Megjelent a Magyar Közlönyben az a kormányrendelet, amely elindíthatja a budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér (ferihegyi reptér) régóta tervezett vasúti kapcsolatának megvalósítását. A jogszabály megteremti a kötöttpályás összeköttetés koncessziós formában való kivitelezéséhez szükséges eljárásjogi kereteket.
A rendelet szerint a repülőtér kötöttpályás közlekedési infrastruktúrájának fejlesztése nemzetgazdasági szempontból stratégiai jelentőséggel bír. Ez a fejlesztés nemcsak a hivatásforgalom és a turizmus növekvő igényeit szolgálja ki, hanem a gazdaság fejlődését és Magyarország versenyképességének fenntartását is segíti – írja az AIRportal.hu. A koncessziós eljárásokért felelős miniszter feladatköre ezzel új, a repülőtéri vasúti infrastruktúrához kapcsolódó tevékenységgel bővül.

A dokumentumban hangsúlyozzák: a repülőtér fejlődési potenciáljának kihasználása az állam számára kiemelten fontos, mivel a projekt rövid, közép- és hosszú távon is közvetlen és közvetett hatást gyakorol a nemzetgazdaságra. A cél, hogy a fejlesztés hozzájáruljon a kormány nemzetstratégiai céljainak eléréséhez.
Már régóta tervezik a ferihegyi vasutat
A ferihegyi vasút terve már évek óta napirenden van. Jelenleg a reptérre vezető kétszer egysávos út nehezen bírja a megnövekedett forgalmat, ezért a gyorsabb és kényelmesebb közlekedési alternatíva megteremtése sürgető. Az Economx információi szerint a tényleges építkezés legkorábban 2026-ban kezdődhet meg, és a munkálatok 3–5 évig is eltarthatnak. Ez alapján a vasút leghamarabb 2030-ra készülhet el.

A projekt kulcsfontosságú lépés lehet abban, hogy Budapest felzárkózzon más európai fővárosokhoz, ahol a nemzetközi repülőtereket már régóta közvetlen kötöttpályás kapcsolat szolgálja ki.
Source: