Átadták a leendő intermodális csomópont egyik fontos részét Székesfehérváron – képek
A felüljáró a vasút által szétválasztott városrészéket köti össze, és megkönnyíti az eljutást a peronokhoz. A most átadott gyalogos felüljáró részét képezi majd annak az intermodális csomópontnak, ami a tervek szerint a helyi- és helyközi autóbuszos, valamint a vasúti közlekedést köti majd össze, írja a szekesfehervar.hu.
A műszaki átadás után a gyalogosforgalom számára is átadták azt a 220 méter hosszú gyalogos felüljárót, amely jelentősen megkönnyíti a vasútállomáson a peronokhoz való eljutást, és összeköti a vágányok által elválasztott területeket.
A beruházásra nagy igény volt, hiszen ezzel a felüljáróval akár a MÁV gépészeti telepére is eljuthatnak a dolgozók. A Híd-Tám Hídépítési Fővállalkozó, Tanácsadó és Szolgáltató Kft. által kivitelezett felüljáróra mind az északi, mind déli oldalról egyaránt közel 21 méter hosszú lépcső vezet, valamint korszerű csapadékvíz-elvezető rendszerrel is rendelkezik. Ahogy Kikina Artúr, a NIF Zrt. vasútfejlesztési igazgatójának beszámolójából kiderült:
a felüljáró lelkének számító, különleges eljárással beemelt acélszerkezet súlya meghaladja a 200 tonnát is.
„Ezzel a felüljáróval a vasútállomás és környéke fejlesztésének egy újabb mérföldkövéhez érkeztünk, hiszen az új felüljáró jelentősen megkönnyíti majd a vágányokhoz való eljutást a fehérváriaknak. Ha közelről nézzük, egy gyalogos felüljárót adunk most át, de ha távolabbról is megvizsgáljuk, a teljes vasútállomás és az intermodális csomópont szempontjából is fontos beruházásra került sor.” – értékelte a megvalósult fejlesztést Vargha Tamás, Székesfehérvár országgyűlési képviselője.
A sajtótájékoztatón még elhangzott, hogy mind a vágányok felújítása, mind a vasútállomás infrastruktúrájának fejlesztése a székesfehérvári utazóközönséget, a közösségi közlekedés megkönnyítését szolgálja. Szintén jó hír, hogy
elindult egy környezetvédelmi hatástanulmány a székesfehérvári vasútállomást is érintő Budapest-Varsó vasútvonal fejlesztésének érdekében.
Várhatóan jövőre elkészül a 100 férőhelyes parkoló a felüljáró déli oldalán, amelyhez további 100 férőhelyes biciklitároló is kiépítésre kerül.
A MÁV beruházási vezérigazgató-helyettese, Nyiszter Tamás összefoglalójából kiderült, a beruházások általi modernizációt követően 2019-ben 10 millióan utaztak a környékbeli vonalokon, ami országos szintén is kiemelkedőnek számít.
Érdemes elolvasni40 milliárd forintból épült fel Magyarország legdrágább és legmodernebb múzeuma – képek
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Az 1925-ös petricsi incidens: amikor egy kóbor kutya miatt tört ki a háború
Ukrajna csak „tesztpálya” az Oresnyik rakétának Zelenszkij szerint
Erdély Bermuda-háromszöge: a hátborzongató Hoia-erdő
Stonehenge, megdöbbentő felfedezés: Az oltárkő eredete újraírhatja a történelmet
Ahol leghalálosabb kórokozók lakoznak: Az Egyesült Államok titkos laborja
A világ leggyorsabb tesztpályája, ahol kanyaródás nélkül lehet maximális sebességgel száguldani