíne
Zelenszkij: Jövőre döntő csapást kell mérnünk Oroszországra, hogy ne fenyegesse többé Európát
A Föld első csúcsragadozója teljesen már étrenden élt, mint eddig gondolták
Túrázz a levelek színkavalkádjában: őszi kirándulási tippek – Spinanga
A Nagyszebeni kézirat a 16. században íródott, és rakétákról is értekeznek benne
A kutatók szerint ha valaha is intelligens élet jeleire bukkanunk, valószínűleg mind kihaltak