2025-ben megismétlik a tavalyi balhés influenszerkampányt Budapesten
A Magyar Turisztikai Ügynökség bejelentette, idén két hullámban hívnak influenszereket Budapestre.
A tavalyi Spice of Europe elnevezésű, Z generációt célzó kampány célja az volt, hogy Budapest népszerűsítésével lendítsen a turizmuson. Az eseményre 100 hazai és 50 külföldi tartalomgyártót hívtak meg, hogy több tíz- vagy százezres, külföldiek esetén milliós követő táboruk számára készítsenek olyan képeket, videókat, amelyek végső soron vonzó úti céllá teszik Budapestet.
A nyilvánosságra került információk szerint míg a magyar influenszereknek nem fizettek a megjelenésért, a külföldieknek igen, sőt az általunk megkérdezett szakértők szerint nemcsak a munkájukért kaphattak díjazást, hanem a szállásukat, étkezésüket is a szervezők állták, számol be róla a Népszava. A költségeket a szervező Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) közpénzből fedezhette.
A kampány ráadásul igencsak félrement, ugyanis – feltételezhetően – a szervezők nem foglalták bele a szerződésbe, hogy az influenszerek bejegyzéseikben megnevezzék Budapestet, írja a Refresher. Így történhetett meg, hogy valaki Prágát jelölte meg helyszínként, mások pedig szimplán nem reklámozták a várost. Tovább rontott a helyzeten a magyar követők felháborodása, akik szerint az influenszerek kiélvezték az ellátást, de nem vettek tudomást annak politikai hátteréről. A résztvevők így utólag épp elhallgatni próbálták a történteket, mintsem reklámozni.
Közfelháborodás közepette, de működött a kapmány
Tavaly minden korábbi rekordot megdöntve közel 18 millió turista választotta a magyarországi szálláshelyeket. Ebben az eredményben segített az influenszerkampány is az MTÜ szerint, ezért döntöttek a folytatás mellett: idén két hullámban érkeznek majd Magyarországra külföldi tartalomgyártók.
Guller Zoltán, az MTÜ elnöke a tavaly kipróbált úgynevezett Budapest Influencer Trip kapcsán korábban elmondta, egyre inkább megkerülhetetlen a mai világban a hasonló kampányok alkalmazása.
„Olyan nagy követőbázissal rendelkező tartalomgyártókkal működünk ilyenkor együtt, akik egy személyben képesek filmet rendezni, forgatni, főszerepet játszani úgy, hogy néhány óra leforgása alatt milliók láthassák a végeredményt. Ennek óriási szerepe van abban, hogy eljuttassuk Budapest és az ország szépségeit a világ minden tájára” – idézi az MTÜ elnökét a Vg.hu.
Az influenszerek szerepe
A turisztikai ügynökség tavaly tavaszi kampányának részeként a többmilliós követőtáborral rendelkező tartalomgyártók több mint 1000 Instagram-sztoriban, 900 bejegyzésben és 200-nál is több TikTok-videóban osztották meg beszámolóikat. Tizennégy küldőpiac 50 nemzetközi, valamint közel 100 hazai tartalomgyártójának posztjain keresztül több mint 155 millió Instagram- és 176 millió TikTok-követő láthatta Budapestet.
A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) adatai szerint a háromnapos Budapest Influencer Trip alatt 40 százalékkal nőtt az amerikai foglalások száma. A tavalyi egész éves mutatók alapján pedig mintegy 20 százalékkal több turista érkezett fővárosba az Amerikai Egyesült Államokból a megelőző évhez képest.
Ezért döntöttek úgy, hogy idén több hullámban hívnak Magyarországra influenszereket, hogy segítsenek az országimázs alakításában. Az MTÜ tájékoztatása szerint idén két hullámban, várhatóan tavasszal és ősszel hasonló kampányokat finanszíroznak meg, elsősorban európai, közel- és távol-keleti tartalomgyártókkal.
Ez is érdekelhet:
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Nem semmi: VEGAS.HU lett a LA LIGA spanyol foci bajnokság hivatalos sportfogadási partnere
Megtéveszthetenek minket! A legnagyobb áruházláncok teljes kiőrlésűként adhatják el a sima kenyeret
Miért repült a Duna felett egy Szaúd-Arábia lobogóval egy helikopter? – nézd meg a videófelvételeket itt
Gróf Bethlen István miniszterelnök, akit a szovjetek fogságában ért a halál
Ott ütik az ukránok az oroszokat, ahol a legjobban fáj: Moszkva lángokban – videó felvételek a dróntámadásról
Egy kutatás szerint az idősödő nők tényleg kevésbé butulnak el, mint a férfiak