Jó ütemben halad az M6-os autópálya záró szakasza, két hidat is építenek jelenleg
Budapesttől a horvát határig vezető M6-os autópálya befejező szakasza 20 kilométer hosszú, és a magyarepitok.hu riportja szerint jól halad a beruházás.
A Bóly és a horvát határnál fekvő Ivándárda közötti 20 kilométeres utat a STRABAG Építő Kft. és Duna Aszfalt Zrt. konzorciuma kivitelezi nettó 88,6 milliárd forintos keretöszegben.
A szakasz jelentős részén elkészültek a töltések és a bevágások, és
már javában folynak az aszfaltozási, valamint a pályaszerkezet- és műtárgyépítési munkák.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásának alapkövét 2021 júliusában helyezték el, és
az érintett szakasz 26,6 méteres koronaszélességgel és burkolt leállósávval készül, és három különszintű csomópont is épül hozzá: az M6-M60 elválási, a Bóly-keleti és a Villányi csomópont.
A beruházás során komplex pihenőhely létesül Nagynyárádnál, komplex ellenőrzőhely Ivándárda mellett és mérnökségi telep Babarcon.
Villány-Mohács vasútvonalon átvezető híd
Ezeken felül 16 műtárgy épül, melyek közül a legjelentősebb a Villány-Mohács vasútvonalon átvezető híd: a felszerkezete 72 méteres támaszközű, ortotróp acél pályaszerkezetű, vonóvassal merevített ívszerkezet. Az úgynevezett Langer-híd függesztő rúdjai hálós elrendezésűek lesznek.
Miután a híd építése alatt a vasúti forgalmat csak a lehető legkisebb mértékben szabad zavarni, a hídfőket már előre elkészítették, a szerkezetet pedig összeszerelték a végleges pozíciója melletti szerelőterületen, továbbá a függesztőkábeleket is megfeszítették.
A szerkezetet egy rövid vágányzári időszak keretében fogják a helyére tolni. Ekkor felhúzzák a síneket, beállítják és aláöntik; továbbá elvégzik a híd próbaterhelését is, és megindulhat a vasúti forgalom. Ezután a híd alól kibontják a vasúti töltést és az autópálya bevágást, majd elkészítik az autópálya pályaszerkezetét.
100 méteres völgyhíd
A Szilvás-patak völgye felett átvezető völgyhíd megépítése a másik komolyab hídépítési feladat.
A tervezett híd 95,4 méter hosszan ível majd át a völgy felett, az alátámasztását 6 darab, közel 10 méter magas pilléroszlop biztosítja.
A pályalemez és kiegyenlítő lemez vasalása várhatóan a nyár közepén befejeződik.
Ahogy azt korábban írtuk, csaknem 5 milliárdba került kilométerenként, elkészült az M4-es legújabb szakasza – képgaléria
Source: magyarepitok.hu
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Egy tokaji szálloda is bekerült Európa legjobbjai közé
Oroszország állatkerti állatokat adott Észak-Koreának a katonákért cserébe
Magyar származású hírességeket idéz meg egy lenyűgöző animációs kisfilm
Ismét adventi vonatokkal utazhatunk a bécsi és zágrábi karácsonyi vásárokra
Egy rabszolga előzhette meg Magellánékat a Föld megkerülésében
Ez a 2 centiméternél is kisebb fosszília lehet a hiányzó láncszem az evolúcióban