Egy svájci biztosító „szünetelteti” logója használatát a háború miatt

A Zurich Insurance eltávolította „Z” logóját a közösségi médiából, miután a betű az ukrajnai orosz invázió támogatásának szimbólumává vált.

A cég közölte, hogy eltávolítja a logót – a kék alapon fehér Z-t –, mert nem akarja, hogy félreértelmezzék, hogy a cég Oroszországot támogatja a konfliktusban.

„Átmenetileg megszüntetjük a „Z” betű használatát a közösségi csatornákon, ahol az kontextus nélkül, önmagában jelenik meg, így félreértelmezhető” – nyilatkozta a cég a Reutersnek.

“Szoros figyelemmel kísérjük a helyzetet és szükség esetén további lépéseket teszünk” – közölte a cég a The Telegraph angliai újság beszámolója nyomán.

A Z betűt a háborúban részt vevő orosz katonai járművek jelzéseként használják, amit a háborút támogató oroszok is átvették, jól látható a zászlókon és a Kreml-barát megmozdulásokon.

Több nemzetközi konfliktust is eredményezett ez a fajta véleménynyilvánítás, nemrégiben például egy orosz tornász verte ki a biztosítékot azon tettével, hogy Z betűt formázó, házilag készített tapasszal a ruháján jelent meg a díjátadón.

Itthon is történt hasonló eset, állítólag egy tatai benzinkúton tettlegességig fajult egy szóváltás, aminek az volt a kiváltó oka, hogy valaki (ránézésre szigetelőszalag segítségével) egy hatalmas Z-t ragasztott az autója oldalára. Ezt egy ukrán férfi észrevette és meglehetősen vehemensen kérdőre vonta a kocsi tulajdonosát, majd a hírek szerint egy-két pofon is elcsattant.

Az orosz hadsereg egyébként nem csak ezt a jelzést használja, több felfestés is megfigyelhető a harcászati járműveken, bár kétség kívül a Z jelenik meg legtöbbet a különböző médiákban.

Használják ezen kívül még az O, V, X és A jelöléseket is. Több teória is van, de hivatalos megerősítés viszont nincs arról, hogy ezek pontosan mit jelentenek, de majdnem biztos, hogy Moszkva így különbözteti meg a különböző harcegységeit terület és haderőnem szerint,

mint arról egy korábbi cikkünkben írtunk.

Source: