Méregdrága cipők javítása? Van rá kereslet!
A Shoe Lab megálmodói, arra a meggyőződésre alapozva hozták létre a vállalkozásukat, hogy még a legnagyobb, luxuscipőgyártók sem érdekeltek abban, hogy cipőjük igazán tartós legyen, ami lehetőséget teremtett a javítóműhely létrehozására.
Egy kelet-angliai kis cipőjavító műhely, a Shoe Lab, a brit hírességek és sportsztárok kedvencévé vált, akiknek hivatásuk a méregdrága és divatos cipők javítása. A lincolnshire-i Boston-ban található vállalat 2020 januárjában kezdte meg a működését egyszerű suszterüzemként, ami mostanra már az egész Egyesült Királyságra kiterjedő vállalkozássá nőtte ki magát, amely hetente több száz pár Dior, Christian Louboutin és egyéb luxusmárkájú cipőt javít meg. Természetesen nem csak a cipők javításával, de azok tisztításával is foglalkoznak, és táskák vagy egyéb más kiegészítők felújítását is vállalják megegyezés szerint, írja a Bloomberg.
A fast fashion, és egyéb olcsóbb márkák gyakran kapják meg azt a kritikát, hogy a bevételeik folyamatos növelése miatt a termékeik minőségére egyáltalán nem fektetnek nagy hangsúlyt. Ha egy vállalat a vásárlóit folyamatos fogyasztásra akarja ösztökélni, akkor természetes, hogy a termékeiknek kell, hogy legyen egy tervezett elévülési ideje. A korábbi évek berögződései alapján szinte mindenki meggyőződése volt, hogy a magasabb ár és a híresebb vagy nagyobb nevű márka, garancia a termékek minőségére és tartósságára is. Ez a tézis most abszolút megdőlni látszik.
A Shoe Lab sikerei az interneten kezdődtek, amikor is kiposztoltak 2 videót az Instagram-ra, amelyen egy 5000£ értékű Christian Dior SE tornacipő és egy 900£ értékű Christian Louboutin SAS cipő javításának folyamatát lehetett végig követni. A fiókjukat azóta több mint 50 ezren követik. A boltban szinte mindennapos a Balenciaga, Gucci vagy Louis Vuitton cipők tisztítása és javítása, és gyakorlatilag nem igazán létezik olyan luxus márka, aminek legalább 1 darabja ne járt volna már náluk. Olyan angol hírességek fordultak meg az üzletükben, mint Kerry Katona énekesnő (Atomic Kitten korábbi tagja), Joe Garratt, a Love Island celebje vagy Ben Stokes krikettjátékos.
A munka, amit a cipőkkel végeznek nagyon időigényesek és magasan képzett szakembereket igényelnek. Andreia Pacheco, a festő részleg vezetője, aki a Shoe Lab Instagram-videóit is készíti, azt mondta, hogy akár 20-30 percet is eltölt egyetlen Alexander McQueen logó megjavításával. A 30 éves Luke Goodyear, aki a vállalkozás társalapítója erősen bírált több márkát is a minősége miatt. Elmondása szerint az Axel Arigato cipők gyorsan szétesnek, míg a Burberry cipők hajlamosak engedni a színüket és a tinták, amiket használnak a cipők színezésére gyakran megfolynak.
„A Louboutin edzőcipőn a tüskék folyamatosan letörnek” – mondja Kye Overton a cég másik társalapítója. „A múlt héten kaptunk üzenetet egy ügyféltől, hogy 25 tüske esett le” – mindez egyetlen párról. Ez körülbelül a negyede annak a mintegy 100 tüskének, amelyeket az új cipőkön használnak.
A Shoe Lab tulajdonosai úgy találták, hogy a legtöbb megrendelésük a Louboutin tulajdonosoktól érkezik. A cipők jellegzetessége, hogy piros a talpuk, ami gyakorlatilag a márka védjegyévé váltak. Az ügyfelek „egyszer lekoptatják őket a városban, és a piros talp leszakad” – mondja Kye. Mások „egész évben spórolnak, hogy megszerezzék őket, ezért piros védőfóliát kérnek az aljára” – teszi hozzá. A jellegzetes talp rendkívül fontos. „Soha nem fogsz látni olyan lányt a közösségi médiában, aki Louboutin-t visel, és egyhelyben áll, úgy, hogy ne látszódjon a cipő talpa. Mindannyian ezt csinálják” – mondja.
A csapatot meglepte a cég gyors és nem várt növekedése az elmúlt pár évben. Ma már naponta akár 50 cipőt is javítanak vagy tisztítanak. Kye, aki egy „cipőfüggő”, azt mondja, hogy 35 000 angol font értékű cipője van, amiket a szobájában tart, kis vitrinbe zárva, hogy nehogy baja essen a szeretett darabjainak. „A világ megőrült. A gyerekek manapság Alexander McQueen-t akarnak karácsonyra” – mondja. És ha megsérülnek, a Shoe Lab ott lesz, hogy megjavítsa őket.
Amennyiben a te cipőd is felújításra szorul, mindenképpen próbáld meg megmenteni mielőtt egy új vásárlására adnád a fejed. A fenntarthatóságért folytatott harc nagyon fontos, nem szabad ezt teljes egészében a gyártókra hárítani, tegyünk meg mi is mindent azért, hogy a fogyasztásainkat minimalizáljuk és tudatosabban álljunk az élet minden területéhez.
[hm_embed link=”https://hellomagyar.hu/2022/08/20/a-tornacipok-tortenete-megturt-darabokbol-ikonikus-labbelik/” ][/hm_embed]
Source: bloomberg.com
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Oroszország állatkerti állatokat adott Észak-Koreának a katonákért cserébe
Magyar származású hírességeket idéz meg egy lenyűgöző animációs kisfilm
Ismét adventi vonatokkal utazhatunk a bécsi és zágrábi karácsonyi vásárokra
Egy rabszolga előzhette meg Magellánékat a Föld megkerülésében
Ez a 2 centiméternél is kisebb fosszília lehet a hiányzó láncszem az evolúcióban
Putyin hajlandó lezárni a háborút, de ez korántsem ilyen egyszerű