Angliában már száraz kenyeret esznek és megfagynak a szankciók miatt? Egy adatból is megtudhatjuk, hogy kamuhír!
Bár a média egy része folyamatosan azt szajkózza, hogy az oroszok ellen bevezetett szankciók miatt Nyugat térdre rogyott, ennek semmi igazságtartalma nincs. Az autókereskedelem kiválóan megmutatja, hogy egy-egy országban a háztartsáok mennyire vannak nagy bajban. Egy komoly válság idején, először ezek az adatok zuhannak be.
Az MTI által megszerkesztett grafikon jól muttatja, hogy Magyarországon visszaesés figyelhető meg:
Nagy-Britanniában majdnem negyedével nőtt az új autók eladása
Nagy-Britanniában 23,5 százalékkal, 142 ezer 889 darabra nőtt az új autók eladása novemberben az egy évvel korábbihoz képest, már a negyedik egymást követő hónapban jegyeztek fel emelkedést – derült ki a brit autógyártók és autókereskedők szövetségének (SMMT) honlapján hétfőn közzétett adatokból.
A dízelüzemű autók értékesítése éves összevetésben 5,6 százalékkal, 5605-re csökkent, piaci részesedésük 3,9 százalékra zsugorodott a tavaly novemberi 5,1 százalékról.
Novemberben 57 ezer 590 új benzinüzemű autót adtak el, ez 15 százalékkal több az egy évvel korábbihoz képest, a piaci részarányuk 43,3 százalékról 40,3 százalékra csökkent.
A múlt hónapban a csak akkumulátorról üzemelő elektromos autók (battery electric vehicles, BEV) eladása éves összevetésben 35,2 százalékkal, 29 ezer 372-re emelkedett, a piaci részesedésük pedig 18,8 százalékról 20,6 százalékra nőtt.
A hibrid-elektromos (HEV) autókból 16 ezer 66 talált vevőre a múlt hónapban, 66,9 százalékkal több éves összevetésben, a piaci részesedésük pedig 8,3 százalékról 11,2 százalékra ugrott.
Az idei első tizenegy hónapban 1 millió 485 ezer 601 új autót értékesítettek, 3,4 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbival összevetve.
Nagy-Britanniában, Európa harmadik legnagyobb autópiacán novemberben a legkeresettebb új autó a Nissan Qashqai (5636 darab), a Tesla Model Y (4229 darab) és a MINI (3312 darab) volt.
Nagy-Britaniában 2030-tól már nem lehet új dízeles és benzines autót eladni, egyes hibrid autók esetében ez a határidő 2035.
Az új autóknál tavaly a dízelüzemelésűek piaci aránya 8,2 százalékra esett a 2020. évi 16 százalékról, a benzines autóké pedig 55,4 százalékról 46,3 százalékra csökkent. Eközben például a csak akkumulátorról üzemelő elektromos autók piaci részesedése 6,6 százalékról 11,6 százalékra, a külső áramforrásról tölthető plug-in hibrid (PHEV) hajtásúaké pedig 4,1 százalékról 7 százalékra ugrott.
Nőtt a forgalomba helyezett új autók száma az EU-ban
A legfrissebb jelentés szerint a harmadik egymást követő hónapban emelkedett a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban éves szinten. Az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA csütörtökön azt közölte, hogy októberben az egy évvel korábbihoz képest 12,2 százalékkal 745 855-re nőtt a forgalomba helyezett új autók száma az EU-ban. Szeptemberben 9,6 százalék, augusztusban pedig 4,4 százalék volt a növekedés, míg júliusban még 10,4 százalékos csökkenést regisztráltak.
A négy legnagyobb uniós autópiac közül Németországban, Olaszországban és Spanyolországban kétszámjegyű növekedést ért el az újonnan forgalomba helyezett autók száma: Németországban 16,8 százalékot, Olaszországban 14,6 százalékot, Spanyolországban pedig 11,7 százalékot, míg Franciaországban 5,5 százalék volt a növekedés.
Az idei első tíz hónapban az Európai Unióban az egy évvel korábbinál 8,1 százalékkal kevesebb, 7 529 965 autót helyeztek forgalomba. Az első kilenc hónapban a visszaesés nagyobb, 9,9 százalék volt.
Az első tíz hónapban Dániában volt a legjelentősebb a visszaesés, 21,4 százalékos, a legnagyobb növekedést pedig Bulgáriában jegyezték fel, 16,9 százalékosat.
Az ACEA adatai szerint októberben Magyarországon 8260 új autót helyeztek forgalomba, 9,5 százalékkal kevesebbet a tavaly októberi 9130 után. Az idei első tíz hónapban 94 027 új autó került be a forgalomba, 9,3 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbi 103 683-nál.
Októberben a legtöbb autót a Volkswagen csoport márkáiból helyezték forgalomba az EU-ban, 190 255-öt, 41,7 százalékkal többet a tavaly októberi 134 252 után. A Volkswagen csoport piaci részesedése 25,5 százalékra emelkedett idén októberben az egy évvel korábbi 20,2 százalékról. Ugyancsak a Volkswagen csoport új autóiból került a legtöbb a forgalomba az első tíz hónapban, 1 889 767, ami 10,4 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál. A csoport piaci részesedése a tíz hónap alapján 25,1 százalékra csökkent a tavalyi 25,7 százalékról.
[hm_embed link=”https://hellomagyar.hu/2022/12/05/nem-csak-a-karacsonyi-halaszle-lesz-dragabb-a-horgaszok-is-jelentos-aremelkedesre-szamithatnak-a-jovoben/” ][/hm_embed]
Source: MTI
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Újra látható lesz a Budavári Palota északi szárnyán a Hungária szoborcsoport
Putyin szerint az ukrajnai háború globális méreteket ölthet
Megtalálták az eddigi legősibb ábécét, és 500 évvel régebbi, mint a korábbi rekordtartó
Űrhajó? Dehogy! Egy tanulmány szerint egy fejlett idegen civilizáció az egész csillagrendszerét terelheti
Létezett a természetben is nukleáris reaktor, és kevesebb, mint 2 milliárd éve még aktív volt
Eddig ismeretlen vulkánt fedeztek fel Magyarországon