BREAKING – Megnyitották a Keleti pályaudvart!
Miután vasárnap hajnalban a Keleti pályaudvar újranyitása előre nem látott problémák miatt meghíúsult, a MÁV vezérigazgatója, Hegyi Zsolt közösségi oldalán jelentette be délután fél 2 előtt pár perccel a jó hírt: sikeresen megnyitották a pályaudvart, újraindulhat a forgalom.
“Mint emlékezetes a forgalom újraindítása elhúzódott, mert a pályaudvar újbóli áram alá helyezése során bizonyos váltók működésén állítanunk kellett” – írja Facebook-posztjában a vezérigazgató. “Felkészültünk egy ilyen forgatókönyvre is, így az Országos Haváriaközpont azonnal életbe léptette a helyzethez legjobban illeszkedő ideiglenes forgalmi rendet” – magyarázta.
Egy hónapnyi felújítás után újranyitott a Keleti

Szeptember 21-én vasárnap nem sokkal dél után végre újranyitott a pályaudvar. Forrás: depositphotos.com
“A váltók beállítása azonban mostanra megtörtént: a pályaudvar újra fogad és indít vonatokat, sőt néhány perccel ezelőtt meg is érkezett az első vonat a Keletibe, 12:15-kor pedig elindult innen az első vonat, egy Szolnokra tartó Z60-as is” – folyatta Hegyi.
Elmondta, hogy a pályaudvarra fokozatosan engedik majd rá a teljes forgalmat, így a délutáni órákban először az egri, gyöngyösi és az elővárosi járatok forgalma tér vissza, ezt követik majd a távolsági járatok, holnap reggeltől pedig teljes gőzzel üzemel ismét a pályaudvar.
“A lépcsőzetesen visszatérő forgalommal párhuzamosan még közlekednek az erősítő és pótlóbuszok az érintett vonalak kiszolgálására” – nyugtatta meg az olvasókat.
Az aktuális, frissített formalmi rendről a MÁVINFORM oldál olvashatnak bővebben.
Egy kis csúszás
Mint megírtuk, a Keleti pályaudvaron vasárnap reggel mégsem tudott újraindulni a forgalom, noha a MÁV korábban bejelentette, hogy a négyhetes felújítást követően szeptember 21-én ismét nyit az ország egyik legforgalmasabb vasúti csomópontja. A hajnali órákban váratlan műszaki hiba akadályozta a pályaudvar megnyitását, amely komoly fennakadást okozott.
A MÁV szombat éjszaka még közleményben tudatta, hogy lezárult az elmúlt időszak egyik legnagyobb vasúti felújítása. Az utasoknak azt ígérték, hogy vasárnaptól visszatér a megszokott élet a történelmi főépületbe és a peronokra. Bár vasárnap reggel hat óra után a MÁV vezérigazgatója, Hegyi Zsolt már arról számolt be egy videóban, hogy a pályaudvar zárva marad, ezt csak egy pár óráig maradt így, hiszen 12 óra után nem sokkal ismét megnyitott a Keleti.
Mi történt a felújítás alatt és mire lehet számítani?
A MÁV közleménye szerint a nyitás első napjaiban a felújított, karbantartott pálya- és biztosítóberendezési elemek, ezen belül jellemzően a váltók, a szabályozások, ellenőrzések ellenére esetenként még nem állnak be megfelelően, ezért egy-egy vágányon előfordulhatnak korlátozások. A finomhangolás ideje alatt ezért megerősített létszámban folyamatosan készenlétben állnak a szakemberek, hogy minél gyorsabban javítsák a berendezéseket.

Szakemberek dolgoznak a felújítás miatt bezárt Keleti pályaudvaron 2025. szeptember 5-én. Fotó: MTI/Purger Tamás
Az egyhónapos karbantartás ideje alatt a szakemberek kicseréltek 4 kilométernyi ún. hosszúsínt és a tervezett 2300 helyett 2560 darab váltó alatti talpfát (kitérőfát). Mintegy 50 váltó (kitérő) karbantartását végezték el, és a tervezettnél jóval több, csaknem 150 váltót ellenőriztek. Csaknem 2800 méteren ágyazatot cseréltek, illetve rostáltak.
A felsővezeték-hálózaton 15600 méteren cserélték a koros vezetékeket. 14 kilométernyi vágányt szabályoztak a Keleti pályaudvar és Kőbánya felső, illetve Ferencváros között, továbbá a Keletiben lévő fővágányokon. A cég szerint ezek mind olyan mértékű feladatok voltak, amelyeket csak a vonatforgalom teljes szüneteltetése mellett lehetett hatékonyan és koncentráltan elvégezni, hiszen ekkor a pályaudvar infrastruktúrája szabadon hozzáférhető.