Újra teljes vonalon fog közlekedni a 4-es és a 6-os villamos
Holnaptól újra a teljes vonalon járnak a 4-es és a 6-os villamosok a fővárosban, ezzel egy időben a közúti korlátozások is megszűnnek. A Szent István körúti vágányfelújításnak köszönhetően csendesebb és gyorsabb lett a világ egyik legforgalmasabb villamosvonala, közölte a BKV Zrt. és a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).
A közös közlemény szerint az előnyben részesített villamosközlekedés, a 60 másodperces lámpaciklus bevezetése és a napközbeni járműtakarítás mind hozzájárul ahhoz, hogy a körúti közösségi közlekedés versenyképes legyen. A fejlesztések a Nagykörút megújítását célzó hosszú távú stratégia részét képezik.
Augusztus 1-jére befejeződik a Szent István körúti vágányok felújítása, a hónap elejétől ismét teljes vonalon, a dél-budai végállomások és a Széll Kálmán tér között közlekednek a 4-es és a 6-os villamosok. A felújítás végeztével a közúti forgalom is helyreáll a Szent István körúton: a buszok, a kerékpárosok és a gépjárművek újra az összes forgalmi sávot használhatják majd.
Felidézték: a nyári hónapokban, a BKV Zrt. beruházásában modern, nagy teherbírású úgynevezett sínkörülöntéses vágány épült a Jászai Mari tér és a Tátra utca között. A sínek rögzítését Magyarországon egyedülálló módon egyedi automata berendezéssel végezték.
A felújított szakaszon hozzávetőleg 350 köbméternyi betont használtak az alap megerősítéséhez, és több mint száz, előre gyártott nagypanelt fektettek le – ismertették.
Kiemelték, hogy a felújítás a munkavégzést nehezítő szélsőséges időjárási körülmények ellenére is határidőre befejeződött. Kisebb, a nappali villamosközlekedést nem érintő utómunkák még várhatók a szakaszon: hézagkiöntés a vágányzónában, kisebb burkolat-helyreállítások, burkolatjelek felfestése.
A modern technológiának köszönhetően megszűnik a korábbi ideiglenes, óránkénti 20 kilométeres sebességkorlátozás, halkabbá és gyorsabbá válik a Combino villamosok közlekedése.
Kitértek arra, hogy folytatódik a villamosgyorsítási program: augusztustól a reggeli és délutáni csúcsidő közötti időszakban, 10 és 13 óra között úgynevezett 60 másodperces lámpaciklus működik a Nagykörúton. Ez egyenletesebb és akár 1 perccel gyorsabb menetidőt biztosít a járatoknak.
Folytatódik a telephelyeken elvégzett, rendszeres járműtakarítások mellett a májusban teszt jelleggel elindított napközbeni villamostakarítási program is a nagykörúti villamosok vonalán.
Hajnaltól kora délutánig a Széll Kálmán téren napközben is takarítják a járműveket: összegyűjtik az utastérben hagyott hulladékot, áttörlik a kapaszkodókat, és olyan anyagokat használnak, amelyek frissítik az utastér levegőjét.
A közlemény szerint a Fővárosi Önkormányzat és a BKK stratégiai célja a Nagykörút megújítása. A komplex városrehabilitációs programnak nemcsak a közterületek megújítása vagy a körút arculatának felfrissítése a célja, hanem a körúti villamosvonalak további fejlesztése gyorsabb, halkabb és tisztább járművekkel.
Érdemes elolvasni:
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Hegyi-Karabahban jártunk – így néz ki most a háború utáni Azerbajdzsán
Időutazás Budapesten: nosztalgiajáratokkal idézi meg a múltat a BKK augusztusban – FOTÓK
Forgalmi káoszra kell készülni Törökbálintnál: teljes lezárás jön az M0-son!
Rajongók, figyelem: Jason Momoa nemsokára Budapesten lép fel zenekarával!
Immár egyedül Magyarország az EU legszegényebb országa: mi áll a háttérben?
Egy éjszaka, amit sosem felejtesz: Több tucat hullócsillag és bolygóegyüttállás az égen!