Gond van a Rákóczi híd világításával
Az utóbbi időben egyre sötétebb van a budapesti hídon. Mint kiderült, nem a lámpákban, hanem az azokat árammal ellátó tápegységekben van a hiba.
A szóban forgó világítótesteket 7 éve, 2014-ben szerelték fel, amikor is teljesen lecserélték a Rákóczi híd világítását. A mai kor követelményeinek megfelelő LED-lámpák az átjáró 1996-os építésekor modernnek számító, ám mára már elavult, úgynevezett tükrözéses módszert váltották fel.
Az eljárás során fényvetővel egy magasba szerelt tükröt világítottak meg, ami szétszórta a fényt. Ezzel a módszerrel nagyobb területet lehet befogni, ám ehhez jókora oszlopok kellettek – ezért ilyen magasak a híd pilonjai. A beüzemelésük tökéletesen ment, ám nagyon rövid időn belül elkezdett romlani a fényerősség, mert igen gyorsan elkoszolódtak a lámpaburák.
2012-re már csak az elvárt szint mintegy 10 százalékát biztosították,
így igencsak sürgető vált a felújítás.
A Telex érdeklődött a probléma okáról az üzemeltetést végző Budapesti Dísz- és Közvilágítási Kft.-nél, akik elmondták, hogy tudnak a dologról, sőt, az üzemzavar-elhárítás már zajlik is. Mint kiderült, nem magukkal a lámpákkal, hanem az azokhoz kapcsolódó tápegységekkel van a gond. A 31 hibásan működő eszközből hatot már kicseréltek, további 25 javítása pedig folyamatban van. A munkát nehezítik az időjárási körülmények, hiszen
15 méteres magasságba kell felmászni,
ami a hidegben és a csúszós felületek miatt nem egyszerű feladat. A cég megnyugtatott mindenkit, hogy dolgozói minden biztonsági előírás betartása mellett végzik a helyreállítást és türelmet kérnek a közlekedőktől.
A kivitelező cég 10 éves garanciát vállalt a folyamatos működtetésre, így most térítésmentesen cserélik az időközben elhasználódott alkatrészeket.
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Isaszegi csata újrajátszása: látványos hagyományőrző csatabemutató a Szoborhegynél – képek, videó
Tudtad? 3 ezer évvel ezelőttig sötét bőrünk volt, a legtöbb európai ősünk nem fehér volt
Váratlan bizonyítékot találhattak a Biblia egyik legismertebb történetére
A történelem 7 legmeghatározóbb fegyvere
45 éve jár a kék metró második szakasza – Így épült a 3-as vonal déli szárnya
Építési engedélyt kapott a Magyar Építészeti Múzeum