• Ukrajna
  • Egyesült Államok
  • Oroszország
  • történelem
  • Daily News Hungary
hm-logohm-logohm-logohm-logo
  • Külföld
  • Belföld
  • Trend
  • MIX
  • Kult+Múlt
  • Utazás
✕
Rendkívüli hírek
Kató Alpár Kató Alpár · 2021.10.29.
· Belföld

Így néz ki a Miskolcot Kassával összekötő új autópálya magyar útszakasza

Október 26-tól az M30-as autópálya Miskolc és Tornyosnémeti között átadott szakaszának köszönhetően közvetlen autópálya kapcsolat jött létre a borsodi megyeszékhely és testvérvárosa, Kassa között.

A beruházásnak köszönhetően a térség iparvidéke bekapcsolódik a magyar gyorsforgalmi úthálózatba, így az infrastrukturális feltételekkel együtt tovább erősödik a régió versenyképessége is. Jelentősen javul a közlekedés színvonala és biztonsága, és az érintett települések lakóinak életminősége. A 3. sz. főút menti településeken naponta több ezer kamion halad keresztül, amely hatalmas terhet rótt ezidáig az ott élőkre. Az autópálya átadásával az átmenő- és teherforgalom is mérséklődni fog, amely azonnal érezteti majd a hatását. A főút forgalmának csökkenése révén pedig a Miskolcra dolgozni és tanulni járók is gyorsabban tudnak reggelente eljutni a megyeszékhelyre.

Az autópálya átadásával pedig mintegy fél órával csökken a menetidő Miskolc és Kassa között.

Az autópálya Tornyosnémeti és az országhatár közötti 1,7 km-es szakaszát 2018 januárja óta használják a közlekedők.

A most elkészült 56,8 km-es szakasszal teljessé vált az M30-as autópálya, így egészen Budapestről Kassára (R4 gyorsforgalmi út Kassa- Migléc (Milhosť) szakasz) végig autópályán lehet majd közlekedni.

Az útszakasz 2×2 sávos kialakítással, burkolt leállósávval és fizikai elválasztással épült meg. Az autópályán 130 km/h a megengedett legnagyobb sebesség.

M30-as autópálya Miskolc és Tornyosnémeti között átadott szakaszának köszönhetően közvetlen autópálya kapcsolat jött létre a borsodi megyeszékhely és Kassa között. Fotó: NIF Zrt.

M30-as autópálya Miskolc és Tornyosnémeti között átadott szakaszának köszönhetően közvetlen autópálya kapcsolat jött létre a borsodi megyeszékhely és Kassa között. Fotó: NIF Zrt.

m80 autóút kép
Érdemes elolvasniAutópálya helyett 2×1 sávos lett az M80-as Körmend-Rábafüzes között

Kiegészítő fejlesztések

A fejlesztés során 6 különszintű csomópont épült, melyek közül 5 (306. sz. főúti, Szikszói, Halmaji, Encsi, Garadnai csomópont) olyan teljes értékű csomópont, amelyekre minden irányból fel- és le lehet hajtani.

Hernádszurdoknál pedig úgynevezett félcsomópont épült, ahol az országhatár irányába nem lehet felhajtani.

Arnótnál mindkét oldalon tengelysúlymérő állomás létesült.

Délről északra haladva Csobádnál az autópálya mindkét oldalán komplex pihenő (Abaúj pihenő) épült, ahol az utazók komfortjáról vizesblokkok és pihenőbútorok – játszótér és fitneszpark – is gondoskodnak

és a későbbiekben üzemanyagtöltő állomással bővíthető. Tovább haladva, Méránál, valamint Hidasnémetinél mindkét oldalon egyszerű pihenőhelyek (Aba Sámuel pihenő és Szent Erzsébet pihenő) épültek.

M30-as autópálya Miskolc és Tornyosnémeti között átadott szakaszának köszönhetően közvetlen autópálya kapcsolat jött létre a borsodi megyeszékhely és Kassa között. Fotó: NIF Zrt.

Új hidak

A teljes szakaszon 7 olyan híd épült, amely országos közutat vezet át a főpálya felett, további 10 olyan híd épült, ami mezőgazdasági utat vezet át a pálya felett.

