Újabb lépés történt a Városliget autómentesítése felé. Megjelent a Kós Károly sétány autóútból valódi sétánnyá alakításának tervezésére szóló tender – számolt be facebook-oldalán Vitézy Dávid a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója.
A kormány és a főváros egyetértése nyomán 2020 nyarán döntés született a hatvan éve kettévágott Városliget autómentessé tételéről.
A Városliget Zrt. ma kiírta a tendert a Kós Károly sétány átépítésének terveire.
A park autómentesítésének keretében készül a Szegedi út vonalában a Rákosrendező fölött átívelő új közúti, villamos, gyalogos és kerékpáros kapcsolatokat biztosító híd tervezése, 1500 férőhelyes új P+R parkoló tervezése a Mexikói útnál és több kisebb forgalomtechnikai beavatkozás a környéken.
Tervek a Városliget környékének közlekedési átalakítására – Forrás: Facebook/Vitézy Dávid
Vitézy arra is emlékeztetett bejegyzésében, hogy a 1415/2020. (VII.16.) kormányhatározatban rögzített közlekedéspolitikai célok és intézkedések a következőek. Teljesen autómentessé válik a Városliget és a Hősök tere, lezárják az autóforgalom elől a Kós Károly sétányt és csúcsidőn kívül az Állatkerti körutat is. A trolibuszok természetesen tovább járnak ezeken az útvonalakon.
Az Állatkerti körút egy rövid szakaszát leszámítva megszűnik a felszíni parkolás a Városligetben.
A kieső parkolóhelyeket a nemrég megnyílt Dózsa György úti mélygarázs és a tervezett új Mexikói úti P+R látja el. Ez utóbbi az M3-as autópálya felől érkezők számára segítség lehet, hogy a Mexikói útál letehessék az autót, és tömegközlekedéssel utazhassanak tovább. Újabb parkolóházak építéséről is esett már szó a környéken, Vitézy ezek kapcsán leszögezi, hogy építésük és megközelíthetőségük tervezésénél figyelembe kell venni a Kisföldalatti esetleges meghosszabbítását és új Hungária körúti állomását is.
A Nagy Lajos király útja és Szegedi út vonalában, a váci vasútvonal és Rákosrendező fölött átívelő felüljáró tervezése már megkezdődött. Ez összeköti majd Zuglót Angyalfölddel, és átvezeti a 3-as villamost a Béke térig. Angyalföld és a Főváros támogatását és észrevételeit már megkapta a BFK, Zugló képviselő-testülete pedig rövidesen dönt a felüljáró kérdésében.
Az északkeleti régió vasútvonalainak (veresegyházi, hatvani vonal, gödöllői hév) fejlesztése, az agglomerációs megállókban és állomásokban létesülő P+R-parkolók is támogatják a környék forgalmának átalakítását és a Városliget autómentesítését. Ezek a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia keretében kerülnek majd átalakításra.
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |