Sajnos sokakkal előfordul, hogy nagyon félreértik, miről is szól a céges karácsony. Segítünk, hogy idén ez ne Veled forduljon elő!
Egy HR-szakértő összefoglalta, hogy mi az a hat dolog, ami szigorúan tiltott a munkahelyi karácsonyi rendezvényen, írja a Daily Star.
Melissa Stone, aki igazán rutinos szakember, hisz több mint két évtizedes tapasztalattal rendelkezik a HR-területen, azt mondja, hogy miközben évekbe telhet a hírnevünk felépítése, utána egy éjszakába telhet, hogy azt leromboljuk. És ennek legjobb terepe a munkahelyi buli.
Pár óra alatt mindent tönkretehetünk
„Időt és erőfeszítést igényel, hogy a képzett, megbízható és hozzáértő szakember képét kialakítsuk magunkról a munkahelyünkön. Mégis: egy éjszaka az irodában, a karácsonyi partiban néhány óra leforgása alatt tönkreteheti ezt a kemény munkát” – húzta alá.
Hozzátette: „Egyesek számára a kár visszafordíthatatlan is lehet, és a jövőbeni karrierlehetőségeiket is ronthatja.”
Stone szerint bár a karácsonyi partik szórakoztatóak, és remek alkalmat nyújtanak a kollégákkal való kapcsolatépítésre, valójában mégis munkahelyi események, ezért nem szabad őket úgy kezelni, mint a családi és baráti összejöveteleket.
“Néhány pohár forralt bor ártalmatlannak tűnhet, de ne essünk túlzásba. Ha igazán bulizni akarunk, akkor nem a munkahelyi esemény nem a megfelelő helyszín” – húzta alá. “HR-igazgatóként első kézből láttam, ahogy az alkohollal kapcsolatos incidensek munkahelyi kivizsgáláshoz vezettek, egyesek esetén pedig a zaklatás miatti korai elbocsátásokhoz is.”
Ez is munkahely!
Stone szerint az a legfontosabb, hogy rögzítsünk magunkban: ha bizonyos viselkedésformák nem lennének helyénvalóak az irodában, akkor a partiban is tiltottak. Kiemelte: „Az irodában elfogadhatatlannak számító megjegyzések és viselkedések – például a nem helyénvaló viccek, pletykák, sértő megjegyzések vagy erőszakos táncolás – súlyos következményekkel járhatnak.”
A nagyobb cégek ráadásul általában a szabályzataikban is világossá teszik, hogy a munkahelyi rendezvényeken pont olyan magatartás elvárt, mint az irodában. Így az illetékeseknek nem is lesz választási lehetőségük, ha tudomásukra jut elfogadhatatlan viselkedésünk.
A szakértő szerint azok az idők is elmúltak, amikor szinte természetes volt, hogy egy-egy ilyen esemény a munkahelyi románcok kezdetét is jelenthette. A legtöbb ember ma már nem akar semmiféle fizikai kontaktusba kerülni a kollégáival az irodában, leszámítva persze a reggeli kézfogást.
És még egy fontos tanács: ha hibát követtünk el, akkor ne habozzunk, kérjünk azonnal elnézést mindenkitől, akitől szükséges. És persze legközelebb ne hibázzunk.
Íme a karácsonyi buli szabályai
És akkor nézzük tételesen, mint a Stone hat szabálya:
- Ne fogyassz túl sok alkoholt!
- Ne ossz meg túl sok információt!
- Ne felejtsd el, hogy még mindig a munkahelyeden vagy!
- Ne keverd a munkát és a románcot!
- Ne hagyd figyelmen kívül a dress code-ot!
- Ne posztolj a közösségi médiában beleegyezés nélkül!
Ez is érdekelhet:
Kiemelt kép: depositphotos.com
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Szabályosan élt Magyarországon az afgán diák, mégis kiutasították
Régi magyar megszólítások és köszönések, ahogy ma már ritkán hallani őket
Tényleg egy magyar királyról mintázták Lancelot lovagot? Egy izgalmas történelmi párhuzam
Csillagközi látogató lépett be a Naprendszerbe
Megnyílt Budapest első élelmiszer-outletje
Omladozik az egri vár másolata – a rendkívüli haditettről forgatott hatalmas sikerű film helyszínén jártunk