2 olyan híd épült, amelynél a főpálya alatt halad át az országos közút és további 4 helyen olyan, ahol a mezőgazdasági út halad át a főpálya alatt. Egy olyan hidat is kialakítottak, ami alatt kerékpárút vezet át. Vízfolyás és völgyelet átívelésre 18 híd létesült, amelyből 4 vadátjáróként is funkciónál. Emellett további 2 híd biztosít áthaladást a vadak számára az autópálya felett.

A zajterhelés csökkentésére több település közelében, összesen 6,5 km-en építettek zajvédőfalakat.

A projekt részét képezte még 7 olyan körforgalomú csomópont kialakítása is, amelyek a pályaszakaszon kívül épültek meg.

A beruházás során 6 664 fát és 763 404 cserjét ültettek, valamint 6 vadátjárót alakítottak ki.

M30-as autópálya Miskolc és Tornyosnémeti között átadott szakaszának köszönhetően közvetlen autópálya kapcsolat jött létre a borsodi megyeszékhely és Kassa között. Fotó: NIF Zrt.
M30-as autópálya Miskolc és Tornyosnémeti között átadott szakaszának köszönhetően közvetlen autópálya kapcsolat jött létre a borsodi megyeszékhely és Kassa között. Fotó: NIF Zrt.
tengelysúlymérő teherautó M30-as autópálya Miskolc és Tornyosnémeti között átadott szakaszának köszönhetően közvetlen autópálya kapcsolat jött létre a borsodi megyeszékhely és Kassa között. Fotó: NIF Zrt.
M30-as autópálya Miskolc és Tornyosnémeti között átadott szakaszának köszönhetően közvetlen autópálya kapcsolat jött létre a borsodi megyeszékhely és Kassa között. Fotó: NIF Zrt.

M30-as autópálya Miskolc és Tornyosnémeti között átadott szakaszának köszönhetően közvetlen autópálya kapcsolat jött létre a borsodi megyeszékhely és Kassa között. Fotó: NIF Zrt.
M30-as autópálya Miskolc és Tornyosnémeti között átadott szakaszának köszönhetően közvetlen autópálya kapcsolat jött létre a borsodi megyeszékhely és Kassa között. Fotó: NIF Zrt.
M30-as autópálya Miskolc és Tornyosnémeti között átadott szakaszának köszönhetően közvetlen autópálya kapcsolat jött létre a borsodi megyeszékhely és Kassa között. Fotó: NIF Zrt.
M30-as autópálya Miskolc és Tornyosnémeti között átadott szakaszának köszönhetően közvetlen autópálya kapcsolat jött létre a borsodi megyeszékhely és Kassa között. Fotó: NIF Zrt.

M30-as autópálya Miskolc és Tornyosnémeti között átadott szakaszának köszönhetően közvetlen autópálya kapcsolat jött létre a borsodi megyeszékhely és Kassa között. Fotó: NIF Zrt.
M30-as autópálya Miskolc és Tornyosnémeti között átadott szakaszának köszönhetően közvetlen autópálya kapcsolat jött létre a borsodi megyeszékhely és Kassa között. Fotó: NIF Zrt.

Az útvonal a TEN-T hálózat és egyben a Via Carpathia, a Kelet-Európai Gyorsforgalmi folyosó része is

Nagy Róbert, a NIF Zrt. vezérigazgatója elmondta, a Via Carpathia magyarországi szakasza 221 km hosszan halad az M30-as, az M3-as, az M35-ös és az M4-es autópályákon. Az M30-as átadásával Magyarország elsőként végez a Via Carpathia útvonalhoz kapcsolódó feladataival. A közlekedési folyosó Európa északi és déli határát összekötő legrövidebb útvonal, mely a Baltikumtól Görögországig tervezetten mintegy 3300 kilométeren vezet, a litván kikötővárosból, Klaipedából indulva áthalad Lengyelországon, érinti Kassát, majd Miskolcon és Debrecenen keresztül áthaladva, Nagykerekinél éri el az országhatárt.

A beruházás a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában uniós és hazai forrásból valósult meg,

nettó 180 milliárd forint értékben.

