Már az utasszállító gépek sincsenek biztonságban az oroszok őrült akciói miatt, kitörhet a pánik a turistaszezon közeledtével.
A gyanú szerint már több ezer utasszállító járatot zavartak meg orosz támadások, ami komoly biztonsági kockázatot jelent, írja a LADbible.
De ez nem olyan támadás, amire először gondolnánk. Nincsenek fegyverek, nincsenek bombák, és vadászrepülőgépek sem csapnak le a járatokra. Ehelyett elektronikus támadásokat alkalmazhat Oroszország, ami rendkívül veszélyes taktika.
A zavaró támadások megbénítják a műholdvevőket, amelyek így használhatatlanná válnak. Ez pedig azt jelenti, hogy a repülőgépek pilótái bizonytalanok lesznek abban, hogy melyik útvonalon is kell menniük, és másoknak is nehezen tudják elmondani, hogy hol vannak valójában.
Rengeteg utasszállító gépet érint a probléma
A probléma rengeteg járatot érint, ugyanis európai légitársaságok gépei folyamatosan repülnek a Balti régióban, egészen közel Oroszországhoz. Az illetékesek beszámolói szerint pedig a gépek műholdvevői gyakran téves adatokat szolgáltatnak, ezért nem létező „fantomakadályokat” kerülnek el a gépek.
A Ryanair a sajtónak elmondta: „Ha valamelyik helymeghatározó rendszer, például a GPS nem működik, a személyzet más rendszerekre vált.” A cég azt sem tagadja, hogy Vlagyimir Putyin Oroszországa zavarhatja a műholdak jeleit.
A megzavart és hamis jelzések befolyásolják nemcsak a GPS rendszert, hanem az Európai Bizottság égisze alatt, 2016 végén elindult Galileo nevű navigációs rendszert is. Egy bennfentes egyenesen arról beszélt, hogy az oroszoktól származó információk hamisak, ami rendkívül veszélyes.
Hivatalosan nem tudni, hogy ki áll a zavarás mögött
Januárban az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség is nyilvánosságra hozta, hogy a zavarás rendkívüli problémákat okoz az utasszállító gépek kapcsán, de arról nem nyilatkoztak, hogy ki állhat a háttérben.
Luc Tytgat, az Ügynökség szakembere kijelentette: “Az ezen rendszerek elleni támadások számának meredek növekedését tapasztaltuk, ami biztonsági kockázatot jelent.” Tegyük hozzá: amikor utasként egy megzavart járat fedélzetén tartózkodunk, általában egyáltalán nem leszünk tudatában annak, hogy valami rendkívüli történik.
Dr. Jack Watling háborús szakértő szerint az oroszok régóta használják a GPS jelek zavarását, és ezt a NATO határain belül is megteszik.
Az üggyel kapcsolatban az EasyJet szóvivője igyekezett nyugtatni a kedélyeket: “Több navigációs rendszer van a kereskedelmi repülőgépek fedélzetén, valamint olyan módszerek, amelyek enyhítik a különböző okokból előfordulható GPS-problémákat.”
Ez is érdekelhet:
- Atomháború: 250 millió európait irt ki Oroszország egy orosz bennfentes szerint
- Fordulat: már az ukrán csodafegyver semmisítette meg az orosz fegyverek 70%-át
Kiemelt kép: depositphotos.com
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Újra látható lesz a Budavári Palota északi szárnyán a Hungária szoborcsoport
Putyin szerint az ukrajnai háború globális méreteket ölthet
Megtalálták az eddigi legősibb ábécét, és 500 évvel régebbi, mint a korábbi rekordtartó
Űrhajó? Dehogy! Egy tanulmány szerint egy fejlett idegen civilizáció az egész csillagrendszerét terelheti
Létezett a természetben is nukleáris reaktor, és kevesebb, mint 2 milliárd éve még aktív volt
Eddig ismeretlen vulkánt fedeztek fel Magyarországon