• Ukrajna
  • Egyesült Államok
  • Oroszország
  • történelem
  • Daily News Hungary
hm-logohm-logohm-logohm-logo
  • Külföld
  • Belföld
  • Trend
  • MIX
  • Kult+Múlt
  • Utazás
✕
Rendkívüli hírek
Szerkesztő Szerkesztő · 2022.11.18.
· Belföld

Itt a bejelentés: ekkor térhet vissza a forgalom a Lánchídra

Épül-szépül a Lánchíd

Épül-szépül a Lánchíd. MTI/Mónus Márton

December közepétől szabad a Lánchíd a buszok, a taxik és a kerékpárosok számára, a végleges forgalmi rendről jövő nyáron születhet majd meg a döntés a fővárosiak bevonásával – közölte Karácsony Gergely főpolgármester pénteken a Facebook-oldalán.

Karácsony Gergely azt írta, az eredeti ütemtervnek megfelelően és költségkereten belül halad a Lánchíd felújítása. A munkálatok első nagy egysége, a híd útpályájának megújítása néhány héten belül befejeződhet, ezért meghozták a híd jövőjével kapcsolatos első döntést.

Azt a döntést hoztuk, hogy december közepétől az elkészült útpályát a BKK-buszok, a taxik és a kerékpárosok vehetik birtokba – írta a főpolgármester, hozzátéve, mivel a felújítás következő üteme a gyalogosok által használható szakaszok megújítása, ezért a gyalogosok a felújítás következő szakaszának lezárta után vehetik újra birtokba a hidat, várhatóan 2023 őszén.

Karácsony Gergely szerint növelik a hídon közlekedő buszok számát, új járatot is indítanak, éppen azért, hogy a lehető legnagyobb mértékben kihasználják a szabad utat a Lánchídon.

A Lánchíd felújítása folytatódik az eredeti tervek szerint, a híd a teljes átadásig munkaterület. A híd végleges forgalmi rendjéről 2023 nyarán kell dönteni – mondta a főpolgármester, hozzátéve, úgy tartja helyesnek, ha erről kikérik a budapestiek véleményét is.

Így a budapestiek megalapozottan, egy bő féléves tesztidőszak után dönthetnek arról, mi legyen a Lánchíd végleges funkciója a jövőben – olvasható a bejegyzésben.

Karácsony Gergely közölte, a mostani döntést “Budapest élhető, otthonos jövőjét szem előtt tartva” hozták meg, miután civil szervezetekkel egyeztettek, szakértőkkel konzultáltak és a közösségi gyűlés javaslatait meghallgatták.

Pár napja huszonnégy, egyenként 20 tonnás tehergépkocsival tesztelték a híd teherbírását; az elsődleges adatok alapján jól vizsgázott az átkelő.

A statikus és dinamikus próbaterhelésen a szakemberek azt mérték, hogy milyen alakváltozásokat idéz elő a szerkezetben, ha annak meghatározott pontjain 20 tonnás tehergépkocsik állnak. Ezen kívül azt is monitorozták, hogyan hat az átkelőre, ha nagy tömegű jármű halad át rajta 5, 20 és 30 kilométer per órás, valamint a tehergépkocsival biztonságosan elérhető legnagyobb sebességgel.

 

A Lánchíd próbaterhelése

A Lánchíd próbaterhelése.
MTI/Mónus Márton

 

A méréseket a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem hidak és szerkezetek tanszékének szakemberei végezték. A próbaterhelés alatt a hídról és a Duna-partról 0,5 milliméter pontosságú geodéziai műszerrel mérték a híd lehajlását. A lánckötegeken, a függesztőrudakon, a bent maradó, régi hídszerkezeten, illetve az új acélpályán elhelyezett nyúlásmérő bélyegek segítségével azt figyelték, milyen alakváltozások jelennek meg a szerkezetben, és milyen feszültségek keletkeznek az egyes elemekben. A budai pillér tetején lévő koronasaru-teremben a koronasaru elmozdulását is monitorozták – ismertette akkor a BKK.

Mint kiderült, a Lánchíd jól vizsgázott, a terhelés során mért értékek megegyeztek a szakemberek által számított adatokkal.

Source: MTI

Ha szeretnéd segíteni a HellóMagyar munkatársainak munkáját és a független újságírást,
itt tudod támogatni az oldalunkat
Budapest Lánchíd
Megosztás

Érdemes elolvasni

  • Vulkán Olaszország alatt: A földmozgások új értelmezése Campi Flegreinél

  • Új, fizetős útszakaszok jönnek júniustól a magyar autópályákon

  • Rizsszem alakú féreg fertőzte meg a 10 éves lány egész testét az alulsütött hús miatt

  • Brooklyn – a második legnagyobb „magyar” város?

  • Valójában ezért halt meg Ötzi, a jégember

  • A nyelv kialakulása: hogyan tanult meg beszélni az ember?

Kapcsolódó cikkek

M44 autópálya díjköteles útszakasz
2025.05.20.

Új, fizetős útszakaszok jönnek júniustól a magyar autópályákon


Olvasson tovább
fekete macska házfal graffiti
2025.05.19.

A titokzatos budai fekete cica


Olvasson tovább
Business Yacht Day Balatonkenese
2025.05.16.

Napfény, hajók, networking – 12. alkalommal rendezték meg a Business Yacht Day-t Balatonkenesén


Olvasson tovább
homoki prérifű
2025.05.16.

Félsivataggá válhat Közép-Magyarország, trópusi és szubtrópusi növények jelennek meg


Olvasson tovább
rkk_336x280px

Érdemes elolvasni

stso

Adatkezelési tájékoztató

Süti (cookie) kezelése

Jogi közlemény

Szerzői Jogok

Hirdess velünk

Impresszum

© 2025 HelloMagyar. Minden jog fenntartva! | Szerver: levixdc.hu
Olvastad már?
Vulkán Olaszország alatt: A földmozgások új értelmezése Campi Flegreinél

Vulkán Olaszország alatt: A földmozgások új értelmezése Campi Flegreinél

Tovább olvasok
Új, fizetős útszakaszok jönnek júniustól a magyar autópályákon

Új, fizetős útszakaszok jönnek júniustól a magyar autópályákon

Tovább olvasok
<strong>Rizsszem alakú féreg fertőzte meg a 10 éves lány egész testét az alulsütött hús miatt</strong>

Rizsszem alakú féreg fertőzte meg a 10 éves lány egész testét az alulsütött hús miatt

Tovább olvasok
Brooklyn – a második legnagyobb „magyar” város?

Brooklyn – a második legnagyobb „magyar” város?

Tovább olvasok
Valójában ezért halt meg Ötzi, a jégember

Valójában ezért halt meg Ötzi, a jégember

Tovább olvasok
A nyelv kialakulása: hogyan tanult meg beszélni az ember?

A nyelv kialakulása: hogyan tanult meg beszélni az ember?

Tovább olvasok
Üzbegisztán együttműködése a Türk Államok Szervezetével a turizmus területén bővül

Üzbegisztán együttműködése a Türk Államok Szervezetével a turizmus területén bővül

Tovább olvasok
A titokzatos budai fekete cica

A titokzatos budai fekete cica

Tovább olvasok
Az EU összefog az orosz „árnyékflotta” ellen a Balti-tengeren

Az EU összefog az orosz „árnyékflotta” ellen a Balti-tengeren

Tovább olvasok
A Margitsziget elfeledett története

A Margitsziget elfeledett története

Tovább olvasok
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4