Ha szeretnéd segíteni a HellóMagyar munkatársainak munkáját és a független újságírást,
itt tudod támogatni az oldalunkat
Borsod-Abaúj-Zemplén megye fejlesztés Felvidék közúti forgalom Miskolc Szlovákia
Megosztás

Érdemes elolvasni

  • Szenzáció: 5500 éves piramisokat fedeztek fel itt, Közép-Európában!

  • Ennyi volt! A Wizz Air megszünteti abu-dzabi járatait

  • Citadella és a Szabadság-szobor megújulása: itt vannak a legfrissebb képek

  • Íme 2025 legrosszabb és legjobb balatoni strandjai: nézd meg a listán a kedvenceid minősítését

  • Egy kozmikus ürességben lebeghet a Föld – Ezért nem jönnek ki a csillagászok számításai?

  • Bevándorlók vagy kivándorlók vannak többen? Így változott Magyarország népmozgása 1995 óta

Kapcsolódó cikkek

Citadella és a Szabadság szobor megújulása: itt vannak a legfrissebb képek. Forrás: MTI
2025.07.14.

Citadella és a Szabadság-szobor megújulása: itt vannak a legfrissebb képek


Olvasson tovább
Balaton strand időjárás napos
2025.07.14.

Íme 2025 legrosszabb és legjobb balatoni strandjai: nézd meg a listán a kedvenceid minősítését


Olvasson tovább
M7-es autópálya sávlezárás felújítás Siófok Zamárdi
2025.07.13.

Szuperszámítógép az autópályán? Ez a magyar autópályaszakasz már okosabb, mint hinnéd!


Olvasson tovább
külföldiek magyarország ázsiai származásúak népesség
2025.07.13.

Még soha nem élt ennyi külföldi Magyarországon: honnan jönnek és miért épp ide?


Olvasson tovább
rkk_336x280px

Érdemes elolvasni

stso

Adatkezelési tájékoztató

Süti (cookie) kezelése

Jogi közlemény

Szerzői Jogok

Hirdess velünk

Impresszum

© 2025 HelloMagyar. Minden jog fenntartva! | Szerver: levixdc.hu
Olvastad már?
<b>Szenzáció: 5500 éves piramisokat fedeztek fel itt, Közép-Európában!</b>

Szenzáció: 5500 éves piramisokat fedeztek fel itt, Közép-Európában!

Tovább olvasok
Ennyi volt! A Wizz Air megszünteti abu-dzabi járatait

Ennyi volt! A Wizz Air megszünteti abu-dzabi járatait

Tovább olvasok
Citadella és a Szabadság-szobor megújulása: itt vannak a legfrissebb képek

Citadella és a Szabadság-szobor megújulása: itt vannak a legfrissebb képek

Tovább olvasok
Íme 2025 legrosszabb és legjobb balatoni strandjai: nézd meg a listán a kedvenceid minősítését

Íme 2025 legrosszabb és legjobb balatoni strandjai: nézd meg a listán a kedvenceid minősítését

Tovább olvasok
Egy kozmikus ürességben lebeghet a Föld – Ezért nem jönnek ki a csillagászok számításai?

Egy kozmikus ürességben lebeghet a Föld – Ezért nem jönnek ki a csillagászok számításai?

Tovább olvasok
Bevándorlók vagy kivándorlók vannak többen? Így változott Magyarország népmozgása 1995 óta

Bevándorlók vagy kivándorlók vannak többen? Így változott Magyarország népmozgása 1995 óta

Tovább olvasok
Már a CNN is aggódik: kártevők pusztítják Magyarország legrégebbi könyvtárát – képek

Már a CNN is aggódik: kártevők pusztítják Magyarország legrégebbi könyvtárát – képek

Tovább olvasok
Meglepő fordulat a magyar nyelv eredetéről: új DNS-kutatás Szibériába vezeti vissza a gyökereket

Meglepő fordulat a magyar nyelv eredetéről: új DNS-kutatás Szibériába vezeti vissza a gyökereket

Tovább olvasok
A neandervölgyi DNS megcáfolhatja Ausztrália benépesedésének elméletét

A neandervölgyi DNS megcáfolhatja Ausztrália benépesedésének elméletét

Tovább olvasok
<strong>Ijesztő fordulat: a koronavírus újra támad, új variáns ütötte fel a fejét</strong>

Ijesztő fordulat: a koronavírus újra támad, új variáns ütötte fel a fejét

Tovább olvasok
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4