• Ukrajna
  • Egyesült Államok
  • Oroszország
  • történelem
  • Daily News Hungary
hm-logohm-logohm-logohm-logo
  • Külföld
  • Belföld
  • Trend
  • MIX
  • Kult+Múlt
  • Utazás
✕
Rendkívüli hírek
Kató Alpár Kató Alpár · 2023.04.12.
· Trend

Újabb mérnöki csoda van születőben: a világ leghosszabb függőhídját tervezik Szicília és az olasz szárazföld közé

függőhíd

Évekig tartó politikai és technikai viták után az olasz kormány várhatóan jóváhagyja a világ leghosszabb függőhídjának megépítését. A 3,2 kilométer széles, erős áramlatokkal és szelekkel rendelkező tengerszoroson átívelő híd ötlete már rgéóta terítéken van. 

Érdekesség, hogy Sztrabón görög történész feljegyzése szerint már mintegy 2000 évvel ezelőtt a rómaiak úgy próbáltak meg száz Palermóban elfogott elefántot Rómába szállítani, hogy üres hordók és fadeszkák segítségével ideiglenes hidat építettek a Messinai-szoroson át. Arról sajnos a történelmi feljegyzésből már nem derül ki, hogy sikerült-e nekik.

A szoros két partja közötti függőhíd tervét először 1866-ban mutatták be, de a megvalósíthatósággal kapcsolatos kételyek miatt elvetették, írja a ScienceTimes. Azóta többször is próbálták megvitatni, de csak politikai problémákat okozott, így nem valósult meg. A projektet többször is törölték a politikai ellenállás és a költségekkel kapcsolatos aggályok miatt.

Most is kialakult két szekértábor. A támogatók szerint, köztük Matteo Salvini miniszterelnök-helyettes, Olaszország nagyságának szimbóluma lenne, és nem utolsó sorban az ország nehéz helyzetben lévő déli részének gazdaságának javítását is elérnék a híd építésével.

 

The two 400-meter towers would allow the bridge to span the 3200-meter Strait of Messina. (Saverio Adriano Marchisciana) https://t.co/1z7l7ZtcOl via @ancientorigins pic.twitter.com/l1mU5jrCa5

— Frank Pedulla (@FPedulla) January 28, 2021

A projekt azonban ellentmondásos, és egyes helyiek és környezetvédelmi csoportok ellenzik. A projekt a kompszolgáltatást előnyben részesítő helyiek ellenállásába ütközött, valamint a környezetre és a helyi gazdaságra gyakorolt hatásával kapcsolatos aggodalmakkal.

A jelenlegi tervek szerint a 3300 méteres, egynyílású függőhíd a világ leghosszabb függőhídja lenne, hosszát és szerkezeti magasságát tekintve a legmagasabb. Naponta 6000 közúti járművet és 200 vonatot szállítana, és lehetővé tenné a haditengerészeti forgalom áthaladását alatta.

Hogyan működik egy függőhíd?

A függőhíd valóban csodálatos szerkezet, mert hihetetlenül erős, annak ellenére, hogy távolról nézve törékenynek tűnik. A WSDOT szerint a függőhidak manapság a világ leghosszabb átkelésekhez használt leghosszabb hídtípusai, amelyek 600 és 2100 méter típusúak lehetnek.

Egy tipikus függőhíd alapvető részei a felépítmény, amely a fedélzetből, a két toronyból és a fő függőkábelekből áll, valamint az alépítmény, amely a hídnyúlvány közepén lévő pillérekből áll, amelyek a tornyokat és a híd mindkét végén a kábelek rögzítőhelyeit tartják. A főkábelek az egyik horgonyzóhelyről a torony tetején átnyúlnak, és a szemközti horgonyzóhelyhez csatlakoznak. A kábeleket függesztőkábelek kötik össze, amelyek párhuzamos huzalok összepréselt szálai, amelyeket oda-vissza húznak az óceánon keresztül. A híd két végén lévő nagy horgonyok vagy lehorgonyzási pontok ellensúlyként tartják a főkábelek végeit. Az acélkábelek erősek és rugalmasak, ami a nagy fesztávolságú függőhidakat érzékennyé teszi a szélerőkre. A mérnökök különleges intézkedéseket tesznek az “aerodinamikai stabilitás” biztosítására, hogy a függőhíd rezgését és kilengését nagy szélben minimálisra csökkentsék.

A világ leghosszabb függőhídja ma a Törökországban található 1915 Çanakkale híd, amelynek átadására 2022-ben került sor. Az Európát Ázsiával összekötő átkelőt 2023 méteres középső támaszközével a világ legnagyobbja lett, a teljes hosszúsága pedig 4608 méter.

Írd meg a véleményed, kattints ide és kommentelj!
építészet híd közlekedés Olaszország rekord

Comments are closed.

Érdemes elolvasni

rkk_336x280px
stso

Adatkezelési tájékoztató

Süti (cookie) kezelése

Jogi közlemény

Szerzői Jogok

Hirdess velünk

Impresszum

© 2025 HelloMagyar. Minden jog fenntartva! | Szerver: levixdc.hu
Olvastad már?
Visszatérhetnek a földre kényszerített Wizz Air-gépek – közel a megoldás a hajtóműhibára

Visszatérhetnek a földre kényszerített Wizz Air-gépek – közel a megoldás a hajtóműhibára

Tovább olvasok
Az igazi bankrablás: Fillérekért szerezte meg Mészáros Lőrinc Magyarország második legnagyobb bankját

Az igazi bankrablás: Fillérekért szerezte meg Mészáros Lőrinc Magyarország második legnagyobb bankját

Tovább olvasok
Budapest is felkerült a világ legmagányosabb városainak listájára

Budapest is felkerült a világ legmagányosabb városainak listájára

Tovább olvasok
Mostantól jóval nagyobb poggyászokat is felvihetünk a Ryanair-gépekre

Mostantól jóval nagyobb poggyászokat is felvihetünk a Ryanair-gépekre

Tovább olvasok
<b>Döbbenetes felfedezés: ez a koponya egészen más fajtól származik, mint gondolták!</b>

Döbbenetes felfedezés: ez a koponya egészen más fajtól származik, mint gondolták!

Tovább olvasok
Sokadszorra függesztik fel az Angliában dolgozó magyar orvost, mert nem beszéli elég jól a nyelvet

Sokadszorra függesztik fel az Angliában dolgozó magyar orvost, mert nem beszéli elég jól a nyelvet

Tovább olvasok
Hová lett a Balaton varázsa? Egyre kevesebbet töltünk a magyar tengernél

Hová lett a Balaton varázsa? Egyre kevesebbet töltünk a magyar tengernél

Tovább olvasok
Fine dining találkozik a kortárs művészettel: jubileumát ünnepli a Costes Downtown

Fine dining találkozik a kortárs művészettel: jubileumát ünnepli a Costes Downtown

Tovább olvasok
Magyar kutatók genetikai kapcsolatot találtak az uráli és a kárpát-medencei szarmaták között

Magyar kutatók genetikai kapcsolatot találtak az uráli és a kárpát-medencei szarmaták között

Tovább olvasok
Az Otthon Start valóban kinyírja az albérletpiacot?

Az Otthon Start valóban kinyírja az albérletpiacot?

Tovább olvasok
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4