Szeret időnként panaszkodni a fapados légitársaság vezetője, de a jelek szerint erre nincs sok oka. Mutatjuk a pontos számokat!
A Ryanair féléves nyeresége 1,4 milliárd euróra, azaz 560 milliárd forintra emelkedett, mivel óriási a repülés iránti igény, írja a Guardian. A légitársaság magasabb viteldíjak mellett nagyobb forgalomról számol be, mint 2019 azonos időszakában, a Covid miatti lezárások előtt.
Az adózott eredmény 1,37 milliárd euróra nőtt a szeptember 30-áig tartó hat hónapban. Az előző év azonos időszakában még 48 millió eurós veszteséget mutattak ki. Az időszak bevételei háromszorosára, 6,6 milliárd euróra (2600 milliárd forint) nőttek, mivel a cég 95,1 millió utast szállított, miközben tavaly csak 39,1 milliót.
A légitársaságok iránt egész Európában megnövekedett a kereslet az elmúlt hónapokban. Az országok ugyanis lazítottak a világjárvány miatti utazási korlátozásokon, az ügyfelek pedig visszatértek a légi utazásokhoz üzleti és nyaralási céllal egyaránt.
A Ryanair április és június között 203 millió eurós nyereségről számolt be, ez volt az első pozitív eredménnyel záruló tavasz a járvány óta. Michael O’Leary vezérigazgató szerint az azóta tapasztalható gyorsulás mértékére nem számítottak. Ennek köszönhetően december 1-jén – a tervezettnél négy hónappal korábban – visszaemelik a személyzet fizetését a járvány előtti szintre.
„A javulás mértéke ezen a nyáron meglepett minket” – vallotta be O’Leary egy rádióműsorban. „Látjuk a hatalmas utazási igényt, ami eddig az emberekben ragadt. Azt hittük, hogy szeptemberben, októberben a tél közeledtével lassulás lesz tapasztalható. Ennek azonban egyelőre nem sok jele van.”
Több adót kéne fizetniük?
Miközben a világ vezetői Egyiptomban épp klímakonferenciára gyűlnek össze, O’Leary azt állítja, hogy a legnagyobb dolog, amit az európai kormányok tehetnek a légitársaságok szén-dioxid-kibocsátásának csökkentése érdekében, az az, hogy javítják a légiforgalom irányítását, hogy minél kevesebbet kelljen feleslegesen a levegőben lenni. Az aktivisták és klímaszakemberek azonban régóta érvelnek amellett, hogy a légitársaságoknak magasabb adót kellene fizetniük, hogy ezzel ellensúlyozzák az általuk okozott szennyezést. A Ryanair Európa egyik legnagyobb vállalati szén-dioxid-szennyezője.
O’Leary elmondta, hogy az Egyesült Királyságban, a Ryanair fő piacán nem sok jele van annak, hogy az ügyfelek száma csökkenne, akár a klímatudatos utasok, akár a gazdasági recesszió miatt aggódók miatt. Azt mondta, „szokatlan helyzet”, hogy az Egyesült Királyság recesszióba került, de ez mostanáig csekély hatással volt a munkanélküliségi számokra.
Hozzátette, hogy a vállalat nem aggódik amiatt, hogy a recesszió milyen hatással lesz a Ryanair helyzetére. Szerinte ők az Aldihoz vagy az Ikeához hasonlóan „recesszió idején mindig erősebbé válnak”.

Érdemes elolvasniUkrajnai útvonalait törölte a Ryanair, viszont új járat indul Budapestről a tengerpartra
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Egy új felmérés szerint Budapest az egyik legkevésbé gyerekbarát város Európában
Nagyot nézel, ha meglátod, mennyibe kerülnek kedvenc nyári ételeink idén
Korábban nyitnak a strandok és élményfürdők a hatalmas hőség miatt
MI-vel fedeztek fel egy 5 ezer éves, elveszett civilizációt a világ legnagyobb sivatagában
A Grand Canyonban talált 500 millió éves kőzetminták átírhatják a Föld fejlődésének történetét
Az év legnagyobb jógaeseményére kerül sor Budapesten