A BBC Budapesten forgatott műsora százezreket csábíthat Magyarországra
A napokban került adásba a BBC kiemelkedő nézettségű vetélkedőjének legújabb szériája az Egyesült Királyságban.
A sorozatban Budapest emblematikus helyszínei mellett a dunai hajózás és az etyeki borkultúra is szerepet kapott, derül ki a turizmus.com cikkéből.
A BBC nagymúltú brit közszolgálati műsorszolgáltató, melynek adásait több millió néző követi nyomon a televízióban és az interneten világszerte. A Gyakornok (The Apprentice) című üzleti valóságshow 2005 óta egyre nagyobb nézettséget ér el, az utolsó szériáját több mint 6,5 millióan nézték az Egyesült Királyságban.
A műsor során a versenyzők rátermettségét ismert üzletemberekből álló zsűri méri fel különböző feladatokon keresztül.
Így reklámozza a BBC Budapestet
A sorozat legújabb szériájában bemutatott epizód a budapesti és Budapest-környéki helyszíneken játszódik, így többek között megelevenedik a képernyőn a Halászbástya, a Mátyás-templom, a Szent István Bazilika, a Várkert Bazár, a Vörösmarty tér, a Pesti Vigadó és a Margit-sziget is. Emellett a szereplők turisztikai látványosságok köré épülő feladatokban is összemérhették talpraesettségüket.
Egyeseknek dunai hajós programokat, másoknak pedig etyeki bortúrát kellett szervezni és értékesíteni.
A helyszínek és feladatok kiválasztásában a Magyar Turisztikai Ügynökség is segítette a produkciót.
„A BBC-valóságshow nálunk forgatott epizódja megfizethetetlen publicitást jelent hazánk számára, éppen a városlátogatások szezonjának kezdetén” ‒ hangsúlyozta Erdei Bálint, az MTÜ turizmus stratégiai megvalósításért felelős vezérigazgató-helyettese.
Hozzátette: egy-egy nagynézettségű televíziós program kiválóan alkalmas arra, hogy felkeltse a figyelmet hazánk iránt. Az adatok alapján tudjuk, hogy a brit turisták 12%-a az utazási desztináció kiválasztásánál elsősorban a sajtótermékekből inspirálódik. A BBC pedig az ország egyik legtöbbet fogyasztott médiaterméke.
A magyar helyszínek bemutatása leginkább az Egyesült Királyságban, Magyarország harmadik és Budapest első számú küldőpiacán jelent kiváló lehetőséget az utazni vágyók elérésére és jelentősen hozzájárul országunk turisztikai vonzerejének további növeléséhez.
Bíztatóak a beutazási adatok
A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ adatai szerint a hazánkba érkező brit utazók közel fele a 19-34 éves korosztályból kerül ki. Ők leginkább a magyar fővárosba látogatnak el, de szívesen keresik fel a Balatont és Budapest környékét is.
Az Egyesült Királyságból érkező turistákat elsősorban Magyarország gazdag kulturális és gasztronómiai termékkínálata érdekli, továbbá egyedülálló fürdőkultúrája miatt kedvelik hazánkat.
Az elmúlt évben közel 20%-kal több, 1,3 millió vendégéjszakát köszönhetett az ágazat a szigetországból érkező utazóknak 2022-höz képest. Az év első 2 hónapjának brit forgalma pedig már eddig 21%-kal haladja meg a tavalyit.
Ez is érdekelhet:
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Elképesztő: a gízai nagy piramisnak nem 4, hanem 8 oldala van
3200 évvel ezelőtt több civilizáció is egyszerre, rejtélyes módon hullott szét
Egy tokaji szálloda is bekerült Európa legjobbjai közé
Oroszország állatkerti állatokat adott Észak-Koreának a katonákért cserébe
Magyar származású hírességeket idéz meg egy lenyűgöző animációs kisfilm
Ismét adventi vonatokkal utazhatunk a bécsi és zágrábi karácsonyi vásárokra