• Ukrajna
  • Egyesült Államok
  • Oroszország
  • történelem
  • Daily News Hungary
hm-logohm-logohm-logohm-logo
  • Külföld
  • Belföld
  • Trend
  • MIX
  • Kult+Múlt
  • Utazás
✕
Rendkívüli hírek
Editor Editor · 2024.03.20.
· Utazás

Szellemjárat: órákig úgy repült az utasszállító repülő, hogy mindenki eszméletlen volt rajta

A felfoghatatlan eset végül tragédiával végződött, mind a 121 ember életét vesztette a földbe csapódó gép fedélzetén.

Egy utasszállítón mindenki eszméletét vesztette, de a járat mégis repült tovább a robotpilóta segítségével, írja a Daily Star.

2005. augusztus 14-én a Helios Airways 522-es járata elindult a lárnakai nemzetközi repülőtérről Athénon keresztül Prágába.

De kevesebb mint három órával később a fedélzeten tartózkodó mind a 121 utas meghalt, amikor az „Olympia” becenévre hallgató Boeing 737-300-as a görögországi Grammatiko melletti dombokba zuhant. A 35 000 láb magasan repülő gép ekkor már több mint egy órája nem kommunikált a légiirányítókkal.

F16-osokat küldtek

A görög hadsereg két F16-os vadászgépet küldött az eset kivizsgálásra. Ám ahogy az egyik pilóta bepillantott a gépbe, azonnal látta, hogy katasztrófa közeleg. Végül az európai történelem egyik legborzalmasabb légi katasztrófájának lettek szemtanúi.

A járaton az 58 éves Hans-Jürgen Merten kapitány, Pampos Charalambous, egy 51 éves ciprusi első tiszt teljesített szolgálatot. A tapasztalt páros összesen csaknem 25 ezer órát repült, ebből körülbelül 10 ezret Boeing 737-essel.

A repülő figyelmeztetett, de nem vették észre

Öt perccel a felszállás után megszólalt a repülőgép kabinnyomásra figyelmeztető kürtje. Azonban a felszállással kapcsolatos figyelmeztetések hasonló hangjelzései mellett a személyzet ezt észre sem vette, és folytatta az emelkedést.

Minél magasabbra repült a gép, annál alacsonyabb lett az oxigénszint a fedélzeten, és a személyzet nem tudott a kabinnyomás lassú csökkenéséről.

Hét perccel az indulás után a pilóták légkondicionáló problémát jelentettek, és felvették a kapcsolatot a légitársaság illetékeseivel. Eközben az oxigénmaszkok 18 000 láb magasságot elérve kinyíltak.

Oxigénhiány alakult ki

A személyzet ekkorra már a hipoxia, azaz az oxigénhiány korai stádiumát tapasztalta. Nem sokkal ezután a járat 34 000 láb magasságban szintet ért el, ami jóval a biztonságos oxigénszinthez szükséges 10 000 láb minimum felett van.

A pilóták végül elvesztették eszméletüket, a repülőgép pedig robotpilóta üzemmódba kapcsolt. A megérkező görög F16-os vadászgépek pilótái látták, hogy a kapitányi ülés üres, az első tiszt pedig eszméletlenül rogyott a kezelőszervek fölé. Oxigénmaszkok lógtak le a felső szekrényekről, de az utasok mozdulatlanok voltak.

Ezután szemtanúi voltak, amint két légiutaskísérő, akik az oxigémaszkok segítségével eszméletüknél tudtak maradni, belépett a pilótafülkébe és megpróbálta irányítani a repülőgépet. De az üzemanyag elfogyott, így a 737-es végül lezuhant. A repülőgép 115 utasa és hat fős személyzete mind életét vesztette.

Ez is érdekelhet:

    • Horror: csak úgy tudta túlélni a repülőgép-katasztrófát, hogy megette utastársait
    • Túlélte a tinilány a repülőgép-katasztrófát, majd halálra gázolta a tűzoltóautó

Kiemelt kép: depositphotos.com

Ha szeretnéd segíteni a HellóMagyar munkatársainak munkáját és a független újságírást,
itt tudod támogatni az oldalunkat
furcsa Görögország repülőtér
Megosztás

Érdemes elolvasni

  • A nyelv kialakulása: hogyan tanult meg beszélni az ember?

  • Üzbegisztán együttműködése a Türk Államok Szervezetével a turizmus területén bővül

  • A titokzatos budai fekete cica

  • Az EU összefog az orosz „árnyékflotta” ellen a Balti-tengeren

  • A Margitsziget elfeledett története

  • Putyin elmondta a béke orosz feltételeit

Kapcsolódó cikkek

Nevsehir
2025.05.18.

Kappadókiában jártunk: sziklába vájt keresztény nagyvárosok 60 méter mélységben


Olvasson tovább
repülőtér Pécs-Pogány Universal Air Magyarország légitársaság
2025.05.16.

Egy népszerű légitársaság leállítja menetrend szerinti magyarországi járatait


Olvasson tovább
Török workshop Budapest
2025.05.16.

Törökország egész éves úti célként népszerűsíti magát Magyarországon


Olvasson tovább
dubrovnik horvátország
2025.05.14.

Idén nyáron újra közvetlen járatok indulnak a horvát tengerpartra


Olvasson tovább
rkk_336x280px

Érdemes elolvasni

stso

Adatkezelési tájékoztató

Süti (cookie) kezelése

Jogi közlemény

Szerzői Jogok

Hirdess velünk

Impresszum

© 2025 HelloMagyar. Minden jog fenntartva! | Szerver: levixdc.hu
Olvastad már?
A nyelv kialakulása: hogyan tanult meg beszélni az ember?

A nyelv kialakulása: hogyan tanult meg beszélni az ember?

Tovább olvasok
Üzbegisztán együttműködése a Türk Államok Szervezetével a turizmus területén bővül

Üzbegisztán együttműködése a Türk Államok Szervezetével a turizmus területén bővül

Tovább olvasok
A titokzatos budai fekete cica

A titokzatos budai fekete cica

Tovább olvasok
Az EU összefog az orosz „árnyékflotta” ellen a Balti-tengeren

Az EU összefog az orosz „árnyékflotta” ellen a Balti-tengeren

Tovább olvasok
A Margitsziget elfeledett története

A Margitsziget elfeledett története

Tovább olvasok
Putyin elmondta a béke orosz feltételeit

Putyin elmondta a béke orosz feltételeit

Tovább olvasok
Sokkal korábban elpusztulhat az univerzum, mint hittük

Sokkal korábban elpusztulhat az univerzum, mint hittük

Tovább olvasok
<strong>Döbbenetes: egy kígyó élve falta fel ezt az embert – VIDEÓ</strong>

Döbbenetes: egy kígyó élve falta fel ezt az embert – VIDEÓ

Tovább olvasok
Kísértetek a mélyben: A Budavári Labirintus sötét titkai

Kísértetek a mélyben: A Budavári Labirintus sötét titkai

Tovább olvasok
A kriptovaluták előnyei Weiss.bet: gyors, biztonságos és költséghatékony fizetések

A kriptovaluták előnyei Weiss.bet: gyors, biztonságos és költséghatékony fizetések

Tovább olvasok
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4