Sajnos sokakkal előfordul, hogy nagyon félreértik, miről is szól a céges karácsony. Segítünk, hogy idén ez ne Veled forduljon elő!
Egy HR-szakértő összefoglalta, hogy mi az a hat dolog, ami szigorúan tiltott a munkahelyi karácsonyi rendezvényen, írja a Daily Star.
Melissa Stone, aki igazán rutinos szakember, hisz több mint két évtizedes tapasztalattal rendelkezik a HR-területen, azt mondja, hogy miközben évekbe telhet a hírnevünk felépítése, utána egy éjszakába telhet, hogy azt leromboljuk. És ennek legjobb terepe a munkahelyi buli.
Pár óra alatt mindent tönkretehetünk
„Időt és erőfeszítést igényel, hogy a képzett, megbízható és hozzáértő szakember képét kialakítsuk magunkról a munkahelyünkön. Mégis: egy éjszaka az irodában, a karácsonyi partiban néhány óra leforgása alatt tönkreteheti ezt a kemény munkát” – húzta alá.
Hozzátette: „Egyesek számára a kár visszafordíthatatlan is lehet, és a jövőbeni karrierlehetőségeiket is ronthatja.”
Stone szerint bár a karácsonyi partik szórakoztatóak, és remek alkalmat nyújtanak a kollégákkal való kapcsolatépítésre, valójában mégis munkahelyi események, ezért nem szabad őket úgy kezelni, mint a családi és baráti összejöveteleket.
“Néhány pohár forralt bor ártalmatlannak tűnhet, de ne essünk túlzásba. Ha igazán bulizni akarunk, akkor nem a munkahelyi esemény nem a megfelelő helyszín” – húzta alá. “HR-igazgatóként első kézből láttam, ahogy az alkohollal kapcsolatos incidensek munkahelyi kivizsgáláshoz vezettek, egyesek esetén pedig a zaklatás miatti korai elbocsátásokhoz is.”
Ez is munkahely!
Stone szerint az a legfontosabb, hogy rögzítsünk magunkban: ha bizonyos viselkedésformák nem lennének helyénvalóak az irodában, akkor a partiban is tiltottak. Kiemelte: „Az irodában elfogadhatatlannak számító megjegyzések és viselkedések – például a nem helyénvaló viccek, pletykák, sértő megjegyzések vagy erőszakos táncolás – súlyos következményekkel járhatnak.”
A nagyobb cégek ráadásul általában a szabályzataikban is világossá teszik, hogy a munkahelyi rendezvényeken pont olyan magatartás elvárt, mint az irodában. Így az illetékeseknek nem is lesz választási lehetőségük, ha tudomásukra jut elfogadhatatlan viselkedésünk.
A szakértő szerint azok az idők is elmúltak, amikor szinte természetes volt, hogy egy-egy ilyen esemény a munkahelyi románcok kezdetét is jelenthette. A legtöbb ember ma már nem akar semmiféle fizikai kontaktusba kerülni a kollégáival az irodában, leszámítva persze a reggeli kézfogást.
És még egy fontos tanács: ha hibát követtünk el, akkor ne habozzunk, kérjünk azonnal elnézést mindenkitől, akitől szükséges. És persze legközelebb ne hibázzunk.
Íme a karácsonyi buli szabályai
És akkor nézzük tételesen, mint a Stone hat szabálya:
- Ne fogyassz túl sok alkoholt!
- Ne ossz meg túl sok információt!
- Ne felejtsd el, hogy még mindig a munkahelyeden vagy!
- Ne keverd a munkát és a románcot!
- Ne hagyd figyelmen kívül a dress code-ot!
- Ne posztolj a közösségi médiában beleegyezés nélkül!
Ez is érdekelhet:
Kiemelt kép: depositphotos.com
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
VIDEÓ: borzalmas kivégzési módszer, állatokkal zárták egy zsákba a bűnözőket
Habsburg Albert a magyar király, aki anyósa letartóztatásával kezdte uralkodását
A világ leghalálosabb mesterlövésze: Simo Häyhä
A videojátékok váratlan hatással vannak a gyerekek IQ-jára
Hamarosan a Marson élhetünk: meglepő kijelentést tett a szakértő
Te is imádod a chili paprikát? Olvasd el itt a legérdekesebb tudnivalókat