Emlékszel még rá? Visszatérne Magyarországra a Wendy’s – partnereket keres a világhírű gyorsétteremlánc!
Huszonhárom év után újra megjelenne Magyarországon a világ egyik legismertebb gyorsétteremlánca, a Wendy’s. A vállalat aktívan keres hazai franchise partnereket, akik részt vennének a márka újbóli bevezetésében és a hálózat kiépítésében. A gyorsétteremlánc célja, hogy 2028-ra világszerte 2000 új éttermet nyisson: ebbe a növekedési stratégiába illeszkedik a magyar piac meghódítása is.
Sikeres globális háttér
A Wendy’s jelenleg több mint 7200 étteremmel működik több mint 30 országban, globális árbevétele pedig eléri a 14,5 milliárd dollárt. Az éttermek közel 95 százaléka franchise-partnerek tulajdonában van, ami jól mutatja a működési modell sikerességét és vonzerejét.

Egy Wendy’s étterem az Egyesült Államokban. Photo: depositphotos.com
Az európai terjeszkedés új hulláma három éve indult, elsőként az Egyesült Királyságban, ahol már több mint 45 étterem működik, számolt be a Franchising.hu, aki elsőként publikálta a hírt. 2024 tavaszán pedig Romániában is megnyílt az első Wendy’s egység. Most Magyarország következhet, a cég már meg is kezdte a megfelelő partnerek felkutatását.
Rugalmasság és technológiai innováció
A Wendy’s nem csupán egy ismert márkanevet kínál, hanem egy komplex, bevált üzleti rendszert is. A belépő franchise partnerek teljes körű támogatásban részesülnek, beleértve a marketinget, az operatív működést, a beszerzést és a képzéseket. A lánc emellett kiemelt figyelmet fordít az innovációra is: modern étteremformátumokat kínál kisebb alapterületen, alacsonyabb energiafelhasználással, és digitális megoldásokat (mint az önkiszolgáló kioszkok vagy az AI-alapú drive-thru rendszerek) integrál az új egységekbe.
Az amerikai gyorsétteremlánc sikerének kulcsa az is, hogy képes alkalmazkodni a helyi piacokhoz. Bár az ikonikus termékek, például a Baconator® vagy a Frosty®, mindenhol elérhetők, a menü rugalmasan alakítható a helyi ízléshez, például magyaros ízesítésekkel, helyi sajtokkal vagy szezonális különlegességekkel.

Egy Wendy’s étterem New Yorkban 2019-ben. Photo: depositphotos.com
A Wendy’s múltja Magyarországon
A Wendy’s már egyszer megpróbálkozott a magyar piaccal: első éttermét az Oktogonon nyitotta meg, majd felvásárolta a csődbe ment Quick étteremlánc több egységét. Ez azonban túl gyors terjeszkedésnek bizonyult. A 2002-es kivonulást többek között pénzügyi nehézségek és beszállítói viták előzték meg, amelyek végül felszámolási eljárásokhoz vezettek.
Új esély a visszatérésre
A vállalat most olyan magyar partnereket keres, akik jól ismerik a hazai piac működését, rendelkeznek megfelelő üzleti tapasztalattal, piaci és ingatlanpiaci ismeretekkel, valamint tőkeerővel a fejlesztésekhez. A Wendy’s célja, hogy a márka újra meghatározó szereplővé váljon a hazai gyorséttermi piacon, ezúttal hosszú távra tervezve.
Érdemes elolvasni:
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
A pizzafutár, aki feltalálta a golyóálló mellényt – és 190 lövéssel tesztelte magán
2024-ben Magyarországon nőtt a legdinamikusabban a lakosság nettó vagyona helyi pénznemben mérve
Romló tendenciák a magyar egészségügyben: A várakozási idő a legnagyobb különbség az állami és magánellátás között
Elfelejthetjük az országonkénti engedélyeket, hamarosan egyetlen vízummal látogathatunk meg 6 csodás országot
Zivatarokkal és jégesővel érkezik a felfrissülés Magyarországra: erre számíthatunk a napokban
Triplájára nőhet az EU-ba vízummentesen utazók adminisztrációs díja – Mit jelent ez Magyarország és az utazók számára?