Bár a főváros folyamatosan változik, viszonylag nehéz lehet észrevenni a folyamatos változások között, hogy éppen mi is történik. A legújabb fejlesztés ezúttal Rákosrendezőre irányítja a figyelmet, ahol irodaépületek, lakások, illetve egy közpark fog létrejönni a tervek szerint. Ezenfelül még a Kisföldalatti meghosszabbítására is sor kerül.
A XIII. és XIV. kerület határán fekvő 130 hektáros területen új fejlesztésekbe kezd a főváros. A kissé elhanyagoltnak látszó városrészbe új életet lehelnek egy nagyszabású fejlesztési projekt keretein belül. Lázár János építési és közlekedési miniszter egy sajtótájékoztató keretein belül elmondta, hogy fejlesztés a modern világvárosok sorába emeli majd Budapestet — írja a PestBuda. A Rákosrendező pályaudvar területén létrejöhet egy új városközpont, amely jelenleg állami tulajdonban van.
A miniszter azt is elmondta, hogy a világ legfontosabb ingatlanfejlesztőivel zajlanak tárgyalások, és a külföldi befektetők nagyjából 5 milliárd euró értékű fejlesztéseket terveznek. Az állam ezenkívül 1 milliárd euró értékben vállalt közösségi közlekedési infrastrukturális fejlesztéseket. Ebbe beletartozik az M1 metró meghosszabbítása, és 4-5 közlekedési csomópont fejlesztése is.
A fejlesztés menete
Elsősorban az állapotfelmérésre és szennyezésmentesítésre kerülhet majd sor. Ennek összegét 20 milliárd forintra becsülte Lázár János. Az államközi megegyezésre 2024 második felében kerülhet sor. Az építkezés maga 3-4 év alatt befejeződhet, de legkésőbb az évtized végére tervezik befejezni. Budapest az Európai Unió egyik legfejletebb régiója, a maga 156 százalékos fejlettségi szintjével, de a további fejlesztések elengedhetetlenek. A fejlesztési projekt a főváros egyik legfontosabb tengelyének, az Andrássy útnak a meghosszabbítására törekszik. A tervek szerint a régi millenniumi városközpontot egy új millenniumi városközponttal kötnék össze.
Jelenleg a terület lényegében illegális hulladéklerakóként működik. A kormány ezért is törekszik a magánbefektetőkkel közös hasznosítására. A terület hasznosítása egyébként már régóta fennálló kérdés, és közel 30 éve keresik a jó megoldást a terület hasznosítására. Az 1,3 négyzetkilométeres terület jelenlegi tervek szerint két részre oszlana, amelyből 900 ezer négyzetméter kerülne magán- és közösségicélú hasznosításra. Ebből 600-650 ezer négyzetmétert külföldi befektetők építenének be lakásokkal, illetve irodaépületekkel. További 250-350 négyzetméteren Budapest legújabb és legmodernebb közparkjának létrehozását tervezik. A fejlesztéseknél, a zöld megoldások kifejezetten nagy hangsúlyt kapnak.
A kötöttpályás közlekedésre fennmaradna további 300-350 ezer négyzetméternyi terület. Ennek keretein belül természetesen új pályaudvart is kell építeni, valamint a Kisföldalatti vonalát meg kell hosszabbítani. A további közlekedési megoldások költségének fedezésére az állam 1 milliárd eurót szán. Azonban, ebbe az összegbe nem tartozik bele a Nyugati pályaudvart és Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret összekötő gyorsvasút megépítése, amely a tervek szerint az új pályaudvaron is megállna.
A tárcavezető nem nevezte meg a fejlesztéseket tervek szerint végző vállalatokat, így egyelőre csak a sajtóhírekből lehet találgatni.
Ezeket a cikkeket is érdemes elolvasni:
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Oroszország állatkerti állatokat adott Észak-Koreának a katonákért cserébe
Magyar származású hírességeket idéz meg egy lenyűgöző animációs kisfilm
Ismét adventi vonatokkal utazhatunk a bécsi és zágrábi karácsonyi vásárokra
Egy rabszolga előzhette meg Magellánékat a Föld megkerülésében
Ez a 2 centiméternél is kisebb fosszília lehet a hiányzó láncszem az evolúcióban
Putyin hajlandó lezárni a háborút, de ez korántsem ilyen egyszerű