Februárban indul a Hungary Airlines nevű új magyar légitársaság, amely Budapest és Hongkong között üzemeltet majd járatokat.
A vállalat már megszerezte az összes szükséges engedélyt és licencet, és ambiciózus tervekkel készül a jövőre. Céljuk, hogy ne csak Ázsia és Európa piacain erősödjön meg, hanem az amerikai piacra is belépjen. A légitársaság operatív igazgatója az AIRportal.hu-nak számolt be terveikről és eddigi eredményeikről.
Új magyar légitársaság Budapesten
Talabos Gábor, a frissen alakult Hungary Airlines operatív igazgatója az AIRportal.hu-nak adott interjújában elmondta, hogy a teherszállító légitársaság december 23-án végrehajtotta bemutató repülését, ezzel lezárva az engedélyezési folyamatot. Ennek eredményeként a Magyar Polgári Légügyi Hatóság kiadta a légitársaság számára az üzemeltetési engedélyt (Air Operator Certificate, AOC), amely elengedhetetlen az áruszállításhoz.
Talabos elmondása szerint az első járat február első felében száll fel, hogy árut szállítson Hongkong és Budapest között. Kezdetben heti három járat közlekedik majd a kínai nagyváros és a magyar főváros között, de később ezt heti öt járatra növelik. A menetrend szerinti járatok egy állami tulajdonban lévő repülőgéppel indulnak, amelyet a Hungary Airlines üzemeltet.
Miután a légitársaság megszerzi az összes szükséges engedélyt, bővítené tevékenységi körét más kínai e-kereskedelmi központokra is, ahonnan már tavaly is szállított árut, akkor még a Wizz Air üzemeltetésében. A tervek szerint jövőre két Boeing 777-300ERSF típusú repülőgéppel bővítenék a flottát, emellett az Airbus A330F típusú repülőgépeket is fontolóra vették a kapacitás növelése érdekében.
Kínai e-kereskedelem és az amerikai piac
A cég célja, hogy a magyar és regionális vállalatok előre foglalhassanak szállítási kapacitásokat, és megbízható összeköttetést biztosítsanak Ázsia és Kelet-Európa között. Hosszú távon a Hungary Airlines azt tervezi, hogy teljes körű árufuvarozási légitársasággá válik, és Budapest központtal működő teherszállító flottát épít ki. Emellett az amerikai piacra is szeretnének betörni. Talabos kiemelte, hogy egyik legfontosabb céljuk a magyar légi közlekedés és a helyi piacok megerősítése.
Hangsúlyozta, hogy a légitársaság teljesítménye hozzájárult a Budapest Airport 50%-os áruforgalmi növekedéséhez, amelynek köszönhetően a magyar légikikötő tavaly Bécset is megelőzte ezen a téren. Budapest ráadásul Ázsia felől érkező e-kereskedelmi áruk regionális központjává vált, erről korábban ITT írtunk. Talabos méltatta a földi kiszolgáló cégek, a Budapest Airport, a magyar hatóságok, a kormány és a Nemzeti Adó- és Vámhivatal munkáját ennek elérésében. Hozzátette, hogy minden elérhető pozíciót magyar munkaerővel szeretnének betölteni, ezért toborzási kampányokat terveznek a jövőben.
Az Opten adatai szerint a Hungary Airlines 2021 májusában alakult, fő tevékenysége a légi árufuvarozás volt, és korábban személyszállítással nem foglalkozott. A vállalatot két vezérigazgató, Wu Jiang és Duan Bo irányítja. Érdekesség, hogy a cég tavaly májusban változtatta nevét Universal Translink Airline Hungary Kft.-ről Hungary Airlines Kft.-re.
Ha ezt a cikket angolul is szeretnéd elolvasni vagy megosztani, kattints ide: Daily News Hungary
Érdemes elolvasni:
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Egy új felfedezés szerint a kacsák ősei már a dinoszauruszok korában is jelen voltak
A dinoszauruszok korát csodálhatjuk meg hamarosan a Biodómban
Évmilliárdokkal ezelőtt a Szaturnusz megmentette a Naprendszer belső bolygóit a biztos haláltól
Trump koncentrációs táborrá alakítja az USA legszörnyűbb börtönét?
Budapest amerikai emlékművei – vajon ismered mindet?
Annyi radioaktív folyadékot ivott ez a férfi, hogy szó szerint leesett az állkapcsa