Újabb Tisza-híd felett gurult át a hordó

Hagyományos hordógurítással avatták fel pénteken Tiszapüspöki térségében az M4-es gyorsforgalmi úton épülő Tisza-hidat. A létesítmény a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF Zrt.) beruházásában valósul meg az M4-es Szolnokot elkerülő szakaszán.

Rövid időn belül a Tisza felett kettő, a Duna felett egy új hidat avatnak fel a Duna Aszfalt generálkivitelezésében zajló projektekben, írja a Magyar Építők.

A mostani ceremóniában a hordó átgurítása a hídon a létesítmény felavatását jelentette, hiszen most már a két odlal összeért, és át lehet jutni a másik oldalra.

A hagyomány abból a népi hiedelemből ered, hogy aki elsőként megy át a hídon, azt balszerencse éri.

Ezt játszották ki úgy a hídászok, hogy maguk előtt egy üres hordót gurítottak, így az lett balszerencsés.

A 758 méteres új Tisza-híd beépített acélszerkezete megközelít a 9500 tonna összsúlyt.

Az M4-es Szolnokot elkerülő szakaszát Abony és Törökszentmiklós között két alprojekt során hozzák létre.

váci új Duna-híd
Read alsoElindult a váci új Duna-híd tervezése

Fővárosi vasúti hídon is átgurul a hordó

A pénteki eseményen Povázsai Pál, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. projektvezetője azt hangsúlyozta, nem egy nulláról induló, hanem egy korábban befejezetlen beruházást kellett kivitelezni.

Egy hónapon belül a második hordót guríthatják át a Tisza felett, hiszen a tiszaugi M44-esen létre jövő hídnál is átjut a hordó a túloldalra.

„Két Tisza-híd megépülése ilyen rövid időn belül országos szinten is jelentős, hiszen a magyar hídépítés történetében rég volt példa ilyenre.”

mondta Varga Antal, a Duna Aszfalt Zrt. igazgatósági tagja. Hozzátette, az ország egyik leghosszabb hídja épült meg, amelynek felvezető, ártéri hídjait a Duna Aszfalt, míg a mederhídját az A-Híd építette meg.

Még egy újabb hordógurításra is sor kerülhet, mivel Budapesten a Déli összekötő vasúti híd második hídján jövő héten várható ugyanez a ceremónia, írja a Magyar Építők.