Vasúttörténeti Park kis masinisztáknak és korosabb kazánfűtőknek
A vasútrajongást nem lehet időben elkezdeni. Az egész aprók már bölcsődés korban elkerekedett szemmel ülnek Thomas a gőzmozdony előtt és követik kedves napi kalandjait a fűtőház lakóinak. Aztán következik az első utazás a Gyermekvasúton, megismerkednek a nagy pályaudvarok életével, és nincs visszaút annak, „akit a mozdony füstje megcsapott”.
Magyarországról általánosságban elmondható a veterán járművek iránti hatalmas rajongás és tisztelet, legyenek azok autók, motorkerékpárok, autóbuszok, vagy mozdonyok. Rozsdás ócskavasak születnek újjá igényes és aprólékos munkák következtében második életükre.
A Vasúttörténeti Park Magyarország egyik különleges, világviszonylatban is egyedülálló múzeuma és programhelyszíne, a gyermekes családok kedvelt szórakozóhelye. A skanzen fő vonzereje az interaktivitásban rejlik. Itt igazi gőzmozdonyok sorakoznak, amelyek vezetőfülkéjébe fel lehet szállni, ki lehet őket próbálni. A vendégek utazhatnak a 411-es nagy gőzössel, tehetnek egy kört a fordító-korongon, kipróbálhatják erejüket egy korabeli kézihajtányon. A kisebbek álma a kerti vasút, amely 850 méter hosszan kanyarog a park területén alagúton át, majd kis tó feletti hídon keresztül tér vissza a kiinduló állomásra.
A mozdonycsodák birodalmában állomásozó legrégebbi gőzmozdony több mint 130 éves, a gyerekek még a kerék tetejét sem érik fel. Hatalmas élmény látni a monumentális gépek között szaladgáló leendő kis masinisztákat, akik gyakran azonosítják a Thomas mese szereplőivel a valós vasparipákat, mint Hiroval a 424-es gőzöst, a Spencerrel az áramvonalas 242-est, vagy a főhőssel valamelyik mellékvonali kismozdonyt.
A Magyar Vasúttörténeti Park alapkövét 1999. november 22-én rakták le. A Közlekedési és Vízügyi Minisztérium, a MÁV Rt. és a MÁV Nosztalgia Kft. támogatásával közel nyolc hónap alatt megvalósult a beruházás és 2000. július 14-én meg is nyitotta kapuit Európa első interaktív vasúti parkja. A Park 70.000 m2 alapterületen száznál is több vasúti járművet, és a vasút üzemeltetéséhez szükséges berendezést mutat be az egykori Északi Fűtőház vontatási telepén. Az eredetileg ikerfűtőháznak épült 22 és 34 állásos Északi fűtőházból mára csak a nagyobb maradt meg, a kisebb, 22 állásos a második világháború során megsemmisült, de fordítókorongja és mozdonyállásai ma is ott vannak a nagyobb épület tőszomszédságában.
A járműkuriózumok gyűjteményében találhatunk ötven ritka mozdonyt és egyéb vasúti járműveket: sínautókat, kézi-és motoros hajtányokat, mérőkocsit, gőzdarukat, hóekéket, hómaró gépeket és egyéb különlegességeket. Az állomány az 1870-es gőzmozdonyoktól a nagyteljesítményű villamosmozdonyokig mutatja be a vasút fejlődését. A járművek jelentős része ma is üzemképes, melyekkel a MÁV Nosztalgia Kft. belföldi és külföldi nosztalgiautazásokat szervez.
Érdemes említést tenni a II. világháborúban megsemmisült Aranyvonat újraépített Szent Jobb-ereklyeszállító kocsijáról, mely 2020. augusztus 20. óta látható a Vasúttörténeti Parkban. Az ereklyeszállító kocsit a kormány megbízásából, a Magyar Nemzeti Múzeum irányításával a Dunakeszi Járműjavítóban építették újra 5 év alatt, az eredetivel megegyezően, de a mai vasúti közlekedésbiztonsági előírásoknak megfelelően.
Érdemes elolvasniA földfelszín alatti és feletti tavak városában jártunk, Tapolcán
Európa legnagyobb vasúttörténeti múzeuma mára Budapest egyik kihagyhatatlan turisztikai nevezetessége lett nemcsak megrögzött vonatrajongóknak. Gyakran szolgáltat helyszínt mozdonytalálkozóknak, gyermeknapoknak, nosztalgia járatoknak, vagy akár esküvőknek is. A hatalmas területen kialakított szabadtéri múzeum változatos programjaival egész napos látnivalót ígér.
Galéria
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Egy tokaji szálloda is bekerült Európa legjobbjai közé
Oroszország állatkerti állatokat adott Észak-Koreának a katonákért cserébe
Magyar származású hírességeket idéz meg egy lenyűgöző animációs kisfilm
Ismét adventi vonatokkal utazhatunk a bécsi és zágrábi karácsonyi vásárokra
Egy rabszolga előzhette meg Magellánékat a Föld megkerülésében
Ez a 2 centiméternél is kisebb fosszília lehet a hiányzó láncszem az evolúcióban